Rönsytiarella, Tiarella cordifolia

Minä sain viime kesän taimenvaihdossa kaksi pientä mätästä rönsytiarellaa, nyt sitä on monenkertaisesti. Leviää todella tehokkaasti ja on kaunis kukkiessaan, mutta myös kukkimattomana. Kaunismallinen lehdistö sillä. Kuuluu sarjaan "tätä hankintaani en kadu!".

Kiitos teille kuvailuista, belgi ja valopää. Uskallan ehkä sittenkin kokeilla tuota ihanuutta, jonka olen aina mielessäni sijoittanut kostean nihkeille paksun mullan maille…:]

Ehei, Sand!

Meidän pihassa monta metriä hiekkaa/hiekkamultaa alla ja rönsytiarella ainakin viihtyy ja leviää. Nyt justiis (klo 11.38) on varjossa, mutta aamulla on jo saanut aurinkoannoksen ja tuossa puolen tunnin päästä rupeaa aurinko paahtamaan siihen iltaan asti.

Hui! Kiitos erityisesti Sailasille rohkaisusta :smiley:

Voi ku mullakin olis rönsytiarellaa surullinenkukkuu Maata peitettäväksi olis vaik kui pal.

Sand, tuon tiarellaa tullessani jos haluat, kuhan tässä joskus käyn palauttamassa sen kirjan. Öhöm, on vähän jäänyt, lienetkö jo kaipaillut?

Onnistuuko siemenlisäys?

Poppius, olen mainiosti pärjännyt ilman Alan-kirjaa, mutta käy tuomassa tiarellaa lähtöpaukku, jos sinulla kerran sitä on!

Taisin ihastua tuohon tiarellaan kuvien ja viimestään kuvauksien perusteella, mulla ois oikein hyvä leviämispaikka sille :smiley: Laitanpa muistiin ja etsiskelen jos löytyis taimikaupoilta :slight_smile:

Tipi, odota elokuun taimenvaihtoon ja muistuta mua ; ).

Tiarella Pink Skyrocket

Hassuelli, hyvä että laitoit tuon kauniin kuvan, nyt tiedän mikä minulla kasvaa :wink:

Minulle tulee tiarellan kukkatertuista aina mieleen oikein pörröisestä angoralangasta neulottu pitsineuletakki

Ei kai tiarellan pitäisi vielä kukkia…? Toivottavasti kesä ei vilahda silmien edestä ohi aivan liian nopeasti.

No niinpäs onkin. Minä vain takiksi olisin pukenut :slight_smile:

Viime kesänä istuttamani rönsytiarellat kukkivat jo tänä vuonna runsaasti! Ne ovat myös levinneet jo kiitettävästi, kuten toivoinkin. Tämän täytyy olla yksi lempikasveistani…!

Tämä on niiiin suloinen.

Upea kuva, suloinen kukkaryhmä. Pitää näyttää kuvaasi omilleni kasvumalliksi.

Rönsytiarellat ovat suosikkejani, niistä ei kerta kaikkiaan voi olla pitämättä.

Kuin myös,mullakin on edelleen rönsyilemättä ja kaksi kappaletta paikassaan. Upea kukinta!!

Sama täällä. Pitsimyssyjä ei voi koskaan olla liikaa…saisivat levitä vaikka koko tontille minun puolesta!