Jalomi, onpa tuo pensaasi upea ja noin pystyssä. Omani menee melkein maata pitkin , taitaa olla eri sorttia
Ihana!
Nyt kyllä saisit jalomi kertoa meille muille, millaisessa maassa, millä vyöhykkeellä ja miten muuten hoidettuna kvittenisi kasvaa? Mistä olet sen hankkinut ja minkä ikäinen se on? Ja kaikkea muutakin Kuten suojaatko sen jäniksiltä tai peitteletkö jotenkin talviksi?
Olisi varmaan tänään kaksi alinta kvittenin kukkaa minulla tänään auennut, jos sää olisi ollut ennusteiden mukaisesti lämmin, eikä hyytävän kylmä.
oh hoh, kyllä on upea . (kade, jos kuuluisi tapoihin)
Kvitteni oli pihassamme kun tämän ostimme. Paikka on tosi paahteinen ja kuuma, aurinko paistaa koko päivän. Maa on aika syvämultaista, mutta siinä on reilusti hiekkaa seassa. Tälle en ole koko aikana tehnyt mitään, jänöset eivät ole hänestä ollenkaan kiinnostuneita. Kasvaa lievästi viettävässä "rinteessä". Näin upeasti ei tosin ole kukkinut vielä koskaan, tiedä sitten mistä on noin innostunut?
Kiitos jalomille
Onneksi siirsin omat pienet kvittenieni alut täyteen aurinkoon. Ehkä erittäin lyhyt talvi on tehnyt temppujaan muillekin kasveille. (Jäniksistä varoitteli vallan kovasti versojen antaja.)
Kyllä on jalomin puska komea! Mun viime syksynä siirtämässä kvittenissä ei viime viikonloppuna näkynyt mitään elonmerkkejä, mutta ehkäpä vielä lähtee kun tuolla ulkosaaristossa on kaikki huomattavasti mannerta myöhemmässä.
En ole ikinä ennen noin upeaa nähnyt.
Itsellä pari oksaa kituu toisten puskien alla.
No huhhuh! Mahtava! Meidän kvittenissä ei ole kuin muutama hassu kukka, mikä ei sinänsä ole kovin yllättävää: karsin täysin villiintynyttä ja rikkaruohottunutta pensasta aika rankalla kädellä viime syksynä.
Kolme uutta on kasvamassa ao. pensaan juurivesoista. Hyvin ovat lähteneet "käyntiin".
Sand: Suojaa ihmeessä pienenä kvittenisi, omani istutin 2004 ja ensimmäisen talven jälkeen oli jäljellä vain viiden sentin tapit ja toisena talvena jänis ehti purra latvat poikki ennenkuin sain toimeksi laittaa verkon päälle. Ehkä ei sitten enää isompia syö
Olen minä pitänyt verkot kvittenien aluilleni. Tänä keväänä en meinannut uskaltaa ottaa niitä pois, kun huomasin nuput!!
Tänään on kolme nuppua auennut aika paljon yhdestä kvittenistä!! On se sitten hiano ja näkyy sopivasti tuvan ikkunoistakin. Harmaat kasvit sen vierellä sopivat hyvin voimakkaan oransseihin kukkiin
Muutama päivä sitten otin kvittenistä tilannekuvan. Tässä siis on nuput jo osittain auki. Kahdessa muussa ei ole kuin muutama pieni nuppuaihe.
Jos lienen tuon saman kuvan jo jonnekin tänne pistänyt, mutta kai tämä tähän mahtuu?
Eihän ruusukvittenin kuvia ole koskaan liikaa Ihastelin tässä sandin siistiä penkkiä, miten olet sen totetuttanut? onko siinä jotain pientä kiveä katteena?
Minun ruusukvittenini ovat Sandin kvittenin kokoisia, mutta yhtään nuppua en ole bongannut. Siemenestä kasvatettuja viime tai toissavuonna. En ole suojannut talveksi, mutta yritän muistaa heidätkin syksyllä.
Meillä on vähän samanlainen kvitteni kuin hoyabellalla, matala ja leveä, mutta kyllä se kukkii aika hyvin, varsinkin viime kesänä se oli aivan täynnä kukkia.
Ehkä ruusukvittenit kannattaisikin ohjata matalakasvuisiksi täällä vyöhykkeenvenytysalueilla? Vähän kuten niitä matalia omenapuuaitoja, mistä on joskus vanhalla puolella (Pentissä) ollut kuvia.
Jalomi, tuon penkin multa on hiekkavoittoista. Kasveista ison osan olen istuttanut maahan upotetuissa isohkoissa muoviruukuissa (missä puutarhat myyvät pensaita) ja pinnan katoin soralla, joka jäi yli, kun lisäsin laattoja sora-alueelle. Toimii ainakin vielä yllättävän hyvin.
Sand, penkkisi on todella kivan näköinen noin laitettuna!
kvittenistä vielä sen verran, että uskon sen olevan aika sitkeä kasvi. Meille on kotisaareen istutettu sellainen myös, ja joka kevät likoaa merivedessä. Välillä vesi nousee todella ylös ennen talven tuloa, niinpä kvitteni on siellä jääpeitteen alla.Näistä käsittelyistä huolimatta porskuttaa yhä
Tänään oli jo kuusi kvittenin kukkaa auki ja ennätysisot mötiäiset niissä tärrästivät