Nyt on pakko jakaa tämä tunne teidän kanssanne. Ensimmäinen ruostekukkani, viime vuonna hankittu, kannettiin syksyllä suuressa ruukussaan suoraan vaan sisään valoisalle lasikuistille jonka lämpötila pysyy juuri ja juuri plussan puolella talvet. Siinä se on tönöttänyt ikkunan vieressä ja nyt kun aloin sitä katsella sillä silmällä että laitan ruukkuun vähän uutta multaa, siellä olikin jo vähän uutta kasvua tulossa. Moisessa rutikuivassa vanhassa mullassa… Äkkiä uutta multaa ja vettä päälle. Hyvä siitä vielä tulee.
Ihanaa! Pakko uskoa että kevät tulee kun kyseisellä kuistilla pukkaa jo toistakymmentä astetta lämpöä auringon vaikutuksesta.
Iesteri, mikä on liian aikainen kukinta:-) Tuntuu siltä että mitään ei saa kukkimaan tarpeeksi ajoissa kun on malttamaton.
Ostin 15 ruostekukan sipulia, kuinka ison ruukun ne vaatii jos laitan kaikki samaan ruukkuun?
Oikeaoppisuudesta niin tiedä,mutta mie törkin ja kukitin viime kesänä ruostekukkapussin semmoisessa noin 40 senttiä halkasijalta ruukussa.Oli kyllä sitten syksyllä aivan tukossa kaikista juurista,mutta ei nuo valittaneet.Ekaa kertaa sain ne kukkimaan,kun ajoissa esikasvatin ja tarpeeksi lannotin.
Kiitti, koitan samaa kokoa. Pääsevät pian multaan.
höytyvä ,sorry,en muistanut koko ruostekukka keskustelua!tarkoitin liian aikisella kukinnalla sitä ,että se kukkii tuolla kaverin kasvihuoneessa,eikä sitte minun pihalla!!!
En ole liottanut mutta jos kauhean kuivakkaita ovat niin miksipä ei. Viimekevään sipolat olivat varmaan pari kuukautta ruukussa ennenkun mitään elonmerkkiä näkyi, niin ehkä pieni alkuherätys voisi olla paikallaan, siis pelkkää mutu tietoa kaikki
Odottelen jännittyneenä lumien sulamista, kaikki ruostekukat ovat hangen alla ilman mitään extra suojaa, talvi tietty yllätti , kyllä ketuttaa jos kaikki ovat kuolleet
Ei kai siitä haittaakaan ole, tuossa juuri lunttasin kirjaston kirjaa, ei ole mitään mainintaa liotuksesta.
Isäntä toi mulle tuliaisiksi ruostekukan sipuleita, oli kiva ylläri ku ei mulla tommosta vielä ookkaan
onko punaista?
Ei, semmosta oranssia
Mä laitoin näitäkin sipuleita tänään, tai siis eilen multaan.
Mitä kuuluu teidän Ruostekukille?
(mulla on ollut jo 2 vko mullas,ei mitään näy?)
Kohta kolme viikkoa mullassa, eikä vielä näy mitään.
Minun ruostekukkani ovat vielä tallessa kellarissa.
Mun olleet koko talven mullassa ja kun alkoivt kasvamaan toin ensin vähän lämpimämpään ja nyt ovat kasvarissa. multaa roiskasin päälle.
Mä en oo saanu niitä vieläkään multiin
Autotallista ‘kesähuoneeseen’ siirretyt kasvavat, maassa tosi lämpösessä paikassa ei kasvua lainkaan.
Muoks. hipsuja korjaan, triplaantuvat =0.
blogista kopioitu 22.3. “ruostekukat oli korkea aika ruukuttaa uudelleen. penkin alla sanomalehtikäärössään olivat aloittaneet kasvunsa.” ja 31.3. kun mökillä kävin olivat tulleet esiin…
ai,mai-lee on ottanut oikein “varaslähdön” tänään ensimäinen piippa noussut Ruostekukkapurkissa!
Meillä ruostekukat ovat jo auenneet. Jätin ne kokeeksi maahan talveksi ja olivat hyvin talvehtineet. kukkien väri on ihana, vai mitä? Onko muka minulla ensimmäiset kukat vaikka täällä meillä Hämeessä tavataan olemaan aika hitaita?