Posliinirikko on hyvin sopeutuva kasvupaikkansa suhteen.
Tämä kasvaa ihan rutikuivassa kumpareessa.
Ja tämä lähes täydessä varjossa ja aika kosteassa paikassa.
Olen luullut noiden pyöreiden lehtien olevan papelorikko.Minulla on sitä myös ja sain sen papelorikko nimellä.
Netti antaa varjorikolle tuollaisen samanlaisen ruusukemaisen lehden kuten posliinirikollakin, vain kukat ovat vaaleammat.
Nämä nimet on aina aika vaikeita, äitini sanoo näitä kaikkia ruusukkeellisia varjorikoksi.
![]()
Tuo minun ja kurpan rikko taitaa olla lehtorikko.
Papelorikko näkyy olevan hyvin matalalla pienet pyöreät lehdet.
Niin lehtorikko kurppa oli laittanutkin, eli minä olen saanut väärän nimen ja oon pökkerössä. ![]()
Taimitorilta sen ostin ugista ja siellä on paljon papelorikkoa, eli varmaan siitä tullut.
Oi kuinka kaunis ![]()
Nuo rikot on kyllä ihania ![]()
Tämä posliini-/tai hunturikko, miten sitten tulkitaankin on kyllä niin ihana.
Kaikesta pienuudestaan huolimatta se heti kiinnittää huomion itseensä.

















