Mulla on ollut tuo jo muutamia vuosia. On niin hidas nousemaan talven jälkeen, että olen joka kevät luullut sen kuolleen.
Posliinirikko kukkii parhaimmillaan
tässä Ipanemalta taimenvaihdossa saamani kirjava rikko on asettunut hyvin vihreitten kamujensa viereen ![]()

Patjarikko on kyllä aivan upea maanpeitekasvi.
Wow miten tuuheita ja komeita. Mulla on jo nostettu ylös melkoinen määrä patjarikkoa jaettavaksi, mikähän lie paras tapa istuttaa pikkutupsuina nopeasti? Keskeltä harventuneille puskille lykkään keskelle hieman kompostilla ryyditettyä hiekkaa.
Tämän kohdan istutin viime syksynä, kun uudistin jotain liian tiiviiksi kasvanutta kohtaa muualla. Tökkäsin vain maahan täysin juurettomilta näyttäviä latvuksia vihreätä osaa myöten hyvin harvakseltaan.
Tältä sama nurkkaus näytti vuosi sitten 29.8., hieman vain kuvakulma on toinen.
Voi ihmettä sentään! Ja mulla kun ei ole toivoakaan saada patjarikosta minkään näköistä, kun ei se raukka pärjää täällä kaikille voikukille ja nokkosille.

Isorikon yksi ainoa kukkavarsi teki aika runsaasti kukkia. ![]()
Tämä on sitten kanssa ihana , vielä samassa mättäässä kaksi väriä !
Metsätähdelle terkkuja lähettää hän !
Posliinirikon nuppuaika
- niin on hentosia että tuskin näkyy…
Tämä (jonka nimeä en tiedä) kuuluu suosikkeihini.
Kovasti on posliinirikonnäköinen.

Viime syksyn halpalöytöjä tämäkin: Lehtorikko/Saxifraga Rotundifolia
tämä patjarikkoraukka on kuivassa hiekkamaassa, puolet päivästä paahteessa. Onneksi se ei tiedä sitä, ja kukkii vaan
. Kukka muuttuu tummasta vaaleaksi.
Illis, niin on, mutta on puolet pienempi kooltaan.
Tuolla vanhassa rikkokeskustelussa ihan mielenkiintoista asiaa, voisikohan olla joku vanhempi lajike tuo Kurpan rikkohttp://puutarha.net/indexfr.aspx?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=6004
Tämä lienee posliinirikko.
Illis se näyttäisi olevan tuo Saxifraga umbrosa? Kiitos siulle:)
Kukat ovat pieniä, mutta lukumäärä on suuri. Varjorikko.
Lehtorikko
Sain eilen ison mättään lehtorikkoa. Tykkään kylläpaljon rikkojen hörhelökukista