Tilasin myös Seemnemaailmasta aivan tummanpunaista samettikukkaa. Hyvin kasvoivat, mutta nyt kun kukat avautuvat, ovat keltaisia, joissa häivähdys tumman punaista. Pussin kannessa ei ole häivähdystäkään keltaisesta. Että semmoista.
Olen kasvatellut ensimmäistä kertaa Samettikukka Vanillaa ja kyselen nyt teiltä joilla kokemusta kyseisestä kukasta,että montako kannattaa istuttaa ruukkuun jonka halkaisija on 50cm? Ajattelin ruukun keskellä laittaa Pasuunakukan (lajista ei tietoa),vai onkohan huono yhdistää Vanillan kanssa??
Eikös niistä molemmista tule yhtä korkeaa?
Samettikukasta ja pasuunankukasta yhtä korkeita? Ei kai nyt sentään sammarit niin korkeiksi kasva???
Mulla oli viime vuonna neljä vanillaa halkaisijaltaan 40 cm laatikossa. Oli loppukesästä aika täyttä mutta hyvin siinä pärjäsivät. Oliskohan noi vanillat olleet noin 30 senttiä korkeita.
Mullakin on vanillaa kasvamassa, mutta sanokaas mitä niitten kanssa ruukkuun laittaisi?
Mie laitan amppelisoilikkia purkin reunoille kun tulee aamuaurinkoiseen paikkaan. Rapunpielen istutukset tulee taas sinivalkoista.
Kiitti vihjeestä, Kurpitsa. Nythän minäkin hokasin, että jotakin riippuvaa reunoille pitää laittaa, kun samettikukat on pystyjä.
Vähän sen kasvupaikan mukaan valitaan ne reunakukat, paahteiseen esim. miljoonakelloa.
Minäkin tässä mietiskelen Vanillan kavereita. Ainakin amppelilobeliaa, mutta meinasin myöskin kerrattua petuniaa… mahtaako se olla liian samannäköistä kuin sammari? Mut kun niitä mulla on, ja jostain syystä nyuo tavalliset ei oikein innosta Vanillan kaveriksi. Saa nyt nähdä.
Onko rohtosameettikukalla sama vaikutus kuin samettikukalla näitä tuholaisia vastaa
mumimyy, luulen että kaikilla samettikukilla on. Ainakin tagetes tenuifolia, maustesamettikukka, toimii oikein hyvin
Laitanpa sitten rohtosamettikukat kasvihuoneseen tavallisia tökin sitten vähän sinne sun tänne kukkapenkeihin
Tuossa minun sammarit. Aika hyvin ovat kestäneet monen päivän sateen ollakseen pahamaineisia isosammareita. Kaverina sieltä roikkuu keijunmekkoa ja kiipeää ylös suskia.
KÄÄK! Mun Vanillan lehdet on muuttuneet osittain vihreästä sellaiseksi tumman lilaksi/punertavaksi. Ovat kyllä katoksen alla,mutta ovatkohan paleltuneet?
Tuttu ilmiö viime vuodelta. En tiedä mikä aiheutti mutta silloin epäilin aurinkoa ja kuivuutta. Kasvuun ei tullut mitään muutoksia.
Aurinko teki semmosta jälkeä, siitä se reipastuu!
Samettikukka Carmen vielä odottaa omaa paikkaansa.
Vanilla F1. Se onkin mielestäni todella hienostuneen näköinen..
Ihana tuo Vanilla! Minäkin olen muka esikasvatanut jotain tuollaista, mutta kumman keltaiselta nuput näyttää :-S
Ei ne nuput olekkaan vaaleita. Ihmeen tummalle/vihertävälle näyttää ensin. Tuosskin kuvassa vielä tuo keskus… nyt on jo sekin vaalenemassa… Hassu tapaus.