Salkoruusu, Alcea rosea

Voisinkohan saada tätä kautta .joko Kurjenpolven tai Salkoruusun siemeniä?Postitse tulisi ehkä kirjeenä.Kaikki värit ja muut kävisi,kun itsellä jäi hyvin lannoitettuun kukkapenkkiin niitten paikalle,jotka annoin pois ystävälleni.Kiitosjos joku kiltti yllättää?

Voin lähettää syksyllä, kun saan siemenet näistä kerättyä! :+1:

No vihdoin pääsen laittamaan näitä kuvia tänne! Salkoruususta tuli tämän kesän hitti. Siemenet kylvin keväällä -23 ja taimet vankistuivat penkissä viime kesänä isoiksi. Yhtään kerrottua kukkaa ei tullut, vaikka siemenpussissa oli kuva kerrotuista kukista. Annoin taimia myös äidille, ja hänelle kasvoi pari kerrottua yksilöä. Epäilen, että nämä minun olivat niistä sienenistä, joita sain Ruotsista. Nämä ovat siis selvinneet talvesta paremmin.
Näitä aion ehdottomasti laittaa kylvöön ensi keväänä lisää!

4 tykkäystä

Tässä vielä näitä salkoruusuja. Ai että mä tykkään näistä.

Mies teki viime kesänä ikkunoiden alle nuo kivireunaiset kukkapenkit, niissä on syvä multatila. Niissä kasvaa myös flammentanz-köynnösruusuja, jotka alkavat viedä jo tilaa niin paljon, että jatkossa noiden salkkareiden paikka on ehkä jossain muualla. Katsotaan nyt.

5 tykkäystä

2 viestiä yhdistettiin ketjuun: Liuskasalkoruusu, Alcea ficifolia

Tarhasalkoruusu eli salkoruusu, Alcea rosea

on malvakasveihin kuuluva koristekasvina viljelty, alun perin Kiinasta kotoisin oleva 2- tai monivuotinen ruohokasvi. Kukkii vuoden kuluttua kylvöstä. Juuristo laaja. Korkeus. 100–250 cm. Suuret kukat ja tukevat varret. Kukinta heinä-syyskuu. Aurinkoinen ja lämmin syvämultainen kasvupaikka.

1 tykkäys

Positiivinen ongelma mulla tässä nyt. Valkoisen salkoruusun siemeniä oli siemenkirjeessä (kiitos Kurppa) ja haluaisin hoitaa nyt samantien niiden kylvön pois alta. Sisällä en mahdu tekemään esikasvatusta, siis hankikylvö kutsuu.

Eikös sen pitäis ihan hyvin onnistua, täähän kylväytyy itsekin. Vai kylväytyykö se niin ajoissa että siemenistä ehtii kasvaa lehtiruusukkeet joilla se talvehtii ? En halua tätä nyt sössiä, siispä kertokaa joku mulle laitanko nyt vai pitääkö ootella kesääseen :thinking:

Olen laittanut hankikylvöön. Sitten kun kukkii, olen antanut kylväytyä itsekseen.

2 tykkäystä

Kiitti, hankeen lähtee :star_struck:

Monivuitisna kasvava salkoruusu ja kuten neuvotu leikkaan kukkineita pois.

4 tykkäystä

3 tykkäystä

Onkos tuo nyt sitten se liuskasalkoruusu, kun nuo lehdet on tuollaiset sormimaiset?

Mietin miksi mulla ei ole salkoruusun siemenet itänyt maassa. Ehkä kevätsateet vei siemenet tai ne ei vain itäneet, ei edes sisällä. Tosissaan yritin kun aikoinani sain ison komean mustan salkoruusun lahjaksi kun täytin vuosia. Siksi siirryin Maurinmalvaan, onnistuu paremmin, itää myöskin suoraan maassa. Mutta laitan niitä kyllä esikasvatukseenkin.

“Täältä tullaan elämä”

6 tykkäystä

Siemenkirjeen salkoruusut koulintavalmiina :green_heart:

3 tykkäystä

Mahtavaa, Season! Oliko nuo niitä ruotsalaisia?

2 tykkäystä

Niitä just :smiling_face:

2 tykkäystä