Tallukka; Kiitos! Jos et angervoista välitä, niin reippaasti jotain uutta vaan tilalle. ;-)
suokukka; Kiitos sinullekin! Viljelylaatikot on kyllä niin ihania, niissä on niin helppoa kasvattaa! Mä salaa haaveilen, että saisin mieheni rakentamaan mulle vielä yhden valtavan laatikon talon vikalle vapaalle seinustalle - siihen kun ei saa nurmikkoa kummempaa laitettua, kun maata ei ole nimeksikään ja paahteessa meinaa nurmikkokin aina kuukahtaa kesähelteillä. Onneksi se tykkää rakentaa niin paljon, että on aika helposti ympäripuhuttavissa näihin projekteihin.
Tässä muuten pari esimerkkiä talven rakenteluista, kun ulos ei olla päästy puuhailemaan. Ihanat hyllyköt lasten aarteille teki ihana mieheni, minä tuunasin ne maalaamalla ja tapetoimalla.
Viikonloppuna bongasin muuten myös talvehtineet bellikset, ihanaa! Ja varastossa näytti myös lupaavalta.
Sain tältä myös ihanalta ihmiseltä pistokkaita, nekin voivat kaikki hyvin. Uusi kasvukausi tuntuu startanneen kovin lupaavasti!
Voi miten suloinen piha! Ihanasti olet kyllä ottanut pienetkin tilat tontillanne haltuun, ihania kasveja ja mahtava määrä syötävää Ja ekstrapojot vielä siitä isosta, elävästä karvalankamatosta, borzoi on yksi lempirotujani <3
Kiitos Miikku*! Borzoi on kyllä maailman ihanin koirarotu, siitä ei pääse yli eikä ympäri. <3
Laitettiin eilen vähän kevättä etupihalle.
Taas on purkiteltu vähän rehuja. Ja kierrelty puutarhassa kykkimässä, että mitä kaikkea onkaan talvehtinut. Hyvältä näyttää, tänään bongasin myös maanpeiteruusujeni talvehtineen. Jee!
Keväiseltä alkaa näyttämään, vielä kun maa sulaisi kunnolla. :-)
Niin lämmintä oli tänään, että vanhakin heittäytyi terassille pötköttämään!
Paljon on pihalla tullut häärittyä, kuopsuteltua kukkapenkkejä, kylvettyä siemeniä, ulkoilutettua taimia ja pelargonioita. Tänään tuli toteutettua yksi haave ja nyt meidän pienessä puutarhassa kasvaa myös mesimarjoja ja jalomaaraimia. :-) Mulla oli niille täydellinen paikka, viljelylaatikko täytettynä happamalla mullalla ja siinä kaksi pensasmustikkaa. Josko näistä tulisi niille täydellinen aluskasvillisuus. Ei ole yhtään rikkaruohoja, paikka on sopivasti aurinkoinen-varjoinen, kastelusta huolehditaan. Toivotaan parasta! Taidan ne pariksi yöksi vielä varmuudeksi peitellä...
Onnellinen!
Sain muuten pääsiöislomalla tehtyä myös puiden kevätruiskutukset. Kaikki herkät ihanuudet on talvehtineet; ruusumantelipuu, kaikki ruusut, tarhasalkoruusut, bellikset, kerrottu reunuspäivänkakkara, sormustinkukat… Olen niin iloinen! Pari viikkoa ja päästään lähtemään sinne Viroon kukkamarkkinoille! Ja jumaltenkukatkin on varauksessa Muhevaiselta, jos ne vaan on taimistolla talvehtineet. Ihanaa, kun haaveita pikkuhiljaa toteutuu!
Vitsit, ihan loistoidea laittaa noita mesimarjoja ja maaraimia pensasmustikoiden kaveriksi, tuota täytyy kyllä itsekin kokeilla
Pääsiäisenä istutin myös uuden ruusun ja laitoin polulle vähän lisää pikkukiviä. Taimikasvatuksetkin näyttäisi voivan hyvin! :-)
Kesäisiä kelejä on riittänyt. Nyt vähän viileämpää, mutta eiköhän se kevät tästä pian kesäksi taitu! Pari viikkoa ja päästään ihmettelemään kukkamarkkinoiden tarjontaa Virossa. ;-)
Hortensiat odottaa vielä lopullista sijoitteluaan oven kupeessa, nostan näitä nimittäin vielä hallaöiksi sisälle ja kovin kaukaa ei jaksa raahata painavaa ruukkua. ;-)
Mun ruusumantelipuu on pian yhtä kukkaa! <3 Tämä on reilu viikon takainen kuva, nyt se on jo aivan pullollaan pian puhkeavia kukkia. Laitan kyllä kukkaloistosta sitten kuvaa! :-)
Niin.... Meidän paahteisella pihalla ne maissitkin asuu jo ulkona ja toistaiseksi hyvältä näyttää. :-)
Raparperiä pukkaa ja marjapensaatkin on jo pitkällä. :-)
Vadelmissakin jo komeat lehdet. :-)
Pistää pikkupuutarhurinkin huulille hymyn! ;-)
Hyvää äitienpäivää vaan mulle jo etukäteen! :-) Kauan metsästämäni jumaltenkukat ja sattuipa tielleni osumaan vielä sitä samaa ihanaa pikkubellistä, jota mulla vähän jo etupihan penkissä on. Niin - ja se parsa! Aivan loistoperjantai!
Kolme tuntia tuli töiden jälkeen häärittyä puutarhassa. Ihanaa multaterapiaa! Hortensiat ja pelargonit muuttuvat nyt pysyvästi ulos ja kylvettiin viljelylaatikoon herneet, salaatit ja tillit. Nyt mun viljelylaatikossa kasvaa se parsakin, satoa odotellessa! :-)
Valloittava hymy!
Hei Rilla, mikä tuo keskimmäisen kuvasarjan alin kasvi on? Mehikasvien kanssa kivikossa.
Hienoja kuvia sinulla!
Se on sellainen jonkuntyyppinen patjarikko, nimeltään Peter Pan, kukkii suloisilla fuksianpunertavilla pienillä kukilla. :-)