Täälläkin Amaryllis Angeligue komeassa kukinnassaan. Neljä kukkaa nyt auki ja kaksi nuppua aukeamassa jos eivät ole vaan kärsineet kun painava kukka on nojannut nuppujen puolelta kylmään seinään!

Ansu75, sinnepä hyvinkin:) Kauniita rylliköitä taas tänne ilmiintynyt, aivan ihania.
WOW Eijanita, ompas ompas. Laitoin omani ruukkuineen isompaan astiaan valkoisia kiviä painoksi ja koristeeksi, ongelma alkoi olla sama mutta korjaantui. Hiekoitussepeliä olin jo tunkemassa kunnes kaupassa osui koristekivipussi näkyviin, valkoisia joulupalloja myös virittelin.
Mulla juoksi joku öttiäinen sipulin reunassa. Sai niskaansa mäntysuopaa ja jotain suihketta.
Pölytin punasen valkosella
. Saankohan siemeniä?
Ansu75: mites olis siemen vaihto? *virnistää* Ihana tuo Green Goddessis! Mulla ois iha perus valkosen siemeniä tarjolla(ainakin kovasti toivon että kypsyyvät ja näyttäisi sille). Veronicalle myös lupasin niitä, mutta oletan että noista nyt tulee useampi siemen. Hirvee millain mie oon, heti kerjäämäs ![]()
Ansu 75, noihin palleroihin ne siemenet aikanaan tulee. Odottele vaan että ehtivät kunnolla kypsyä, minulla tais mennä kukinnasta noin kuusi viikkoa kunnes siemenet olivat aivan tummanruskeita ja pallerot alkoivat haljeta.Tämän ketjun 3 sivulla on kuva noista siemenistä. niitä tulee aika runsaasti yhteenkin palleroon. Kannattaa kylvää heti tuoreeltaan ja itävät hyvin helposti.
Tässä vielä tämänpäiväinen kuva taimista, jotka ovat noista viime keväänä kylvetyistä siemenistä

Valtsu, kiitos kiitos. Tukikepillä olen yrittänyt pystysssä pitää. Koriste- foliosta kukkasen poistettuani huomasin ikäväkseni että sipulissa on monta kerrosta pehmennyt![]()
. Sormin tunnustellen sisus on aika napakkaa kuitenkin. Saas nyt nähdä kuinka kukinnan loputtua sipulin käy? Joudun varmasti täältä kyselemään sitten neuvoja ! Haluaisinhan tuon säilyttää...
Jos sipulissa on pehmeämpää ja kuivunutta kuortakin pinnassa, mutta vain pintakerroksessa se lienee normaalia, sipulihan on kukinnon ruokaa (ravintoa) ei sitä tyhjästä tommosta kukkapuskaa nyhjästä.
Kukan voi leikata maljakkoon. Kuminauha varren ympärille sinne alaosaan aivan, ettei halkeile ja mene kippuraan kuin pikkutytöllä voikukat leikkimökin maljakossa. kuulemma kestäisi pitempään leikkokukkana, en ole raaskinut kokeilla.
Pikku-malla, minulla jäi se sinulta saama taimi tuonne kuistille ja sille kävi köpelösti kun meillä oli marrakuun puolivälissä pakkasta se -26 astetta
, no mutta sinullapa näkyy noita vielä olevan...niin että jos tässä joskus sitten taas...
Hilu, toki voidaan vaihtareita tehdä
riippuen toki mitä tulee… Hyvä kun täältä saa neuvot.
Nöpötys , voi kun ikävää
, mutta onhan noita tuossa varttumassa ja emokin yrittää uutta nuppua kehitellä.![]()
Syötävän ihana! - jollei olisi myrkyllinen..... onkin siis Petollinen Kaunotar!
Ihan pakko laittaa toinen kuva vielä lähempää... Siis tässä Minerva....

Tuetteko te varret jo ennenko niissä on kukkia vai vasta jos näyttää että kaatuu? Mulla on kaksi kasvia, joista toinen kasvatti pitkät varret mutta kai siksi ko kukat on “yksinkertasia”, ne pysyvät hyvin pystyssä. Toinen teki huomattavasti lyhyemmät varret mutta ko kukka on kerrottu niin se on painavampi ja repsottanu ensin sinne ja sitte tänne. Joka pv täytyy vähän korjata tukia. Tykkään oikeastaan enemmän siittä yksinkertasesta, kukka aukeaa kauniisti. Kerrottu on niin raskas että kukkakin avautuu alaspäin eli siitä ei ole kauheasti iloa ![]()
Minä ainakin etsin tukia vasta siinä vaiheessa, kun ihan varmasti tuntuu siltä, että kukka mitä todennäköisemmin kaatuisi. Lajikkeesta riippuen, sellaista ei kenties tarvitsekaan…
Euffis, valtavan upea on Minerva, kaunis on nimikin:)
Minä ainakin tästälähtien tuen ennen kukan puhkeamista. Silloin on helppo pujottaa pieni kumilenkki nupun yli ja kepin yli. Kukan auettua kumilankaa ei enää saisi paikoilleen. Tänään kävi niin, että ihailin kukkaa, lähdin hakemaan kumilankaa, ja varsi katkesi sillä aikaa…
Minä en käytä kumilankaa, vaan sellaisia muovipäällysteisiä pussinsulkijoita tms.
Minunkin kukka katkesi, pistin sen maljakkoon. Siinä se on nyt viikon verran kukkinut. Olisi vaan saanut katketa vähän pidemmällä varrella.![]()