1.
2.
Pystyisköhän näistä kuvista joku tunnistamaan mikä on kyseessä? Ei ole kovin onnistuneita kuveja eikä taimetkaan vielä(kään) koolla pilattuja... Koulinko vai kompostoinko?
1.
2.
Pystyisköhän näistä kuvista joku tunnistamaan mikä on kyseessä? Ei ole kovin onnistuneita kuveja eikä taimetkaan vielä(kään) koolla pilattuja... Koulinko vai kompostoinko?
Kiitos tunnistuksesta. Pah, nyt sitten kai joudun ne kitkemään
En ole ennen nähnyt peltoemäkkiä, siitä syystä outo minulle. Ei varmaan ole kovin yleinen täällä päin, en tiedä. Elättelin toiveita tuliunikosta kun multa on tuotu sellaisesta paikasta, että olis voinut ehkä kylväytyä. En kyllä oo tuliunikkojakaan nähnyt pitkään aikaan. En tarkalleen muista millaisia ne oli.
Tunnistaisko joku tämän ,on omia aikojaan kasvanut tuo pikalaatan reunustaan.
Ihan näyttää samalta kesäkukalta jota mulla on ruukuissa, nimeä en tietysti muista. Oliskos sulla ollut sitä viime kesänä ja on siementänyt tuohon?
Siinpä se kun ei ole koskaan ees ollut tuollaista,jos ei sitten ollut naapurilla tuulenmukana lentänyt mulle yksi siemen ,nättihän tuo on pitä vaan aina kihkua muille etteivät tollo sitä pikuista.
Railin kukka muistuttaa virvakukkaa, joku linanthus.
Eikös tuo Railin kukka ole ketoraunikki, Gypsophila muralis?
Railin kukka voisi olla myös mätäsharso, jota tosiaan amppelikukkina myydään, muistan että Kurpitsa sanoi sen leviävän hänellä mahdottomasti siemenistä ilmeisesti.
Tunnistaisko tämän joku? Tuli anoppilasta kaivamieni liljojen mukana ja näyttää kasvavan aika vaihdikkaasti (on purkissa penkissä) minkäänlaisia kukkia ei vielä (tai enään) ole näkyvissä.
Tätä kyselin jo aikaisemminkin, mutta on vielä nimeä vailla
Voisiko tuo Kara.Koon eka olla jotain kellokukkaa? Pisamaa esimerkiksi?
minusta inkin kukka on amppeliharso,ainakin taimitukunmukaan!
minusta railin kukkakin on amppeliharso.kylväytyy tosi helposti.siitä on myös helppo ottaa siemeniä ja kasvattaa kesäkukaksi!
Kyllä se sitä onkin,otin siitä pikkuisen oksan ja käytin sitä tuolla puutarhalla ja siellä sanoivat heti mistä kukasta on kyse.
Jalomi, tuo voi hyvinkin olla joku kellokukka tai joku muu Googlasin pisamakelloa ja minusta niissä oli suipommat ja kapeammat lehdet. Tuossa kuvassa vasemmalla ylhäällä on peurankelloa.
Kara..mulla oli pisamakellon lehti tässä näpeissä, ja koitin sovitella sitä näytölle Aika hyvin passasi, vaikka onhan niitä vaihtoehtoja vaikka kuinka!
No sitten voidaan hyvin sopia että tuo on vaikka pisamakello! Muutetaan nimeä sitten kun/jos se kukkii eikä kukat muistuta mitään kelloa Kiitos!
Kyllä tämä rikka taitaa olla. Oisko joku hierakka tai? On kasvanut salaa teinitaimipenkissäni muiden joukossa. Nyt meinaa talloa allensa kaikki muut
Kuulostaa hierakalta… ja näyttääkin.
Kara.Koon kasvista sen verran, että ainakin omassa pisamakellossani on paljon suipommat lehdet, mutta miten olisi kaukasiankellokki? Tässä vertailukuva. Vähän on likaiset lehdet kun sade nakellut multaa niihin. Minusta tämä on hyvin saman näköinen.
Kiitos kuvasta Moonlight! Käyn huomenna paremmalla valolla katsomassa/kuvaamassa mitä tämä minun nimetön kasvi tällä hetkellä näyttää. Joku kellokukka se varmaankin on =)