Tylsää! Se nähdään sitten jos ja kun saan säilymään ne hengissä muutaman vuoden, ja tietysti niiden pitäisi sitten kukkia ![]()
Amaryllisten kukinta ei lopu loppiaiseen.
Ihana, että oli aurinkoinen päiväkin ja sai kunnon kuviakin... ilman sitä värisävyt latistavaa salamavaloa.
Benfica 
Little Star & Firecracker (äskettäin joulualennusmyynnistä halvalla hankittuja)
Liberty 
Picotee
Charisma
Hitsi, en ole huomannu että niitä vois saaha halvalla joulun jälkeen. Vieläköhän löytys...
Ihanan näköstä, Zirmeli, varsinki Charisma on minun mieleen
. Oikein syvän punasetki tekee minuun vaikutuksen.
Mistä nuo nimet tullee? Mulla näyttäs olevan valkonen, jota täällä olen nähny kutsuttavan Nymphiksi (saatoin kirjottaa väärin
) eikä sen lappusessa ostaessa ollu mitään semmosta mainintaa.
Kima, täällä Helsingin seudulla on joulualeamarylliksiä tullut vastaan aika monessa paikassa. Ihan tavallisissa tavarataloissakin. Ja tietysti noissa isoissa puutarhamyymälöissä, jotka ovat auki ympäri vuoden. Tässä pari päivää sitten hankin myös Merry Christmasin, oli 70% alennuksessa ja ihan priima kunnossa.
Varmaankin amaryllistenjalostajilla ja -kasvattajilla on joku "nimistösuunnittelija", jolla on hyvä ja vilkas mielikuvitus... vähän niin kuin kaupunkien ja kuntien nimistösuunnittelijoilla jotka miettivät vaikkapa uusia kadunnimiä.
No, on minulla muutama ihan nimetönkin amaryllis. Myyntipakkauksessa on ollut "nimenä" vain väri.
Oi miten paljon Zirmeli sinulla onkaan amarylliksiä, ihania värejä ihailen ![]()
.
Täällä pukkaavat vain lehtiä… ![]()
Exotica
Nam![]()
Ihana, on jutitan amaryllis!
Tällaisia on kukassa nyt.
.
Tähän on tulossa 6 kukkaa, ahdasta tulee jos kaikki meinaavat avautua yhtaikaa. Nimi on muistaakseni Minerva.
Ja kolmas
On ne kaikki niin ihania! Ja Zirmelin eka kuva loppiaisena on kuin kukkakaupan tiski! Eihän tuosta kyllä osaisi edes valita...![]()
Toisen kukkavarren jo työntänyt, jossa kuusi näin upeaa kukkaa.
Voi, kun on taas ihana Maire´nkin kukka.
Tämä on ollut aikaisemminkin, mutta on nyt parhaimmillaan, kuusi kukkaa yht´aikaa auenneena.

Kyllä on kauniita "rylliksiä". Sain tällaisen "vaahtokarkin"(nimeä ei ollut),aika matala on. Täytyi siirtää kuistille jossa on vähäsen viileänpää,ettei heti kaikki nuput aukea.
Hempeily kuva?
Ihania ovat!!!
Kävin läpi tämän amaryllisketjun kuvat enkä nähnyt kaunokaiseni kaltaista. Tunteeko joku? Sipulin vaihtaja sanoi sen olevan vanhaa sorttia! Kuvan lähetys taisi mennä pipariksi, kun on uudet sitten alkuvuoden...