Vihdoinkin White Nymphit (2kpl)alkavat aukoa nppujaan. Toisessa kaksi kukkavartta, joihin tulossa kuusi kukkaa kumpaankin ja kolmas vana tulossa. Toisessa on kuusi nuppua ensimmäisessä vanassa jtoinen vielä puolitiessä.
Memuli, onpas siinä kukkia! Ja jutitan valkoinen on hienosti kerrottu.
Minun omani on punaisempi kuin entiset amaryllikset, jotka ovat olleet selkeästi oransseja.

Tässä toinenkin
On ne hienoja nää kukat. Minullakin on avautunut muutama nuppu, mutta kun on uusi kone, niin en osaa niitä laittaa näytille. Vasta perjantaina kun sotilaspoika tulee kotiin, niin sitten laitetaan useampi kuva.
Noniin , laitampa kuvan ihka ensimmäisestä itse kasvattamasta ryllistä
Tämä teki kaksi kukkavartta, toisessa oli 5 ja toisessa 6kukkaa. Nyt kun kukat ovat jo aika lailla kuihtuneet niin rietas pukkaa kolmatta kukkavartta.

Tänään muuten ostin valkoisen amarylliksen sipulin alesta, maksoi 2.50, nyt on liossa josko laittais kohta multiin.
Jouluna saatu, nyt vasta avautui. Varsi on ennätysmäisen lyhyt, noin 20 cm.
Ja minulla noi toiset kukkavarret ainakin puoli metriä, kun alapuolella olevien ovat puolet lyhyempiä.
Voi jukra, millään ei meinaa onnistua tuon toisen lähikuvan laittaminen. Kaksi kertaa olen joutunut jo poistamaan sen, kun meni pieleen.
.No, nyt onnistui.
Onkohan jo tästä kuva ollut aikaisemmin?
Jospa minäkin saisin vihdoin laitettua tämän Exposuren kuvan tänne. Väri ei ihan vastannut odotuksia, piti olla aika paljon tummempi, mutta kaunis oli. Kukki siis jo joulun aikaan viidellä kukalla, nyt tekee uutta kukkavartta.

Hmm. Ancelicue näyttää myös tekevän kolmannen kukkavanan nyt kun edelliset alkaa olee kukkineet. Mukavasti ovat nyt innostuneet, en valita ollenkaan :)
Mutta tuo pirskatin ferrari. se aiheuttaa mulle päänvaivaa. Edelleen toisen kukkavanan nuppukuori on kiinni tiukasti. No, antaa hänen olla ja pähkäillä mitä tekisi. Ihme kummajainen!
Mulla ekat siemenet kypsyivät… Green Goddess, jonka muistaakseni pölytin sillä itsellään ensimmäiset simenet siemenkodasta olivat kypsät. ja niitä oli paljon, kohta kypsyy kolme muutakin kotaa. Ekat siemenet kylvin tänään, kun luin että ne menettää itävyytensä nopeasti. Ensi viikolla varmaan on tarjolla sitten lisää, että Hilu ja kuka muu niitä kyseli laittakaas YV:nä osoitetietoja tulemaan, niin voin lähettää.
Saanpa vihdoin laitettua minäkin kuvan upeasta valkoisestani. Yhtään ei haittaa, vaikka nyt vasta kukkii -joulun jälkeen. Toinen vana on vielä tulossa.
On kaunis!
Mulla on kans kohta kypsiä siemeniä valkosen ja punasen risteytyksestä. Lisäksi risteytin Apple Blossomin punasella. Ne on ehkä helmi-maaliskuussa valmiit. Onko teilä kokemusta minkälaisia niistä eriväristen risteytyksistä yleensä tullee?
Jostain olen kuullut, että emonsa värisiä…