Rikka vai kukka?

Tältä se kasvi näyttää tänä aamuna. Osaakohan tästä nyt vieläkään tietää mikä on nimeltään hän no-jaa

voitais ihan hyvin sopia, että oliskin kuuruoho, Lunaria

Kuuruohon olen itse ruvennut varmimmin tunnistamaan siitä, että se “harhauttaa” kasvamalla selkeästi sivuun juuristaan. Lehdistö nousee siis keikkuvalla sivuun kääntyvällä varrella, joka on vaaleampi, kuin muu varsi.

Entäs tämä sitten? Oli päässyt jo teinitaimipenkistä ihan kukkapenkkiin asti. Nyt iski epäilys, että ei tämä taida sinne kuuluakaan

Voi ihmettä tuota Kibua - vaikka minulla olisi sama kasvi penkissäni en tunnista sitä usein kuvasta, puhumattakaan tuosta tietämyksen laajuudesta. Onko sinulla Kibu ne kaikki puutarhassasi vai mistä sinä ne niin hyvin tunnistat - onko siinä joku konsti?

Rikkana minä tuon huitukan kasvin irti nyhtäisin Joksikin kanakaaliksi tms. veikkaisin. Odota nyt kuitenkin vielä muidenkin mielipidettä :slight_smile: Vaikeaa se on noista kuvista tunnistaminen. Monta kertaa ihan tuttukin kasvi jää tunnistamatta. No usein kyllä luonnossakin, kun en koskaan muista niiden nimiä. Tiedän kyllä, että tiedän sen, mutta kun en millään muista nimeä :smiley:

huitukan ruusuke voisi olla peltokanankaali, ristikukkainen kumminkin.

Kyllä se pois nyt lähtee. Epäilys mielessä kun sen olin ikään kuin sille ja välille tökännytkin. Kyllä tässä kukkapenkki harvenee kummasti tällä menolla. Onneksi, sillä uusia taimia on jonoksi asti - ellei sitten niitäkin joku kohta rikkaruohoiksi keksi.

Minäkin varalta ruukuissa kahta epäselvää kasvia kasvattelen. Toivon jomman kumman niistä olevan sitruuna- eli balsamiköynnöstä, josta mielestäni laitoin pienen oksan juurtumaan.

Tälläinen yksinäinen kasvi kukkapenkissä,onko joku kukka vai joku rikka kasvi

Perunkoisohan se on…‘variegata’

Kiitos sinulle tiedosta,muuten onkos se monivuotinen??

Ei ole monivuotinen, mutta jos vielä ehtii siemeniä tekemään, kylväytyy reippaaseen tahtiin.

Ainaski vihulainen leviää minkä kerkiää ja naapurissakin sama ongelma!!!!! ( anteeksi huono kännykuva).

niittyleinikki lienee…

Höttiäinen, löydät viestisi täältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, vilkaisepa postiasi :slight_smile:

Tässä tälläinen, kuvakin vielä huono, mutta jospa joku osaisi kertoa mistä kasvista on kyse?

Mustatulppaani, oliskohan Kaukaasianpitkäpalko ?!

Höttiäisen kasvi on joku 200:sta maapallon kevätleinikeistä, meillä saavat kasvaa :slight_smile:

Kiitos Satues, on se varmaankin se, sillä hämärästi muistan muutama vuosi sitten, laittaneeni sen siemeniä “jonnekkin” voinkohan siirtää noi pari pikkuista samantien paremmalle paikalle, nyt ne on ruohonleikkurin ruokaa?