Madame Julia Correvon avannut joitakin kukkia
Peurankello leviää joka paikkaan
Sinivalkoista
Tummatulikukat
Alkukesän lemmikkit
Tarha-alpia mökillä
Oi kuinka on komeita kukkapuskia taas! Tuo maurinmalvahan on hurjan kaunis minusta, etkö pitänyt siitä? Kauniita ovat peurankellosikin, minulla kukki yksi (15 cm korkea). Tuo kärhö on upea, onko jo kuinka vanha?
Minä tykkään kans tuosta maurin malvasta ja sen syvästä väristä. Minullakin sitä piti olla, mutta on vissiin jäänyt kakkoseksi tuolla teinitaimipenkissä. Ota ihmeessä siemenet talteen, kyllä niille halukkaita kasvattajia löytyy
ja tuo tarha-alpi on myös kerrassaan näyttävä aurinkoinen rypäs. Jotain lilahtavaa näyttää siinä lähettyvillä myös vilkkuvan. Värit korostaa hyvin toisiaan.
Kiitos käynnistä, Ermeli ja Huitukka! Tuo maurinmalva olisi komea, jos niitä olisi iso alue ja seassa jotakin valkoista esim. Mulla ei ollut kuin muutama taimi ja nekin liian harvassa, eivät pääse oikeuksiinsa tuossa toisten seassa. Yritän noukkia siemeniä. Kärhö on istutettu vasta tänä kesänä. Tarha-alpin seasta pilkottaa ukonkello. Tuota tarha-alpia saa taimenvaihdossa, jos joku haluaa
Röyhytatar ja kukintaansa aloittelevat leimut
röyhytatar ja ruusut
nauhusrivistö
lisää keltaista, kalliomaksaruoho
maurit ja muut
liljat
jaloangervo
humala
Ihania kuvia! Nauhukset ovat kyllä upeita samoin kuin jaloangervot. (Meillä jaloangervot ovat vielä ihan tiukasti nupulla, luulen että eivät ehdi edes kukkia tälle syksylle.)
Nauhukset ovat näyttäviä kun kukkivat, mutta muuttuvat minusta vähemmän kauniiksi kukittuaan. Olen vähän leikitellyt ajatuksella, josko laittaisi nauhusten tilalle vaal.punaista jaloangervoa. Sinulla, riresa on upeat valkoiset ritarinkannukst, kävin juuri kuikkimassa kuviasi
Tosi rehevää ja kaunista on rusokilla!