Tupu78, keräätkö tuosta Lemon gemistä siemeniä? Oisin käsi ojolla ottamassa:)
Ansarilla on kyllä upea sammaririvistö!
Tumpelona siemenestä kasvattajana olen oikein ylpeä tästä Vanillastani
leija, onhan niitä siemeniä jo, jos haluat niin laita hölöä!!
Tämmöiseltä näyttää tämä vanilla-pusikko parvekkeella, korkeutta varmaan lähemmäs metri
Tämmöisiä sammareita minulla.
Tämäkesä on ollut kiitollinen samattikukille. Harmi kun en kylvänyt muita kun näitä, jotka kyllä ovaat kukkineet runsaasti.
Laitoin vanhemmilleni postilaatikon vieruspataan kääpiösammaria. Istutusvaiheessa en pihistellyt taimien kanssa, kerta niitä oli tullut kylvettyä esikasvatukseen reippaammalla kädellä.
Hyvät värit elokuulle! Postelijoonin on parasta tuoda vain mukavaa postia,kun noin kauniisti otetaan vastaan!
Olen alkanut pitään samettikukista,kun vihdoinkin ne sain itämään,suoraan avomaalle roiskasin koko pussin:)
Komea on sammaripata! On siinä varmaan taimi poikineen
Vanilla on mahdottoman napakka kasvi.
Oi, Kurpitsan Vanilla on aivan ihana. Tahtoo kyllä kans ensi kesänä.
Mites jos ottaa Vanillasta siemenet talteen, tuleeko ihan identtiset ensivuonna, vai vaihtuuko väri, onko kokemusta?
Eikös se ole F1 eli tulee mitä sattuu, parasta varmaan osta pussillinen kaupasta?
Kahden kesän kokemuksen mukaan 80% identtisiä, 20% aika mielenkiintoisen näköisiä! Väri pysynyt valkoisena.
Mulla tuli osa kerrottuja ja osa yksinkertaisia(kuva s.43), mutta kivoja molemmat!
Laitoin tänävuonnakin erilaisia samettikukkia lumen alle kylmäkäsittelyyn ja niinkuin toissavuonnakin, sain taas kuvia uusista samettikukista.
Eli kyllä kestävät sen kylmäkäsittelyn. Kukat tulevat vasta heinäkuussa, mutta ei se haittaa.
Kukkiiko samettikukka kuinka aikaisin esikasvatuksella?
Minulla huhtikuussa laitetut ryhmäsammarit tekivät nuppua jo toukokuussa ikkunalla. Toukokuussa sisällä pari viikkoa kasvatetut kääpiösammarit alkoivat kukkimaan vasta heinäkuussa.
Vanilla ei minulla itänyt, mutta näitä perinteisiä on paljon
Samettikukkia ruukuissa. Kaikkien pitäisi olla samaa punakeltaista mutta osasta kukkia tuli ihan keltaisia ( hä?)
Samoista kaupansiemenistä kasvatettuja molemmissa ruukuissa.
Minun esikasvatetut kukki jo yhdellä kukalla kun istutelin ulos.