Rusokin rustailut (IV)

Laitan muutamia kuvia pihastamme, jota nyt on pari kesää laiteltu

Alkukesästä kukkivat äidiltäni saadut iirikset ensimmäistä kertaa

Sitten kukintavuorossa jalopähkämöt

Etupihan istutusalue on kallion päällä ja paikoin multaa ei ole kuin nimeksi. Maksaruohot siinä vielä kasvavat

Naapuriin päin on jyrkkä rinne, mihin olen laittanut maksaruohoja, sammalleimua, ketoneilikkaa, hopeahärkkiä, rinneangervoa ja muutama vuorimänty.

Takapiha on vielä kovasti keskeneräinen ja liian "autio". Istutukset kiertävät tontin reunoja ja ovat vielä kovin pieniä. Takana näkyvään naapuriin päin olen laittanut näkösuojaksi mm. isotuomipihlajaa. Nurmialueelle olisi tarkoitus vielä kesän aikana kehitellä jonkinlainen oleskelualue. Pari omenapuuta ja kirsikkapuu odottavat istutusta.

Ihan mukavasti olet "rustaillut"

Minä tykkäsin myös näkemästäni, rustailusilmää on.

"Imeliä" kesäkukkaistutuksia...

Eipäs olekkaan imeliä vaan tosi tyylikkäitä. Lisää vain kuvia, näitä katsoo niin mielellään.

Vielä pari kuvaa tällä kertaa.

Tässä kummajainen, jonka kupeessa luki "Flammentanz"..... Mikä lie, villiversojako?

Päivänliljoja, taustalla raunioyrtti

Kaunista on ! Tykkään tuosta "järjestyksellisyydestä" kun on yhtä lajia siististi omana ryhmänään aina vähän reilumpi satsi. Muuten; miten rohkenet pitää tuota raunioyrttiä, eikö valloita kaikkea alleen ?

Muajussi, kiitos kehuista. Samoin olen muuten minäkin tykännyt Sinun kuvistasi hymy! Tuosta raunioyrtistä, niin mullahan ei ollut aavistustakaan, mikä kukka se oli kun sen eräältä vanhalta rouvalta alkuina sain. Hän sanoi sille nimeksi vain "lääkeyrtti", täältä pentistähän sen oikea nimi sitten selvisi, niinkuin myö se, että se leviää kovasti. Ei se vielä ole levinnyt mulla oikeastaan yhtään, mutta täytyy katsoa sitten tulevaisuudessa miten käy. Enemmän on harmia jo aiheuttanut tuolta naapurin suunnalta leviävä tuoksuvatukka, mikä kasvaa heti noiden raunioyrttien takaa. Sille täytyy ainkain jotakin estettä laitella.

Ihanaa kertakaikkiaan! Tosi kaunista! Mitä ovat nuo "roikkuvat" rungolliset puut kukkamaan takana?

Hei Summerwhisper! Ne roikkuvat puut ovat riippahernepensaita.  Niiden alla kasvaa keijuangervoa ja niiden alla suikeroalpia. Ajattelin ensin pilarikatajia, mutta arvelin niiden kuitenkin ruskistuvan, joten päädyin noihin, enkä ole katunut. Antavat mukavasti korkeuseroa tuolle istutusalueelle, joka on koko talon mittainen yhtenäinen alue.

Ihanaa kieli ulkoa. Olen jo katsellut lähipuutarhalta riippahernepensaita, mutten ole vielä paikkaa keksinyt. Tuo näkymä varmistaa riippaherepuiden siirtymisen puutarhaani, mikäli paikan keksin. Kiitos tiedosta. hymy

rusokki, ´Flammentanzisi´ näyttää kovasti japaninköynnösruusulta eli Rosa multifloralta. Aivan ihastuttava muuten, paljon pieniä suloisia kukkia.  

Kiitos, Merlin, tiedosta! Kukat tosiaan tuoksuvat kovasti ja paljon pieniä valkoisia kukkia.

Piilu avasi ensimmäiset kukkansa. Kiipeilee pilvikirsikassa

Keijuangervot eivät vielä viime kesänä kukkineet, nyt kukkivat nätisti. Kukintaa aloittelee myös suikeroalpi, jota on aluskasvina.