Rikko, Saxifraga

Voiko tästä olla tykkäämättä?

Ihana sydän

Mä ostin kirppikseltä viime vuonna palasen valkoista patjarikkoa ja sekin oli tosi kaunis ja sit sain joltain ihanalta penttiläiseltä sitä peter pania ja se kukkii sit eka kerran tänä kesänä

Minulla on yrityksenä kasvattaa tuota peter pania siemenistä. Saas nähdä kui käy.

Tässä patjarikko vaaleanpunaisena.

Ihanaa on tuo vaaleenpunanenkin

Lehtorikko, suosikkini.

Kolme kuukautta ja risat, ja sitten patja toivottavati taas näyttää tältä.

Upea!

ihania rikkoja teillä. Muuten, missä olosuhteissa tuo patjarikko parhaiten kasvaa, varjoisassa vai paahteessa vai siltä väliltä ? Olen yrittänyt sekä auirngossa että varjossa, ja aina ne katoavat, koskaan ei ole mitään patjaa muodostunut, tyynyksikin liian pieniä.

varjossa kasvattaen pääset vähemmällä. - kevään aurinko sille on pahasta. jos et aina iltapäivällä rousteen sulettua yöpakkasen jälkeen pääse painelemaan sitä takaisin maahan kiinni, niin varjosta siihen asti, kun pakkaset ovat ohi. pienijuurisena/ikivihreänä kuivuu kevään ahavassa helposti.

Minulla patjarikon kasvupaikka taitaa olla juuri “siltä väliltä”, ei ainakaan mikään paahteinen paikka. Maa on hieman viettävää eli vesi ei jää koskaan seisomaan, mutta ei kovin kuiva paikka kuitenkaan.

viherpeukalo, et sinä tuon näköinen ole!puhetta

Rikot on ihania. Lehtorikko ihan uusi tuttavuus. Onkohan ihan yleisesti myynnissä?

Auringossa miullakin paitsi varjorikko ja lehtorikko jotka aamuauringossa.

Hm, kiitos ohjeista, täytyy tutkia keväällä, onko seinustan varjossa mitään elossa. (Peippo, minä koin muodonmuutoksen pomppivaa hymyä)

Virginianrikko

Kah, kuva jäi kyydistäno-jaaUusi yritys..

Kävin just pihalla kurkkimassa lumen alta paljastuneita kukkapenkin kohtia ja minun sinirikko on elossa! Siellä se kukkanuppuja pukkas, JEE!!!

mikähän senki tekee että tummanpunasena ennen kukkinut patjarikko kukkii nykyään haaleen vaaleilla kukilla, melkein luonnonvalkoset