Ruudun näkymä, palautetta ja ehdotuksia

Kokeilen

Minä suhtaudun hyvin neutraalisti näihin pentin ja myös muiden seuraamieni palstojen mainoksiin ja kiinnitän niihin aika vähän huomiota. Tällä hetkellä minulla on 15 tuuman ruutu edessäni eikä tämä keskustelu vielä ihan nurkkaan maalattu ole - kyllä sitä pystyy lukemaan eikä hirveesti tarvitse rullata.

Pitää muistaa, että ei tällaisen palvellun ylläpito ilmaista ole, penttikin vaatii aika järeää rautaa toimiakseen näinkin vikkelästi. Jostain ne rahat on saatava ja äärimmäinen vaihtoehto taitaa olla se, että käyttäjät maksavat kaikki kulut ja kuka siihen olisi valmis? Eräällä keskustelufoorumilla meille käyttäjille on tullut tavaksi lähettää palvelua ylläpitävälle yksityihenkilölle pikkuisen joulurahaa mutta ei se pakollista ole.

Muutenkin kultaisen keskitien kulkijana olen sitä mieltä, että mainostaa voi mutta harkiten. Mitään Seiskaa en tänne halua silmille hyppimään mutta puutarha-aiheiset mainokset koen jopa osin hyödyllisinä. Lopuksi ihan konkreettinen ehdotus: litistetään tuo Iltasanomien banneri yhteen riviin siten, että ihan vasemmalla on pelkkä lehden logo(sen kyllä kaikki tuntevat) ja pienennetään linkkien fonttia piste tai pari, niin että mahtuvat edelleen yhdelle riville. Näin voitetaan sentti tilaa takaisin.

Kaikki maksaa tottakai, ja mainokset mahdollistavat pitkälti tämänkin sivuston toiminnan. Mutta mainokset voisi sijoittaa niin että niistä ei ole sivun käyttäjille haittaa.
Ehdotin jo aiemmin samanlaista ratkaisua kuin Humulus.

ei se mihkään katoa. Kokeilin niitä kaikkia vaihtoehtoja

Jokin raja mullakin on ja ne ovat nuo &%#¤½!!! flash-mainokset, jotka pomppaavat kaikkein ensimmäisenä ruutuun ja muutamissa niistä ei ole enää nurkassa rastia, jolla niistä pääsisi eroon. Ne vaan pyörivät siinä aikansa kunnes pääsevät loppuun ja sitten häviävät.

Kiltti päätoimittaja, ei semmosia penttiin!

Sit minen tiiä :frowning: yläpalkki/sanoma_palkki on kuitenkin se, joka mulla suodatettuna.

Mulla ei semmosta vaihtoehtoa ole, vaan seuraavat:

||puutarha.net/suorakanava/ylapalkki/

||puutarha.net/suorakanava/ylapalkki/images/

|http://puutarha.net/suorakanava/ylapalkki/images/ISOutNaviBG.gif

||puutarha.net/suorakanava/ylapalkki/images/ISOutNaviBG.gif

että mikähän noista pitäis valita, jotta poistuis vain ja ainoastaan iltiksen mainos ja sen palkki?

Mullle sitä iltasanomien riviä ei ainakaan vielä ole ilmestynyt. Toivotaan ettei tulekaan.

Noi ovat minusta kaikki tuohon vihreään yläpalkkiin. Kun klikkaat hiirtä punaisen palkin päällä siihenkö valikkoon ei tule “Estä kuva” ?

Mutta oiskohan jollain muulla parempia neuvoja, kun tämä minun ab näyttää muutenkin jotenkin erilaiselta kun esim. ukon koneella.

Nonysse onnistu. En edes muista mitä klikkailin…

Jaaha, täältä yritetään noilla räikeillä mainoksilla ajaa loputkin kirjoittelijat pois! :frowning:

Mä en edes huomaa mainoksia, joten eivät myöskään häiritse. Itsehän niitä silmiä liikutellaan.

ei p-le, sillä aikaa kun laitoin ruoan uuniin, oli taas itekseen kadonnut kaikki tuolta yläreunasta. Ei muuta ku estot taas pois päältä. olokoon, en jaksa.

Tässä on suht selkeä foorumi. Elikkäs koalitio .
Reunat on käytetty hyvin. Vasemmalta valikosta pääsee keskustelupalstalle, galleriaan jne. Ja tuossa muokkausmahdollisuudet on todella laajat.

joko näistä ongelmista on päästy?

Välilehtiä pystyy katsomaan vaikka oiskin f11 laajennusnäkymä toiminnassa. Kun vie hiiren osoittimen yläreunaan niin sieltä tulee näkyviin välilehdet.

noin on - kun vielä keksit, miten alareunan tehtäväpalkin ja tilarivin saa näkyviin, niin minäkin siirryn kokoruututilaan.

edit - miikos, eli meillä on asetukset erilailla. pitääpä tuumailla millä saa omani semmoiseksi kuin sinulla…

Mulla näkyy tuo tehtäväpalkki alhaalla vaikka ois f11 käytössä.

Edit: mulla ei oo tilarivi ollenkaan käytössä.

Humulus, ‘Jokin raja mullakin on ja ne ovat nuo &%#¤½!!! flash-mainokset, jotka pomppaavat kaikkein ensimmäisenä ruutuun ja muutamissa niistä ei ole enää nurkassa rastia, jolla niistä pääsisi eroon.’. En ole varma mitä noilla mainoksilla tarkoitat, mutta auttaisiko asiaan tämä:Klikkaa hiiren oikeaa korvaa, valitse ‘näytä sivun tiedot’. Sitten ‘Oikeudet’ ja ‘oikeus avata ponnahdusikkunoita’ ja ‘Estä’.

Ei kun niitä mainoksia, jotka pölähtävät ruudulle ja peittävät sen ruudun, mihin olen yrittänyt. Oikea korva ei auta, siellä on vain About Flash ja muuta vastaavaa valintaa, close puuttuu.