Rikko, Saxifraga

En löytänyt kuukkeloimall tietoa posliinirikosta, minkälaisen kasvupaikan tarvitsee, lähinnä onko aurinko-puolivarjo vai varjo?

Mulla ainakin posliinirikko näyttää voivan paremmin kun siirsin sen auringosta puolivarjoon, ja lehtien väri pysyy parempana, mutta kyllä se selviää auringossakin…

Hyvä juttu, kiitos. Näitä puolivarjon paikkoja on vielä paljaana.

Patjarikko loistaa taas hohtavan valkoisena.

Voi vietävä kuinka kaunis, miksiköhän mulla ei ole tuota :)?

Eikä mulla tota. Vielä. Lisään listaan varmasti. 

Hopearikko

Nämä hopearikot on erilaisia ja kolmas sortti ei kuki vielä kun viime talvi kohteli sitä kovin huonosti, on vain pienen pieni osa jäljellä.

Höh kuva jäi kyydistä, onnistuukohan nyt

On tämä kuvan lisäys vaikeaa.

Varjorikkomatto on kaunis syksylläkin. Eipä mahdu rikat väleihin.

Patjarikot ovat paljastuneet elävinä lumikinoksen alta. Laitoin vielä vähän lunta lisää päälle kun en ollut varma onko kevätaurinko niille haitaksi.

Niinpä??? Pitääkö suojata kaikki vihreäna olevat kasvit jotka paljastuvat nyt lumen alta?

Kyllä ainakin rikot ovat aina hyvin selviytyneet, vaikka ovat heti ensimmäisinä paljaana.

Mä ostin viime kesänä sen karkkiraita rikon, toivottavasti sois menny talaven yli

Varjorikon kukkapilvi.

Patjarikon kukkamatto.

Mitähän se minolen tuolla 59 päivää sitte sekoillu, sammalleimua minolen aatellu

Vähän hassusti näin kukinta aikaan tuo lehtorikko, mutta kukinnan jälkeen jää penkkiin kaunis reunusta.

joo, tämä oli mielenkiintoinen tyyppi