Kiitos, belgi ja Havula! Meillä tehtiin helpomman kautta, eli niin, että iso pressu huonokuntoisen nurmikon päälle ja siihen vanhojen kivilaattojen päälle juoksut. Tuossa kohden ei ole routimisesta ongelmaa, koska kallio on niin lähellä. Samanlailla muuten tehtiin aikoinaan mökilläkin, on kestänyt jo toistakymmentä vuotta, eikä ole vääntyillyt mihinkään.
Ai niin, se routiminenkin täytyy ottaa huomioon. Ei meilläkään ole nurmikko routinut tuossa, täytyy miettiä. Hommia on niin paljon, että terassin rakentaminen nähtävästi siirtyy ensi kesään. On aikaa suunnitella ja kerätä voimia vaikka siihen nurmikon poistoonkin.
Havula, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! Meilläkin minä olen tuota terassia kinunut jo kolme vuotta, mutta tänä kesänä se sitten viimeinkin tehtiin. Voihan se olla, että ilman noita mun alkukesän juhlia ei olis vieläkään. Sama tuon vesiaiheen kanssa. Siitä olen puhunut koko sen ajan kun tässä on asuttu, mutta ukkeli sen on aina tyrmännyt, kun pelkää vettä tontilla kuin ruttoa. Nyt sitten yllätti terassia jo rakennettaessa sanomalla, että tähän se vesiaihe nyt kävisi ja minkälainen laitetaan tulemaan
Niinhän se on, siitä täytyy tullakin sitten tosi hieno kun sitä vuosikaupalla suunnitellaan. Mitähän minä keksisin syyksi, että saisin sen terassin ensi kesänä? Pitää ruveta hyvissä ajoin pykäämään jotain kekkereitä pystyyn, niin eihän sitä koskaan tiedä!
Silmä lepää rusokin kuvia katsellessa. Ihana mökki teillä luonnon helmassa, pieni paratiisi kaarisiltoineen!
Tämä kesä ei totta vieköön ole suosinut minun kesäkukkaistutuksiani. Lootassa kaksi koristemaissia jurnuttavat samankokoisina, eivätkä kasva. Juurella taimivaihdossa Ermelilltä saatuja daalioita, joissa on nuppujakin. Ahkeraliisat ei jaksa kukkia ja lobeliat on melkein entisiä
Katoksen alla olevat jaksavat kukkia paremmin
Verikurjenpolvi
Presidentti ja Varsovan Nike samassa ruukussa, ei oikein värit käy yksiin, mutta mitäs siitä.
Eipä uskoisi, että nämä myskimalvat on lähtöisin samasta kasvista. Toinen on niinkuin emotaimensa vaaleanpunainen ja toinen kauniin valkoinen
Keijuangervoja
Sammareiden alla on mukavat "kallioportaat" (ei oikein selkeää kuvaa saa tästä). Tätä kohtaa täytyy mietiskellä talven aikan, mitä keksisi tuohon. Niitten jälkeen alkaa rinne nousta jyrkästi naapuriin päin.
jasmike ja peurankello
Ruusut ovat tänä kesänä erityisen pitkiä ja suurikukkaisia. Tässä Queen Elisabeth
Europeana. Auringossa kuvattuna ei ruusun samettinen tumma puna pääse oikeuksiinsa
Nina Weibull.
Kasvoihan sieltä pujon seasta myös niitä unikoitakin
Taimivaihdossa Piiviltä saadut ukonkellot
Mardulta saatu sulkaneilikka ja olikohan tuo nepalinhanhikkikin häneltä
Hieman kauempaa matkannut vaihdokki on tämä riresalta tullut jalokallioinen
Tässä toinen jalokallioinen, hieman sinisempi sävyltään. Olisi muuten laossa maassa, mutta vuorenkilvet kannattelevat
Maurinmalvat. Näitä en taida ensi kesänä laittaa