Hei
Haluaisin laittaa ei-talvehtivia kasveja isoihin ruukkuihin tai mieluummin puisiin saaveihin. En hennoisi käyttää tässä perintösaaveja tms. antiikkiliikeistä ostettuja. Onko jollain ystävällisellä vinkkejä, mistä voisi löytää puisia saaveja, jotka sopisivat tyyliltään vanhan rintamamiestalon ( v. 40-50 luvun vaihde) pihapiiriin. En voi villeimmissäkään unelmissa kuvitella sinne mitään liiallisesti koristelua tai design-tuotetta. Varmasti ymmärrätte mitä yritän. Tietysti antiikkiliikkeistä voisi löytää mukavaa, "mukavalla" hinnalla... Vieläkö saa "vanhan ajan pesusoikkoja" nykyaikaisesti tehtynä... ettei tarvitsisi itkeä antiikin kulumista ja hajoamista sadesäällä.
Voikun ilahtuisin kaikenmoisista luovista vinkeistä ja virityksistä!
Villikko ja vanha puutalo
Honkkarissa eilen näin semmoisia saaveja. Oli ihan nättejä.
Jonkinmoisia uuspuusaaveja saa ihan halpahallien puutarhaosastoilta. Eivät ole järkyttävän suuria, mutta joihinkin saa multaa arviolta 15- 20 litraa.
Tänään oli onnenpäiväni ja löysin vanhan tiilikaton harjatiiliä, kaksi vastakkain ja liitän joko sementillä tai vain narulla/ rautalangalla yhteen ja siis tosi hienot piharuukut ovat valmiit, korkeus n. 40 cm.
Lumi, hieno idea, näyttää tosi kivoilta
Hyvä jos joku pitää sillä minä olen ihan tytinöissä kun mallasin niitä äsken ja niitä on ‘jonkin’ verran näitä tiiliä ja jos laittaa vierekkäin ja vaikka korkeuserojen kera saa oikein komean rakennelma ja ne menee mukavasti lomittainkin tuon muotonsa ansiosta ja tuo luonnon patinointi…aaaaahhhh…
Onpas upeita tiiliä ja hieno idea tehdä niistä ruukkuja. Kelpuuttaisin minäkin :)!
onpa hieno idea. Vuosien tuoma patina ja kierrätys kerrassaan hieno juttu!
Tosi hienot, hyvä idea lumi!
Upeat ruukut lumi! Hieno idea, on syytäkin olla ylpeä Minä jo visioin noissa kasvavat mehitähtiä, ruukku täynnä…
Wau, tosiaankin hieno idea!
Nuistahan saa isonkin, jos upottaa puoleen väliin maahan. Upeat!
Minäkin tein löydön; ison puisen saavin. Se oli maalattu jollain liitumaalilla, ja ihan kulunut, kolme vannetta oli valkoiset, ruostetta siellä täällä. Pesin painepesurilla suurimmat maalit ja käsittelin tervamaalilla, vaikka kaikkea valkoista en saanut poiskaan. Vanteet maalaan vielä mustalla. Laitan siihen suhkulähteen. 30 cm laidalta alas sisälle, tehdään puinen taso, johon reikä suihkupumpun putkelle. Päälle kiviä ja jotain muuta kivaa. Tuskin maltan odottaa, että se tulee valmiiksi!
Laitathan kuvan kun saat valmiiksi, ihania nämä löydöt , paljon mukavampia kun ''cittarista'' ostetut . Pitää vaan olla tarkkana, ei sitä koskaan tiedä minkä takana aarre odottaa.
Ihan varmasti laitan kuvan, jahka saan valmiiksi. Minä tykkään kanssa noista vanhoista tawaroista, niissä on sitä jotain.Minä viljelen noita kuvia aina joka paikkaan, sillä ne sanovat enemmän kuin monet sanat, ja minä hätäisenä ihmisenä, en jaksa lukea pelkkää pitkää tekstiä, saati kirjoittaa.
Sopineeko tämä tähän otsikon alle?
Hain vanhempieni mökin ylävintiltä vanhan sinkkiammeen. Tämä täytettiin vedellä ja istuskelin siinä lotraamassa pikkutyttönä saunassa. Nyt ihmettelen, mitä tällä tekisin. Laittaisiko tästä vesiaiheen pihaan, vaiko olisiko tällä muuta käyttöä? Ei oikeesti hyvittaisi täyttää kukillakaan. Vai laittaisiko pohjalle kiviä, ja pikkusinkkiämpäreitä kiville, joissa on jo valmiina yrttejä? Vaiko ihan jotain muuta. Jos olisi lastenlapsia, tekisin tästä hiekkalaatikon. Kaikki ideat olisi nyt käyttökelpoisia. Eli antaa tulla.
Tässä amme on kyllä aika ruma, mutta samalla siinä on "sitä jotain.
Kummipoikani totesi, että tämähän on käsin tehty, ja ihan aito wanha...
Mutta MITÄ tähän laittaisi?
No ei varmana ole ruma! Vettä ja kellukynttilöitä tulee ensimmäisenä mieleen.
Memuli, älä vain anna ruostua ulkona piloille, korkeintaan terassituoliksi pehmustettuna ja syksyllä se menee sisäkäyttöön. Sinun taidoillasi siitä saa vaikka kuinka hienon.
Ihanahan tuo on! Sopisi hyvin vaikka mehikasvien istutukseen. Ai niin, et halunnut käyttää kukkien istuttamiseen. Voisihan tuon vaikka täyttää kivillä ja laskea päälle vaikka kivan kynttilälyhdyn.
Hyvä Nemesia! En ottanut lainkaan huomioon sitä, että sehän ruostuu? Eli ei kai kannata laittaa vettä. Hei ja toi olikin hemputan hyvä idea myös, tuo tuoli! Pehmuste mittojen mukaan, ja ei muuta kuin terassille istumaan, hih hih.
Kivet ja lyhtykin kuulostaa järkevältä, vaan kesällä ei tule poltettua kynttilöitä.
Lisää hyviä ideoita!