Vitsit noita teidän rikkoja, henkeä salpaavan kauniita. Olisi jaettavaa ja kalliota, mutta liian kuivaa tuulen vuoksi. Mie viherryn ja syystä.
Patjarikko on hämärän illan valopilkku.
Lehtorikko, aina yhtä ihana.
Posliinirikko variegata
Tavallinen posliinirikko
Minulla on näitä kumpaakin monessa paikassa.
Ihanan helppo ja kiva raikastus kukkapenkkeihin.
Varjorikko häviää sinivuokolle taistelun tilasta.
Nämä sen kuin suurenee vaan, aika ihanat.
Viime kesänä Tähtisilmän kainaloon hätämajotettu posliinirikko ei viihtymisestä päätellen aio muuttaa mihinkään.
Lehtorikko taitaa olla.
Saisi mieluusti levitä.
En ole varma tuosta lehtorikosta.
Minulla oli joskus papelorikkoa, ajattelin sen hävinneen, tämä saattaa olla sitäkin.
Olisin onnellinen jos on sitä, mutta kumpikin kelpaa.
Ei oo koskaan posliinirikko miun hoivissa voinu niin hyvin ku nyt.
Voi minun reppanaa kun oli jääny sammalen alle. Lasten hiekkalaatikossa kasvavat minun rikot ja ovat kyllä melkein olleet oman onnensa varassa. Kävin äsken ihan asioiksen katsomassa mitä sinne hiekkalaatikolle kuuluu.
Saxifraga manshuriensis
Rikko on kuunnellut toiveen leviämisestä.
Hyvin on vuodessa tuuhentunut.
Lehtirikot eli rikot, Saxifraga (aiemmin myös kivirikot)
on rikkokasvien runsaslajisin suku, johon kuuluu noin 475 lajia. Useimmat lajit ovat monivuotisia, matalakasvuisia ruohoja. Rikot ovat levinneet pohjoisen pallonpuoliskon lauhkealle ja arktiselle vyöhykkeelle. Monet lajit ovat sopeutuneet hyvin kylmiin ja karuihin oloihin, ja niitä kasvaa kaikkein pohjoisimmillakin putkilokasvien esiintymispaikoilla Pohjois-Grönlannissa. Suomessa kasvaa 14 luonnonvaraista lajia pääosin harvinaisena tunturialueilla. Useita lajeja kasvatetaan lisäksi koristekasveina.
Kuva: Suomessa luonnonvaraisena tavattava Sinirikko (Saxifraga oppositifolia)
Lähde: Wikipedia