Kiitos merkurius kehuista. (Psst, ne oli noin kun tänne muutettiin, eli ei minun ansiota toi sijoittelu. Myös heinät on edellisen asukkaan ansiota, on ne kyllä jo huomattavasti vähentyneet ankaran kitkennän tuloksena. Pitäisi purkaa koko laitos ja istuttaa leimut uudelleen.) Kyllä sulla on kauniit noi sinun omat leimut. Mää viherrän.
Tuo sammalleimuhan valloittaa kaikki paikat, kivirapuissakin on jo aika vaikeata kulkea ilman, että niitä tallaisi.

Aikamoisia ristiaskelia pitää rapuissa ottaa, ettei tallaisi kukkia.
Ja aika hyvin kukat ovat tasanteen kulkuväylänkin valloittaneet.

Ylätasanteella on tuota jo useampaakin värisävyä.
Sininen sammalleimu on levinnyt jo betonikiveyksellekin.

Nyt juuri tuo vanha violetin punainen on parhaassa kukintavaiheessa.
Tässä on tuon kaksivärisen sammalleimun joukossa punaviolettia rönsyleimua ja se on aivan eri näköistä, joten ei sitä voi mitenkään sekoittaa sammalleimuun!
Vautsi, Raakki, sinulla on kyllä komeimmat sammalleimukasvustot!
Kyllä vaan sammalleimu ja kivipiha kuuluvat yhteen
. Todella kauniille näyttää Raakkilassa!
No joo - enpä ole vielä muualla nähnyt läheskään yhtä isoja kasvustoja noita, vaikka olen sitä paljon jakanut poiskin. ;)
Ei ritariperhosia niin hirveästi ole vielä ollut, mutta jonkin verran kuitenkin - jospa vähitellen oppisivat muistamaan paikan ja lisääntyisivät. Viime keväänä noissa pyöri iso määrä kuusamakiitäjiä parin viikon ajan ja se taisi olla sittenkin harvinaisempi havainto ja niistä sain otettua paljon lentokuviakin. :)
Voi kauhistus noita Raakin sammalleimuja ! Nyt minä tiedän mitä teen omilleni, revin kaikki pois ja pistän roskiin ja luovutan. Sillä siisti. Ei enää minun pihalleni yritystäkään sammalleimusta. *menen nolona nurkkaan häpeämään*....
Upeat ovat Raakilla..! Minä olen mielenkiinnolla seurannut yhden kyläläisen pihaa, sorainen tienvarsi leiskuu joka kevät 5 metriä punaista sammalleimua. Samalla lailla kiviä kuin Raakilla. Omani heittää veivinsä harva se vuosi, eikä minulla ole kuin 2 sammalleimua. Mä tuun kans, Hillasuo..![]()
Kohta on nurkan takana tungosta… ehkä puolen neliön kasvustot, jos joka tupsu mitataan löyhästi
Raakin puutarha on noiduttu. Tai sitten siellä asuu hyvä hengetär tai kaksikin. On se niin UPEA!
Ei mullakaan oo hurraamista noiden kanssa, mutta en ole myöskään nähnyt vaivaa asian parantamiseen. Muutan nyt niiden paikkaa ja sillä siisti.
Hillasuo ja Imikkä, mää tuun kans.
Meilläkin on kadun vastakkaisella puolella kivien lomassa koko sen tontin mitalta yhtä punaista leimustoa. Meillä valkoinen vähän parempi, (pienemi ala) kun on kivien raoissa, punainen ei heinikossa ainakaan pärjää. ![]()
Ei niitä vähiä leimuja kannata pois repiä, vaan kasvatella lisää!
Ehkä vähän turhaan säikyttelen ihmisiä näillä kuvilla ja niiden paikka ehkä olisi paremminkin tuolla Kuvagalleriassa, mutta kun nyt parhaillaan nuo leimut ovat valloittaneet lähes koko tontin, niia laitan vielä muutaman kuvan lisää. ;)
Yläkerran ikkunasta kuvattuna kalliolle päin.
Sammalleimuhan on selvästi köyhän maan kasvi ja näillä oleskelutiloillakin se kasvaa ihan ketunmullassa ja kivituhkassa, jota olen laittanut kivien väleihin.
Samoin tässä.