En ole löytänyt risutöitä koskevaa palstaa joten ajattelin laittaa sellaisen pystyyn.
Olen itse tehnyt jonkin verran risutöitä ja olisi todella mukavaa nähdä mitä te muut olette saaneet aikaiseksi. Itse olen tehnyt sydämmen muotoisia ovikoristeita ja poroja jotka kuulemma muistuttavat enemmän vuohia kuin poroja . Voisin kaivaa jostain valokuvan tänne heti kun ehdin.
Jos jollain on hyviä ohjeita ja vinkkejä risutöistä voisi laittaa tälle palstalle, kiitos.
BlueGirl Sinooperissa ja Sinellissä on tavallista mustaa rautalankaa askarteluun. Olen itse hakenut Sinellistä sellaista ohutta ja mustaa. On ollut tosi hyvää ainakin risutöiden tekemiseen .
http://maikkuli.vuodatus.net/blog/552522 Etsin itselle ohjetta risukorin valmistukseen ja löysinkin sopivan, mistä soveltaa. Laitoin teillekin, jos vaikka porukalla innostutaan risuja vääntämään ja kääntämään.
Risukori II Tämä on kukkia varten, eikä kovin kaunis, mutta kukat varmaan saa sen näyttämään paremmalta. Siinä on risuja kiinnitetty jauheliharasian ympärille rautalankaa (paljon) käyttäen ja risujen päistä taivutettu "sanka". (taas opin uutta ja seuraavasta saattaa tulla fiksumpi)
Voisiko joku kokeneempi antaa jotain vinkkejä näihin risujuttuihin?