(Yrtit ja mausteet)
Tien vieressä meillä on iso alue, johon on tuotu joskus peltomaata. Siina kasvaa lupiinia, rohtovirmajuurta, putkikasveja, ojakellukkaa, mesiangervoa, päivänkakkaraa yms. Rohtovirmajuuri on siellä levinnyt tosi rivakasti. Tuoksuu todella ihanalta ja on muutenkin ihan kivan näköinen kasvi 
Nuorena tein aina kissalle sellaisen lelun rohtovirmajuuren juurakosta: Tuli aivan villiksi
.
Olen myös siirtänyt rohtovirmajuurta puutarhaan, jostain syystä sen lehdet on muuttuneet variegataksi?

On julmetun kova leviämään siemenistä tuo virmajuuri.
Virmajuuri on rauhoittava kasvi, istutin niin, että näen sen aamukahven äärestä ja rauhoitun katsoessani sitä heti aamusta! Ja kissalle pieni lelupallo virmajuurta sisällä tekee otuksen sitten ihan pöhköksi, ja omistajakin siina sivussa.
Hyvä idea
Täytyypä siirtää pari tuolta metsästä lähemmäksi 
Tämä on kyllä kukkana kaunis, viimekesänä kukki yksi eikä tänäkään vuonna ole enempää noussut vaikka tähän penkkiin sais ihan rauhassa levitä.
Kyllä se siitä lihoo ja komistuu, näitä kasvaa tosi paljon ihan karulla kivikko saarella tiedä sitten, mistä elinvoimansa saavat, kauniita kuitenkin ovat

Rohtovirmajuuren kukinto on kaunis.

Mutta tuoksu ei ole kaunis…
Näin eilen rohtovirmajuuren ensi kertaa livenä ja ihastuin kovasti. Olisiko kellään pieniä siementaimia ylimääräisenä?
RitvaL, juuripalasta saa nopeammin valmista. Laita osoite, niin pistän tulemaan.
Erittäin hankala kasvi. Tekee runsaasti siemeniä, jotka leviävät joka paikkaan. Juurikin on aika hankala kitkeä pois.
Valeriaana ei ole kyllä mulla levinnyt ollenkaan, kaksi yksilöä mulla on ollut 5 vuotta, eivätkä ole siementaimilla eivätkä juurivesoilla levittäytyneet yhtään… varmaan on kasvattajassa vika : ) minä tykkään kasvista se on kaunis kun kukkii, tuoksuu, eikä sateet rotevaa kasvia kaada ja lehdetkin on ihan nätit.
Tämä on elinvoimainen, terkut Pärskikselle!

voi olla ehkä kuitenkin lehtovirmajuuri, koska officinaliksella on yleensä enemmän lehdyköitä. Mutta ihania kumpikin
ja lähes samannäköisiä. Valeriaanan tuoksu on ehdottomasti keskikesän paras haju!
kasvaa meillä vanhalla metsäisellä polulla, on hurmaava kasvi. pitää itekkin ottaa alku omaan pihaan tässä jossain vaiheessa.