Rikko, Saxifraga

Repäistään patjarikkomatosta tukku, tökätään maahan pätkät vihreää osaa myöten ja se on siinä.

LIsäys: Sivulla 11 näyttää olevan oma istutuskuva.

Jatuuli, juuri tuota tein, mutta se on semmoista näpertämistä, että hermo meni :smiley: Taidan kokeilla tuota mullan lisäystä ruskettuneille kohdille.

kuva

Nämä vilkuttaa Moonriverille! heart

kuva

Pienestä alusta on kasvanut jo tuommonen alkua reilu 2x isompi puska. Olin aivan varma että tämä ei selviä talvesta, mutta niin se vain tuossa väliaikaispaikassaan on kukkinut jo viikkoja. Pikkumies ehti sitä jo keväämmällä verottaakin, mutta nekin montut on jo kasvanut umpeen. Taidan levitellä tätä pitkin poikin tonttia kohomaalle. Nyt se pitäisi siirtää paremmalle paikalle, mutta eihän toista voi häiritä kesken kukinnon!

Jos jollain on riesana niin mun pihaan mahtuu.

Kiva! =) Patjarikko on yksi minun lemppareista!

Reilusti on patjarikko levinnyt,takana valkoisena kukkiva alue..eipä ole lähempää kuvaa nyt olemassa.Lisäksi on etupihan puolella varjosammalla alueellakin viihtynyt,kaunis kasvi on :) Aikanaan vanhempieni luota pieni alku pihalle tuotu.. kuva

MoonRiver tuosta tuli mun lemppari myös! Siis isot kiitokset!! :slight_smile:

Ompa komea akankaalimätäs, siitä minä tykkään kun viihtyy varjossakin

Juu tykkään kans…on ihan vieläpä itse siihen jostain taivaan tuulista tupsahtanut ja siinä saanut sitten rauhassa levitä.Hyvän paikan on itelleen kekannut,sanompa vaan :))

Patjarikot...

kuva

kuva

valkoisessa on himpun verran enemmän kukkia...

Oho, onpas todella tuuhea kukinta! Hienon näköisiä molemmat!

Onks tää nyt kirvalehtinen posliinirikko ?

kuva

kirpputorilta löysin...

Tässä minun kooltaan ja kasvutavaltaan erilaiset patjarikon kukat vieretysten. Vaaleanpunaisen olen alkujaan kasvattanut viron siemenistä, pienemmän ja huonommin leviävän olen ostanut.

kuva

kuvaJa tässä koko ihana vaaleanpunainen patjarikkokasvusto

Tuo on täydellinen kasvi niin kukinnaltaan kuin lehtimättäätkin. Niin kaunis! Mutta ei toki viihdy ihan missä tahansa. Itsellä vielä pieni, mutta hyvinvoiva kasvusto.

Luin netistä ohjeita, että se pitäisi siemenestä kylvää maalis-huhtikuussa, entäpä jos tilaan nyt siemenet kun tuo on aivan superihanan näköistä ja pääsen kylvämään siis ehkä kesäkuun lopulla. Onnistuuko vai onko suosista jätettävä ensi kevääseen. Keväällä kun on aina kiirettä niin jää nämä kylvämiset vähille.

Uustorppari, jos vaaleanpunaisen patjarikon siemeniä haluat, nin voin kerätä tuosta omasta niitä talteen. Se tekee loppukesästä pieniä siementaimia ympärilleen, mutta en osaa sanoa, onko ne edellisvuoden siemenistä vai juuri kypsyneistä?

Välke, kiitos, mielelläni ottaisin. Näyttää aivan ihanalta tuo rikkosi!

kuva

Patjarikko ja sammalleimu levittäytyvät hurjasti tänä vuonna. Liekö leudon talven ansiosta? Tuota rinnettä jatkuu vielä metrikaupalla ylöspäin.

Hyvää Juhannusta kaikille

kuva

Eka kertaa kukkii hän.