Tässä vielä erä Carmen-samettikukkia valmiina lähtemään maailmalle. Viimeinen poseeraus kotona auton konepellin päällä..
No huh miten loistava on tuo Carmen! Noita voisi kokeilla ensi vuonna. Nyt on Vanillaa… se on ihana.
Carmen on tosi helppo ja paljon nopeampi, kuin nuo isommat.
Juhannusterveisiä minun samettisilta, nämä ovat ainoat kukat, jotka minulla menestyvät ikkunalaatikoissa, on sen verran tuulinen paikka.
Ihanan väriset!
Nyt vasta on Vanilla muuttunut täysin vaaleaksi. Eli voisi ajatella sen olevan täysin auki. kokoakin on tullut lisää..
Iso Samettikukka, Crackerjack. On nämä vaan mahtavan kokoisia.
Tässä vielä näiden yhdistelmä... Tosin matalat reunuskasvit kituu vielä.
Kasvihuoneessa kukitaan.
Carmen vai Bolero? Siis tuo lajike.
K-kaupasta ostettu siemenet, taisi olla mitä lie.
Ai, no, niillä ei ole mitään lajike nimeä. Useimmissa tavallisten kauppojen siemenillä ei olekkaan. Minulla on molempien siemeniä. Viime vuonna menin sekaisin, mikä oli mitäkin, niin samalta ne näytti. Nyt laitoin vain Carmenia. Ensi vuonna sitten toista…
Samettikukista (kai tämä ON samettikukkaa??!) olen tykästynyt näihin
Voi, kun ne on ihania! Tänään noita samojen siemeniä hypistelin kaupassa, josko ensi kevääksi… mietin ainakin kolme kertaa, ja maltoin laittaa takas.Kyllä niitä ehtii ostaa sitten keväällä…
Vanillaa joka kukki pitkään yhdellä kukalla, luulin jo ettei musta sammarin kasvattajaa tulekkaan mutta nyt on näky toinen! Kyytipoikana keijonmekkoa.
Esikasvatitko bee noita sammareita? Minä laitoin omieni siemenet toukokuun alkupuolella multiin ja nyt vasta nuppuja näkyvissä.
Tipilinnulla hienot sammari ruukut, Minä vein oman tuukun pojalle nummelaan, Osan töihin ja itselle jätin vain yhden ,
Välke, en kasvattanut kun ostin tuommoisen hirmupuskan (eikä tossa ole edes kaikki) vitosella valmiiks suurina jo . Mulla pitää kaikki olla hetikohta valmista, mieluummin jo eilen.
Kiitoksia vuokkis. Minusta noi on niin kiitollisia kasvatetavia että aion ens kesänä kasvattaa puolet enemmän. Saiskohan noista siemeniä? Onko kukaan kokeillu tuleeko vielä vanillaa jos kerää?
Tipilinnulla todella 10+vanillat niin puhuvan vihreät lehdet jotta…saa siemeniä sitten syksyllä, ennenkuin alkavat ruskistumaan ja vesisateista nuutumaan.