No mutta, miulkii on tämä pitsisalkoruusu ![]()
Laitanpa tähän kuvan "salkoruusuistani" (Saa vaihtaa toiseen ketjuun jos tahtoo)
Keväällä sain yhdeltä tutulta salkoruusun taimia. Jo silloin aattelinkin. että ovatpa oudon näköisiä. Nyt sitten aloittelevat kukintaa...
Eipä silti, ihan kivoja nämäkin, eikä mulla ennestään näitäkään ollu...
Kauniita ovat, sormustinkukat. Minulla kasvavat salkoruusut ja sormustinkukat rinnakkain, samassa rypppäässä. Harmi kyllä, salkoruusut ovat vähemmistönä.
Jopa kaksi tarhasalkoruusutainta sain onnistumaan. Parempi kun ei mitään. Istutin ruukkuun. Nyt ensimmäinen kukka auennut. Tätä haluan myös ensi kesäksi. Miten kerään tästä siemeniä? Kehittyykö siemenkota vai muuta? ja tarvitseeko kylmäkäsittelyä?
Tässä Chali.
Kiitos raya. Kuva kertoo aina enemmän kuin selittelyt. Miten on, pitääkö "kylmäkäsitellä".
Ei, kyllä miulla on keväällä itäneet ihan ilmankin. Sitt oon kyllä matalampia hollyhockeja kylväny syksyllä suoraan penkkiin ja onnistuu niinkin.
^ kiitos raya.
Jokseenkin tummia olivat.
.
Musta salkoruusu on kaunis ilta-auringossa.
Henkeäsalpaavan kaunis.
Matala erivärisen musta aikoo myös keretä kukkimaan, joka kesä ei kerkiä.
Siemenkasvatteja miulla molemmat mustat , tarkemmista nimistä ei muisti kerro mittään, joka tapauksessa kylvetty 2012 kevät.
Onkohan mun Nigrat risteytyneet rohtosalkoruusun kanssa, vai taantuuko väri? Eipä silti ole mitään purppuraa vastaan, niissä on vielä vähän mustaa jäljellä ja väri on varsin dramaattinen.
Valkonenkin taitaa keretä ainakin alotella kukintaa, punanen on täysin nupuilla vasta.
Salkoruusut kukkivat kilpaa...
Mies käski kysyä että tykkääkö salkoruusut hevosen kikkareista?

Minun kukintaa aloittelevat salkoruusut ovat yksinkertaisia ja vaaleita.

Tabletilla en saa pienennettyä kuvia.
Yhdessä avoimessa pihassa, kaunis oli hän.
Korkeella ollaan, saas nähä kerkeekö kukkimaan