rasahukassa,onko ne pystyjä,jos niin…jos on ylimääräisiä…vaihtaisin tai…!
Minullakin on ensimmäistä kertaa kokeilussa, sellaista keltaista vappuhuiskan näköistä. Loput siemenet lähtivätkin kirjeeseen jakoon. Pitäisi koulia, ovat vasta sirkkalehtiasteella, kohtalaisen kookkaat lehdet heti alkajaisiksi![]()
Löytyi muuten Amaranthus-sivusto, onpas niitä paljon. Keltainen tuossa heti ensimmäisenä, ''Aurora Yellow''
Yksi? Voi APUA =o)
(just tänäaamuna tuli pelakuun pistokkaita ja vähän jo kattelin ympärilleni että olisko vähän pitäny rajottaa tätä kasvattelua...)
Pitäisi olla punarevonhäntiä riippuvilla hännillä. Ja nyt kun otin silmän käteen ja järjen toiseen niin suht isojahan niitä tosiaan tulee. Kuka käskee tossauttaa koko pussillisen kerrallaan...
Minullä on niitä revonhäntiä toistiaseksi neljäkin isommassa purkissa. Nehän ovat vielä niin honteloitkain, ainakin mulla. Joku Kassikäpin leijonan pää on vielä koulimatta. Niitäkin on kumman itheässä, vaikka mielestäni ne siemenet ripottelin tasaisesti kylväessäni.
Kyllä mä varmaan laitan useemman samaan, pitää sitten vaan koulia lisää.Pois en voi eläviä heittää. Tosin en kyllä tiedä mihin nekin purkit työnnän :-/
No, olohuoneen remppa saattaa kohtapuoliin vaikka valmistua niin siitä tulee 2 ikkunaa lisää–tosin paahteisia…
Minä taisin koulia revonhännät niin että joka pottiin tuli 1-2 tainta, riippuen vähän siitä kuinka lähellä toisiaan ne kasvoivat siinä kylvöastiassa. Jos ihan vierekkäin ovat niin paremnpi on koulia ne molemmat kerralla samaan pottiin, ja myöhemmin kun näkee kumpi/molemmatko on selvinneet hyvään alkuun, nappaa vaan raa’asti poikki toisen niistä. Näin tein siis itse, koska taimista ei ollut pula (miten ihmeessä niitä nousee niin kamalasti vaikka vähän on kylvävinään?). Koulimisvaiheessa ei vielä oikein raski heittää mitään pois, mutta sitten kun alkaa olla pulassa niiden kaikkien yksittäisten pottien kanssa niin on helpompi sieltä jotain lopullisesti pois nyppäistä ![]()
Kestääkös nuo pienet postituksen, ainakin niitä jokunen joutaisi jollekin
Siis Aurora Yellov-miniminitaimia olisi tarjolla ![]()
Miljoonat revonhäntäni karsiutuivat ihmeesti kun en sitten enää jaksanut kaikkia koulia.. tässsä kuitenkin yksi:

Haksahduin ostamaan revonhännän, joten kertokaahan minkälaisissa olosuhteissa se tykkäisi oleilla, etsinkö sille aurinkoisen paikan, vai laitanko mieluummin varjoisempaan kohtaan?

Oli niin kaunis lehtinentämä Flying Colours Revonhätä,niin olihan tuo tuotava kotiin.Onkos tämä monivuotinen huone vai ulko kasvi.korjasi oli väärä nimi
Onpas upea väritys!
Niin onkin sehän se houkuttelikin ostamaan sen,aatteli kokeilla josko siitä ottaisi tuon alhaalla oleva pienen kosan ja kokeilisin tekiskö juuria,mikähän siinä oikein on kun kaikkea pitää aina kokeilla juuruttaa oli sit mikä kukka vaan kyseessä.
Tollasta katselin Torpparinmäen kukkatalossa tänään, mutta en raaskinut ostaa kun kesäkukkana pidän sitä.
Miten ihmeessä onnistutte revonhäntien kylvön kanssa? Minulla mullasta nousi muutama langanohut, heiveröinen taimi, ja nyt nekin ovat kuukahtaneet kasaan, tasaisesta sumuttelusta huolimatta.
Eli kylvö- ja taimikasvatuskonsteja kehiin! Olisin kiitollinen jos joku vastaisi. 
Onnistui kyllä. Älä sumuttele, vaan kastele alhaalta päin. Veden imeyttäminen ruukkuun kylvön jälkeen riittää pitkäksi aikaa. Ja mahdollisimman viileään/valoisaan paikkaan heti kun itää!
Kiitos neuvoista! Aion kylvää sitä vielä uudelleen piakkoin.
Ääh, kylvin revonhäntiä uudelleen ja ne itivät hienosti, mutta nyt suuri osa on kuukahtanut taimipoltteeseen! 
Täällä jo kukkivat.
Ai, jaaha!

Onkos kenelläkään tietoa siitä, että revonhäntä olisi syötävä kasvi? Kuulin tänään moisen väitteen, ja nyt kun vähän tutkiskelin niin yksi revonhäntä-lajike on exoticin luettelossa mainittu olevan herkullinen lehdiltään.