Ihan kun olisi monta eri lintua käynyt munimassa:D Hieno!
Aivan ihana pesä ja lintu
Tuollainen viritelmä pitää meidänkin pihalle tehdä… tyttö tekee aina linnun pesiä heinästä ja laittaa kiviä muniksi joten tuo olisi hieman kestävämpi versio hänelle hoidettavaksi…tosin en ole kovinkaan taitava käsittelemään pajua mutta enköhän jonkinmoisen risukasan saa aikaiseksi:)
Tuo lintu on keväällä kaadetun vanhan koivun ritvaoksista. Pyörittelin pikku nyssykän palloksi ja kerin lisää ja lisää, lopuksi ohuella rautalangalla kiinni. Voisihan se syntyä pitkästä heinästäkin, kaislakin voisi olla hyvä, taipuisiko nuutuneena/liotettuna?
Voi, kun olis tuo taito käsissä niin kuin Anialla! IHASTUTTAVA!
Juu ja jos Anian lintu haluaa karata niin voi se kyllä meillekin suunnistaa! Heti sais pysyvän kortteerin, on kyllä tavoittelemisen arvoinen. (tipu tipu tipu tuu tänne…)
No huh,kyllä sai risulintu kovasti kehua, kiitos kannustuksesta. Ihana,kun noin moni innostui! Minä kyllä arvelen että kuka vaan osaa tehdä risulinnun.
Mut peukutukset ei näköjään siirtyny mukana, peukutin siis taas Heinää ja kaislaa pitäisikin kokeilla, mutta tuo lintu on tosi hauska kun on tuollainen vähän honkkeli
Siis hyvällä tarkoitan, sillä on persoona
Anialla on kyllä ihana risulintu ja pesä munineen! Ja kiitos NooraNokkoselle erittäin hyvistä ohjeista. Olen joskus kokeillut tuommoista koria, mutta siinä meni hermot. En vaan ymmärtänyt yhtään tuota tekniikkaa. Nyt voisin kokeillakin taas kerran. Harmi, kun aina puuttuu materiaalit.
Minä tein joskus sammalista linnunpesän, pieniä kiviä muniksi ja sekös harakkaa harmitti. Joka armas päivä se kävi hajottamassa pesän ja heitteli munat ulos. Pitkään sitä kiusasin ja ajattelin että kyllästyy, mutta minä annoin viimein periksi.
Meillä olisi isosta pihakoivusta iso kasa risuja… kielsin miestä hakettamasta. Jotain pitäisi niistä keksiä, mutta mitä? Kunhan viikonloppuna lämpenee niin sitten taidan ryhtyä risupuuhiin.
Tässä siskon tekemä IHANA risuhattu, jonka pyysin betonikäsien keskelle.
Puutarhailu ei saa olla liian vakavaa!
Voi vitsi kun hauska!! Siinä se puutarhuri sukeltelee omassa elementissään! Miten sait valettua noin hyvät kädet?
Ne on valettu vanhoihin kumihanskoihin, jotka oli menossa roskiin.
Ulkoroskikselle kävellessä tuli äly ja väläys - mitä niistä tulee, kun laittaa mössöä sisään?!? Sisällä on vahvikkeena muutama rautatikku ja kanaverkonpaloja. Onneksi eivät jääneet näkyviin.
Vielä mietin pitäisikö käsiin neuloa sormikkaat vai jättää betoni näkyviin? Mitä mieltä olet?
No jos sellaiset pitsiset…? Tai jos kultalangasta sormuksen, tai vaikka putkenkiristäjästä, tai jostain rinkulasta, on kyllä mainio näky…
Ahteriko se tuolla takana pyllöttää?
Ihan selvä ahteri!
Aivan - pitsiset olis aika ihanat! Valkoiset tai hennon pinkit. Ja pieni kukka hatunliepeeseen. Jep! Niitä lähden metsästämään. Kiitos!
Tommosen ihanuuden minäkin ottasi oitis pihalleni. Aivan mahtava ja niin hauska!
Kertakaikkisen lystikäs idea. Olen jossain lehdessä nähnyt hanskoissa valetut kirjatuet, mutta sinun käyttötapasi on paljon hauskempi.
Pari kuvaa keväältä, risulinnut köynnöstukien päällä. Ensin Aino:
Ja Väinö. Nykyään Väiski on vieläkin rähjääntyneempi… olen tuominnut raukan ikuiseen kosioon ja Aino vaan katselee vastapäätä kesäkukkapenkkiä…
Tosi hienot
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami