Minullakin viime vuonna hännät olivat hienoja, nyt tuollaisia hitsin nysiä. Harmittaa. Toisaalta, eipä nuo taivasalla olleet riippapelargonitkaan mitenkään tänä vuonna juhlineet… Ensi vuonna parempi onni -ehkä? Ja TOISAALTA onpa muuten hienot köynnöskrassit olleet (ja ovat edelleen!) ja ihan keskipäivän auringossa (niin missä auringossa )
Sain keskimmäiseltä tyttäreltäni alkuvuonna lahjaksi revonhännän siemeniä. Keväällä esikasvatin ja nousivatkin sirkkalehdille, mutta sitten nääntyivät. Koulin tomaatit ilmeisesti samoihin multiin ja yllätys-yllätys, kahden tomaatin viereen kasvoi revonhännän terhakat taimet. Laitoin kesällä heidät kukkapenkkiin ja tässä niistä toinen eilen 30.9. kuvattuna. Ei ole vielä saanut pahemmin hallaa.
johnu,ota kukinnot talteen ,ne ovat kauniit myös kuivakukkina!
Onpa johnulla komea puska!
Ostin pussin liiteristä. Siinä luki petollisesti että pikarililja, mutta revonhäntähän se kuvassa on. Meinasin että laitan siitä parvekkeelle laatikoihin ja sitten jotain roikkuvampaa alle. Mutta teillä on kaikilla niin valtavan korkeita repoja että on pakko miettiä paikka uudelleen jotta näkisi ikkunasta pihalle. Onko ne kaikki yhtä korkeita? Kasvattiko kukaan viime vuonna noita liiterin siemenistä? Mitä niistä tuli?
Revonhäntiä on kyllä pitkiä ja lyhyitä, korkeita ja matalia - ei siinä pussissa ole kasvitieteellistä nimeä, jolla voisit hakea kuukkelista tietoa?
Pussissa lukee vain Pikarililja, Torch sekoitus. Tontumpikin ymmärtää että siinä on väärä nimi. Lissu kertoi että hän oli viime vuonna kasvatellut niitä ja kauniita tuli. Olisiko jollain muullakin muistikuvia tai muita kuvia niistä? Pussin kuvassa on pieniä ja söpöjä mutta totuus voi olla ihan toisenlainen. (Pitäisiköhän Lidlin suomentajalle lähettää kasviopas ;D).
laita opas hyötykasveista samaan matkaan. - niiden härkäpavusta tuli oikein komeita salkopapuja viime vuonna:-)
Tarleena, kuukkelin kuvahaulla löytyy Pygmy Torch (Amaranthus cruetus) - ainakin se taitaa olla matalahko kasvuinen revonhäntä.
Soitin Lidliin, lupasivat ilmoitella pakkaajalle että pusseissa on vääriä nimiä ja vääriä kuvia, jo viime vuonnakin. Oli tyytyväinen ettei ne ole vielä kaupoissa kunnes kerroin että omani hain jo täästä Sastamalan Lidlistä. Sitten tulikin kiire.
Tuolla näyttikin viime kesänä olleen niin, ettei pussissa ollutkaan kuvan mukaisia siemenöitä, tarttis vissiin tehdä vielä siemenvertailu, että voisi tietää mitä pitäisi tulla?
Mulla pitäisi muistaakseni olla pystykasvuista punaista ja vihreää revonhäntää. Ja jos oikein muistan niin ei kovin korkeaakaan. Nekin pitää pikapuoliin kylvää.
Tarleena,mulla ne liiterin revonhännät ei ainakaan kasvanut kun n.15cm korkeiksi ja kukki hyvin.En tiedä jäikö vaan mulla kitukasvuseksi,mutta uskon ettei se ole mitään kovin isoa laatua.Ja oli pystykasvuista.
Kiitos Lissu tiedosta, sitten uskallan koittaa laittaa partsin laatikoihin. Jos tulee liian korkeita, leikkaan puutarhasaksilla alemmaksi .
Minulla on tuolla revonhännistä A. tricolor Early Splendour, pitäisi kasvaa noin 50 cm korkeaksi (sellainen “puna-musta” kasvi, tummalehtinenkin), punainen korkea, pystykukkainen (90 - 180 cm) Red Cathedral ja sitten vielä ;Love Lies Bleedingg -versiota (90 cm) siemeninä… kuka hittolainen kylväis ne??? Nekin???
Voi Euffis minä voin auttaa.. muutamalla sitä puna-mustalla.. Mitäs haluat tilalle? Revonhäntä-suku kiinnostaa jostain syystä hirveästi....
Tette, hihhh!!! Saat, saat saat siemeniä… enkä haluu mitään vaihtariksi…;))
Voi ihaaaaanaa - en tajua miksi olen aivan hullaatunut siihen kasviin..!!!!! Du får HÖLÖ!
Punarevonhännät täyttää kylvöpurkkinsa ja niitä tarttis kohta koulia… montako niitä kannattaa laittaa sanotaan vaikka tommoseen viilipurkinkokoiseen? En hahmota edes yhtään miten isoja niistä tulee… niitä kasvaa myös muutama portulakkapurkissa, tais vähän lipsahtaa =0)
Yksi.