Minulla, jos siemiä tekee, voi sitten tulla joku sekoitus, ei puhdasta Vanillaa, silla Ruukussani on Oranssi ja keltainen, korkeakasvuinen Samettikukka+ sitten tuo Vanilla. Eli 3- eriväristä… Mutta voihan sitä kokeilla. Varmuudeksi ostin jo ensikesän Vanilla-siemenet, oli PAKKO.
Vuokkis, hyvä idea! VArmuus on paras
Eikö Vanilla ole F1 lajike? Jälkeläiset on muistaakseni olleet yksinkertaisia. Joku niitä täällä pentissä kasvatteli itse kerätyistä siemenistä mutten muista kuka.
Niin on, siis F1. No sattuman kauppaa sitten, mitä saa, mutta kaupasta ostetut pitäisi kyllä oll sitä kuin pussin kyljessä lukee.
Pari vuotta sitten siemenketjukirjeestä otin Vanillan siemeniä ja nyt vasta niitä kasvattelin
Ruukussa on kaksi tainta ja molemmissa erilaiset kukat
Ai kun hauskoja =) Tykkään
Nättejähän nuo ovat.
Minä istuti Vanillat kasvariin ja ne oli viime viikonloppuna jo korkeampia kuin tomaatit.
Minun vanillat näyttää tältä:
ei ihan menny väri kohdalleen, mutta nättejä nuo on kai siltikin
Oho! Onkos nuo itse kerättyjä siemeniä vai ihan osto?
Siemenet lienee siemenkirjeistä otettuja… Kaikki on erisävyisiä keltaisia, ei yhtään valkoiseen viittaavaankaan
Tunnustan olen tagetes fani, tyhjä kohta penkissä on helppo täyttää sammareilla, tänä vuonna vanillan joukosta ilmestyi isoja mutta matalia oudon keltaisia yksilöitä
Ai ku kivaa =DD! Ja aivan upeita nuo kaimat sulla.
Aaltoja hänelle :))
Mikähän isosammareitani (vanilla) vaivaa, kun ne menee keltaisiksi ja kuivettuu? Vettä ovat saaneet kyllä.
Vanilla
Tuoksusamettikukka
Lemon gem
vanilla
Laitanpa kuvan myös mun sammareista. Ekaa kertaa siemenestä kasvatin, kesäkuussa vielä ajattelin että viimeistä myös, niin olivat pieniä ja heiveröisiä. Mutta kovasti ovat heinäkuussa kasvaneet ja kukkivat nyt komiasti Sammaririvistö:
Tuolla keskellä piti olla monta tainta oranssia, mutta tällaista kirjavaa kasvoi, kivojahan noikin.