Täällä on rakennettu tällä viikolla pensasmustikoille, mesimarjoille, jalomaaraimille ja mansikoille suojauksia - tyylikkäitä sellaisia. :-) Ei pääse linnut herkuttelemaan!

Vielä loppujen verkkojen kiinnitys kehikkoihin ja valmista tulee. Tulee tosi hienot avautuvat laatikot! :-)

Melkein valmiit hienot laatikot. :-)

Kurkkua pukkaa :-)

Eilen oli niin satumainen ilta puutarhassa. <3

Tyylikästä ja tyylipuhdasta verkkoa! Mikä on merkki? Tuollaista olen kaivannut, harmaata kangaskaupan tylliä olen tuon puutteessa käyttänyt.
Se on kodinterrasta sellaista kuin jänis-/eläinverkko, sinkitty lanka (rullapituus oli 2,5m, silmäkoko 12,7mm, langan paksuus 0,8mm, rullakorkeus 1200mm. Joku vähän alta 10e oli rullan hinta, kolme rullaa tähän joutui tuhlaamaan. Mutta tuli tosi tyylikkäät ja superkevyet, sointuvat ympäristöön kauniisti!
Merkki tais olla sellainen kuin Cetap.
Ihana ruusumanteli täydessä kukassa! <3

Pihalla tapahtuu satumaisia asioita... Kertun haudalta johtaa nyt polku pikkuriikkiselle puutarhatontun ovelle. Meillä on kotonakin kotitontun ovi lattianrajassa, mutta nyt on sitten pihallakin oma puutarhatontulle. :-)

Kirsikkapuu kukkii kauniisti!

Ränsyleimut aloittelevat tässä kukintaa, nyt kukkivat parhaillaan jo täysillä.

Jumaltenkukat kukkivat myös parhaillaan. :-)

Oi kun nättiä, piipahdin kauniissa pihassasi näin virtuaalisesti. Sinulla on tosi kivoja juttuja. Viinirypälettäsi himoitsin ja paljon muutakin. Ihana myös tuo kotitontun polku ovineen. Mistä noin ihanan oven olet löytänytkin?
Kauniita istutuksia ja niin taitavia kanttauksia…
Kiitos memuli! Meidän keijuovet on hommattu ihan nukkekotimyymälöistä. :-) Tällainen punainen ovi meillä on makuuhuoneessa ja mm. joulukuussa se toimi joulukalenterina ja sen ovella tapahtui
aina kaikenlaista jokaisena joulukuun päivänä.

Herukkapuut on pian notkollaan marjoista! :-)

Raparperikin on komeana!

Kiitos Alokas. :-)
Viikonloppuna vähän maalailtiin... Nyt on kaikki talon patiot kauniin harmaita. Sitten pitäisi vielä hankkia niitä kalusteita lisää, pari polyrottinkista sohvaryhmää etu- ja takapihalle...

Juhannukseksi ehkä oman maan kurkkuja! Tomaateista ei vielä tietoakaan...

Takapihan puurarhaa vähän ylävinkkelistä. Neljä päivää loman aloitukseen! Sitten saan kuusi viikkoa hääriä vaan pihalla kaikkea puuhastellen, ihanaa. :-)

Tähän tulee iso muutos hope so ensivuonna... Eli syksyllä olisi tarkoitus tehdä kasvihuoneen perustukset tuon vanhan viljelylaatikon tilalle. Ja tuon laatikon haluaisin poikittain tuon aidan eteen heti kasvihuoneen edustalle... Tämä on vähän tyhjää ollut vielä kun mieheni halunnut pitää nurmikenttää. Ja onhan siinä jatkossakin nurmea, mutta tykkään niin kovin että reunat on eläväisemmät. :-)

Mansikoita, ihania mansikoita tulossa paljon ympäri pihaa!

Kop kop, onko kukaan kotona. :-D
Kevättä täällä kovasti jo varrotaan ja suunnitelmia ja intoa on taas pitkän talven jäljiltä paljon! 😊 Kevätsiivous tehty ja nyt vaan kovasti varrotaan lumien sulamista. 😍

Hyvää Pääsiäistä! Kevät on ihan ovella jo.
Mä sitten niin tykkään sun pihasta.
Valtavan tehokasta tilankäyttöä, sekä hyvin ja siististi rakennetut systeemit.
Olette melkoisia taitureita miehesi kanssa.
Tämä on paljon hienompi kuin noitten puutarhaohjelmien tekeleet.
Voi kiitos todella paljon suokukka kauniista sanoistasi! Kyllä mä odotan kevättä taas kovasti, pääsee näpertelemään pihalle. Vähän olen päässyt jo kiertelemään ja yhden pionin piipat bongasin. Kuukauden sisällä alkaa pihalla kyllä taas kaikki kasvamaan ja kukoistamaan. Sitä odotellessa! Mun puutarha- ja koirakuvia löytyy myös instagramista tunnuksen evvelisse alta. ;-) En ihan kaikkia jaksa tänne postata, kun tämä on vähän tällainen hankala systeemi ja vaatii pöytäkoneen käyttöä. :-)

Mikä sää tänään! Viime kevään tuliaiset Tulholman puutarhamessuilta (salkoruusut) olivat ainakin paikoin talvehtineet. Pääsin laittamaan käteni multaan koko päiväksi, ihanaa!