Ruukut, saavit ym. istutusastiat puutarhaan, vinkkejä?

Lilianne, kiitos linkistä. Paljujen pohjassa on LDPE, eivät siis sisällä haitallisiksi havaittuja kemikaaleja. Onhan sekin tietysti pientä mitä sieltä sitten vihanneksiin mullan kautta tulisi, mutta jos ne kemikaalit kerääntyy elimistöön ja siirtyy myös pieneliöihin ja sitä kautta luonnon kiertokulkuun. Joku karva sen kamelin selänkin katkaisee. Tai korsi.

Jos teillä on mahdollisuus, niin käykääpä kysymässä jostain laitoskeittiöstä ämpäreitä. Niillä jää ihan riesaksi asti ketsuppi, sinappi, rahka ym ym ämpäreitä. Sellaisiin olen laittanut omat tomaatit, kun on ollut mahdollista hakea niitä työpaikan keittiöltä.

ja leipomoista kantsii kans kysyä

Juu, käytössä on , naapurin nuorella isännällä oli sivubisneksenä nakkikioski ja häneltä on saatu monen kokosta ämpäriä ja juurikin tomaatteja oon niissä 12 litran sinappiämpäreissä kasvatellu ja 6 litran ämpäreitä spreijannu vaikka sun minkä värisiks.

Tilasin laastipaljuni Biltemalta kun aloin tomaattia ja kurkkua kasvatella. 

Kysyin heiltä mistä paljut on valmistettu .Tuli tällainen vastaus:

Hei,

Laastipalju

Rakentaminen/Laatoitus ja muuraus/Sangot

Se on valmistettu kierrätyskelpoisesta muovista.
Sitä ei ole hyväksytty käytettäväksi elintarvikkeissa.
Voit kasvattaa tomaatteja, mutta omalla vastuullasi.

Ystävällisin terveisin

Paula
Biltema Kundservice
Tel: +46-77-520 00 00
kundservice@biltema.com
Biltema Kundservice
Garnisonsgatan 26, 2 fl
S-254 66 Helsingborg, Sweden
http://www.biltema.com

Ketjun silmäilin läpi, enkä löytänyt mainintaa kangasruukuista. Onko joku sellaista testannut. Ajattelin hakea pasuunalle kesäksi tuollaisen Gronest ruukun, siinä kun näytti olevan kantokahvatkin molemmin puolin, eikä hintakaan päätä huimaava. Käytännön testituloksia otetaan mielellään vastaan, jos sellaisia on :slight_smile:

Minulla on s-kaupasta saatuja leikkokukka sankkoja. Ovat sopivan kokoisia kasvariin tomaateille, kurkuille ja dynot altakastelu astioiksi.

Tämmösiä “kukkakuppeja” laittelin.
https://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/f4630e88-859c-49ca-8f60-c3ad.JPGhttps://keskustelut.puutarha.net/uploads/default/original/2X/e/ecc908a2a1b41dd1d355e241fe58c146af494158.jpeg

Tässä näitä ympäri vuoden ulkona olevia ruukkuhavuja.

Tuija on ollut tuossa jo yli 5 vuotta, en ees muista kauanko.

Kartiovalkokuusiila on tynnyrin palaset ruukkuna, nämä tosin on pohjattomia, eli maakosketus.

Köyhän miehen cor-ten ruukuiksi meillä nimitetään.

8 tykkäystä

Tori.fi löytöjä taas. Koko satsi muutamalla kympillä.

9 tykkäystä

Noihin on kyllä ihan pakko laittaa kesäkurpitsat :grin:

2 tykkäystä

Onpas nättejä. Vaikutat olevan varsinainen aarteiden etsijä ja löytäjä.

Tuo tori.fi on minulle melkein addiktio. Ostan koko ajan sieltä jotain. Nytkin selailin myytäviä kasveja, vaikka päätin, etten osta sieltä enää mitään! :woman_facepalming:

Viimeksi viikonloppuna lähti yhdeltä kuolinpesän pihalta jalokiurunkannusta, päivänliljoja ja yksi pioni. :woman_shrugging:

1 tykkäys