Samettikukka, Tagetes

Emadigan, olisit aiemmin varoittanut. :slight_smile:

Täysikuu tulossa ja ’Moonlight’ kukkii.

Täälä kukkineet jo kaks kuukautta,hyvin kasvaneet.

Bobbie, et vissiin esikasvattanut niitä vaan kylvit siemenet suoraan ulos ? 
Mulla oli kaikenkokoset sammarit esikasvatuksessa ja kukkineet vaikka kuinka pitkään niinkuin Karvarillakin.
Välillä meinas ouninmuorit kuolla paikalleen kun en antanut siihen penkkiin yhtään vettä mutta onneks kunnon kastelu herätti ne taas täyteen loistoonsa.

Minusta tuntuu, että tuoksu hulvahtaa ilmoille kun vähänkin niitä hipaisee, mutta varmaan on lajikkeissa eroa ja meidän nenissäkin. Mausteiseksi minäkin tuoksua kuvailisin.
Ja jos Bobbie yhtään lohduttaa, sama on kohtalo minunkin nukkasalkoruisun taimillani, kovin ovat pieniä ja joku lehtien reunoja nakerrellut. Täytyy varmaan ottaa uusintayritys ensi keväänä, nämä tuskin selviävät talvehtivaan kuosiin tällä menolla.

Sarjassa Käyhän se näinkin tai omituinen käsitys amppelikukista tänä kesänä, kun ei viime keväänä siemenkasvatuksia ollu enkä kerenny amppelikukkia ees aatella, mutku amppeleita tuli muuttokuormassa + amppelikoukkuja, hokasimpa että GroundControllit ryöppys viime kesänä kasvatusaltaiden reunoilta aivan hulluna, niin ryöpytköön amppelissa, tökin 5.n amppeliin siemenet joskus toukokuun lopulla ja kyllähän nuo ihan kukilta näyttää.

Linnetagetes “Burning Embers”, siemenet kerätty ja loput kukassa olleet leikattu sisälle maljakkoon.
Väriloistoa  :kiss:

Puuhamaalle mennessä on tämä ruukku.

Mulla tämä työpaikan ovella.

Mulla pieniä sammareita.

Mun grillipation molemmissa nurkkauksissa tuoksuu valkoinen  isosamettikukka Kilimanjaro White (kiitos Ylvalii/siemenkirje -21)

Ja tottakai kasvimaalla plus ruukuissa siellä sun täällä kääpiösammaria !

Mulla ei tuo Kilimanjaro aukassu yhtään kukkaa,on riutunu kaikki taimet.Ihan niinku niissois joku tauti.Onneksi eioo tarttunu muihin sammareihin.

Hei vaan!
Joku eläin oli viime yönä napsinut 12 sammaria tämän näköiseksi. Tuleeko näistä enää mitään? Ikinä ennen ei ole näin käynyt…harmittaa vietävästi.

Onko myyrät syöneet… Ne joskus söi haudalta pikkuhiljaa joka kukan ensin ja sitten loputkin kasvista. Se harmittaa.

Hyvä kun toipuvat, olivat jo hyvin haarottuneita palleroita. :slightly_smiling_face:

Joo, mun omista kerättyjä siemeniä. Kun on tuore siemen se itää 150% :smile:.

Näillä siemenillä on jo pitkä historia, n. 20 vuotta :heart_eyes::+1:

Keväällä istutin koulimattomia rääpäleitä asiakkaan mökille. Olivat monta viikkoa kastelematta.
Nyt näyttää tältä.

Hienon värisiä.

Ahaa ja Kiitoksia jo etukäteen , palataampa syssymmällä asiaan

Kääpiösamettikukka, minusta kuuluu joka paikkaan joka kesänä 

Tässä 90 litran laastipaljussa tomskujen seuraksi istutettu 3 kääpiösamettikukan tainta

Pölyttäjien lounasbaari elokuisessa tarjonnassa