Ruusujuuri, Rhodiola

Kiitos tiedosta, vaan taitaa lohkominen jäädä tuleviin päiviin,niin kovin tuota vettä just nyt tulee.

Kyllä on nätti Kurpitsan ruusujuuri, omani retkottaa niin rumasti että kompostillakin uhkailin mutten sentään raaskinut kun olosuhteet on olleet vähän heikohkot joten jospa se vielä petraisi

Tähän aikaan kesästä ne melkein aina retkottaa, mutta ovat taas ensi keväänä nättejä.

Aikas punainen on ruusujuureni, jokohan hennoisi ensi kesänä jakaa. Kovin ei ole puska pulskistunut, mutta jospa niitä juuria olisi jaettavaksi...

Pieni ruusujuuren alku.

Tuo punainen on kyllä tosi kaunista =) mutta onhan se “taviskin”, se keltakukkainen kaunis, sitä mulla on.

Rhodiola rhodantha, söpöläinen, vaikkei kuva kummoinen olekaan.

Tuosta tulee kuule Ritva tosi hieno puska. Ja kannattaa jakaa joka neljäs vuosi, saat niitä aina vain enemmän - tai vaihtoihin kuumaa kamaa. Se kasvaa sen lujemmin, kun muistat jakaa.

Kiitos Titamiini vinkistä, vielä siis neljä vuotta odotettavana ennen jakamista :D.

Tuo se on varmaan siellä Särkänkin sivuilla.

Tavallinen ruusujuuri. Nämä ovat sitten kiitollisia kevään kukkijoita!

Punaruusujuuri pitäisi saada parempaan paikkaan että leviäisi.

Kurppa, komeahan sun punaruusujuuresi on. Mulla on sitkeästi hengissä ja kukkii yhdestä latvasta. Minkähänlaiseen paikkaan sen laittaisin tai paremminkin, mitä kaikkea pitäisi ottaa sen tieltä pois. 

Se ainakin miulla oli ongelmana, että myöhään nousevana tahtoi jäädä muiden jalkoihin.

Samoin mulla ja no, se koko rinne on nyt kyllä ylösoton uhan alla, se on niin kauheassa kunnossa, mutta odottelen nyt , että kaikki kevätkukkijat ovat kukkineet. Mutta sitkeästi sieltä nytkin näkyy se yksi punainen kukka. 

viherpeukalo, minun kaikki ruusujuuret ovat kivikkopenkeissä vuosikausia siellä suuremmiksi kasvaneet, kukkineet. Eivät jää toisten jalkoihin, kun vieressä on matalampia kasveja.Nyt kaikki hienosti nupulla ,eivät vielä kuki:)
Kestää hyvin siirtämisen:)

Harmi , kuva on huono , mutta voisko tämä olla ruusujuurta  ??
 Tätä kyselin tunnistamispalstallakin ,…sain jossain vaihdossa viime kesänä , ovat tussa noin viisi senttiä korkeita  .

PirjoA, kuivassa rinteessä on mullakin se punainen ruusjuuri, mut kun viereen on tullut kovasti monta  lähentelevää kaveria ja rikkikset päälle. Taidan kukinnan jälkeen siirtää sen väljempään paikkaan, onkohan sellaista olemassakaan.  

Ruusujuuri kasvaa kivikossa.

Keltaisia pohjanruusujuuria ja punaisia idänruusujuuria