Ruudun näkymä, palautetta ja ehdotuksia

Tuohon yläkerran vaakapalkkiin ei todellakaan saisi laittaa yhtää lisää korkeutta mokomilla mainoksilla. Sen sijaan maksajien mainoksia mahtuisi rivikaupalla tuonne Maaliskuun vinkit mainoksen alle, etenkin jos tekstin kokoa maltettaisiin hieman pienentää. Kyllä nuo mainokset luetuiksi tulisivat hieman pienemmälläkin fontilla.

Ei minua nuo mainokset kauheasti haittaa, mutta erehdyinpä painamaan sitä F11 - miten siitä laajemmasta tilasta pääsee pois???

Paina uudestaan.

No huh! Kiitos

Kökkö, mä ihmettelin, että mistä iltasanomien jutusta te puhutte ja ihmettelin sienen kuvankaappauskuvaa, jossa teksti oli.

No sitte netti pompsahti pois päältä ja päivitin sivun, niin tuossahan tuo on munkin koneella.

Tää on oikeasti aika rasittavaa. Tässä koneessa (läppäri) on laajakuvanäyttö ja periaatteessa puolet näytöstä on valkoista. Eli oikealle puolelle laajakuva näyttöihin mahtuisi vaikka mitä mainoksia, mutta ei kyllä tuonne ylös, tai alas. Lisäksi tuo punainen väri ei ole ihmisen aivoille mitenkään suotavaa tietokoneen näytöllä.

Tämähän on ihan älytöntä, kuka näitä mainoksia lukee jos me ei olla täällä
Seuraavaksi tulee mainos"7-päivää lehdestä", sehän meitä kiinnostaa ja iltasanomat, ikinä en ole ostanut, enkä osta !

sanokaahan, minä kun jo poistin is:n tuolta yläreunasta, onko se pelkkä "mainos" vai pääseekö sitä klikkaamalla is:n sivuille eli että se on linkki niin kuin on linkki maalisvinkkeihin se oikean yläkulman neliökin ja niin kuin olivat nämä
Keltainen pörssi  |  Huuto.net  |  Oikotie.fi  |  Puutarha.net  |  Taloussanomat  |  Hintaseuranta.fi  |  Venepalsta  |   Motopalsta  |
is:n paikalla tähän päivään asti olleetkin.

edit - kiitos jadeliila, noin arvelinkin.
päivän uutinenhan oli, että iltapäivälehtien lukijat ovat vähentyneet. ihan luonnollistahan siinä tilanteessa on, että kun is:llä on tämmöinen "kotipiha" sivustolla, jossa on nykyisin jo aika lähellä 300000 mahdollista lukijaa, niin sinne laitetaan suora linkki. aina sillä muutaman lisälukijan sieppaa:-)

Sitä ilta-sanomat sanaa klikkaamalla se menee iltiksen sivuille

mai-lee sanoo sen poistaneensa, miten ja onko se pysyvä poisto?

vielä kerran:-) adblock plussalla. - olisi ollut ns tårtta på tårtta, kun minulla on kuitenkin is aina auki välilehdellä (niin kuin on hs:kin)

Niin siis tuo mai-leen antama vinkki, jolla voi poistaa turhat mainokset sivustoilta on mozillan/firefoksin sovellus, joka on hyvä siinäkin tapauksessa, jos on hidas nettiyhteys.

Henk.koht. en tiedä onko muilla selaimilla samaa ominaisuutta, sillä käytän firefoxia pelkästään. Muut selaimet ovat liian kankeita mielestäni, sillä haluan, että sivu aukeaa silloin kun pitääkin, eikä vasta juicen 2 viikon ryyppyputken jälkeisenä viidentenätoistapäivänä.

Mutta edelleenkin olen sillä kannalla, että liialliset mainokset (räväkkäät värit tai liikkuvat animaatiot) eivät ole hyväksi pentille, sillä sivusto toimii kuitenkin sillä periaatteella, että teksti tulee tähän tiettyyn kohtaan ja valtaosa sivusta pysyy muuttumattomana.

Eikös tästä nyt tullutkin vähän niin kuin IS:n sivut? ;L

Kauhean epätaloudellista tilankäyttöä joka tapauksessa. Ja hitailla nopeuksilla vieläkin ärsyttävämpää.

Mainosmaailma tänkin keskustelupalstan tietty mahdollistaa kokonaan.

Mutta ainutlaatuinen tietopankki, kultamuna-pentti on jo vuosien varrella synnytetty…

kiitos elluk - firefoxin laajennushan se
operassa tempun voi tehdä helposti vaikka näin.
muita selaimia en tunne.

Helkkari, asensin sen adblock plussan, ja tältä sivulta katosi tuon kastelijan vieressä ollut puutarha-aiheinen mainos, mutta ILTIKSEN MAINOS PYSYI! :-(. Kertokaa miten sen saa katoamaan.

Niin, ei häviä täälläkään AB+:lla ja vaikka häviäisi, niin eihän se vaikuttaisi pääongelmaan, eli siihen, että varsinainen pnetti tila on menee vähitellen sietämättömän pieneksi. Jos kerran Suorakanava on tehnyt uuden mainostilan, niin palkkihan jää valkoisena yläreunaan viemään kumminkin tilaa?

Kuten sanoinkin toisessa viestissä, sivun ergonominen asettelukin alkaa olla ihan vinksallaan, tuijotat niska kierona sivun alareunaa, kun miellyttävä korkeus katseelle olisi yläreunassa/keskellä ruutua.

Jotenkin ei ihan natsaa mainonnan kehittely yhteen tietsikan ruudun muodon kehityksen kanssa.

Nuo mainokset ovat mielestäni erittäin syvältä… Minua ainakin inhottaa ja ärsyttää jokapaikassa kirkuvat mainoslööpit. Ken noita juttuja tarvitsee osaa varmasti etsiä ja ostaa haluamansa. Illalla taisi olla uutista iltapäivä lehtien ostamisen vähentyneen. Minun puolesta saa vaikka loppua kokonaan.

Ei kun tämä nousee tuo vihreä palkki ylemmäs, eli näkyy enemmän tätä keskusteluruutua :o
Mitenkäs mä sen tein, otinkohan pois ensin kuvan siitä ilttiksen mainoksen kohdalta ja sitten vielä sanomat-palkin.

Hei mä hävitin sen! Klikkasin siinä mainoksen päällä hiiren oikeaa, ja siellä oli valintana Adblock plus estä kehys. Klikkaus, ja sitten lisää suodatin. Sinne meni, ja toivottavasti ei palaa :smiley:

Ja nyt kun käväisin toisella välilehdellä, on yläreunan vihreä palkkikin kadonnut ja sen mukana se kirjautumiskohta ja hölöpainike :(. Mitä mä teen?

Muoks kävin adblockissa ja poistin suodattimen puutarha.netistä, ja sain palkit takaisin. Vaan tuli takaisin tuo iltismainoskin. Hohhoi, ei sitä varmaan saa yksinään pois?

Se teki mulla just noin eilen, kun poistin koko kehyksen. Peruuta nyt sen kehyksen suodatus, ja estä ensin kuva, sitten palkki. Toimiiko?