Savityöt, keramikkatyöt (itse tehdyt)

Oi kun on kaunis haltia, katse on ihan maaginen. Taitaa olla sukua tuolle sinun avattarelle? Sinä olet kyllä mestari!

Kiitos ihanaiset! 

Nyt on pihan kukkaishengetärkin viimein kotona! Tein tämän siellä keramiikkakurssilla, keskeneräisestä työstä löytyy kuva aikaansaannoksia-ketjusta. Kasvoja taas vähän ehostettu akryylivärein. Korkeus jotakuinkin 50 cm.

Tein myös tämmöisen "Greenman" -naaman, (vai nainenko lie), en ole ihan varma vielä mihin sen sijoitan. Oikeastaan näitä voisi tehdä kaksi pienempää meidän ulko-oven vinoruutupaneeleihin, olisi tosi ihanat niissä! Mutta tämä on vähän liian suuri. Tämäkin sai akryyliväreistä pikkuisen punaa huuliin ja poskiin.

Ihan mielettömän kauniit keijut! Kyllä ottaisin omaan puutarhaanikin!!

Upea!

kyllä kelpais mullekkin.

Aivan mielettömän kaunis ja herkännäköinen keiju! Mahtava!!

Poppius, aivan upeita töitä olet tehnyt. Piti oikein tutustua sivuihisi ja siellä oli lisää mykistäviä hahmoja. Olet monilahjakkuus :slight_smile:

Keijut ovat aivan ihania puutarhan hengettäriä ja kasvot näyttävät mielestäni maaemolta, joka myhäillen tarkastelee luonnon tilaa. Värimaailma patsaissa on puutarhaan sointuva. Kertakaikkisen kauniita!

Kiitos!  Keramiikkalasitteissa on onneksi usein just tuommoiset maanläheiset sävyt, sopii puutarhaan melkein vaikka millä lasittaisi. :slight_smile:

No mitenkä oon onnistunu missaan nää upeat Poppiuksen työt!

Aivan käsittämätöntä, et jonkun käsistä lähtee noin uskomattomia töitä !!!

Hienoja, ihan liian hienoja ja en oo sit yhtään kadekadekadekadkadkakaka

Poppius voisi tehdä mullekin tuollaisen patsaan,vaan luulen olevan liian hintava, täytyy siis vain tyytyä ihailemaan kuvia:) Aivan mahtavan eläväisiä ovat hahmosi.

Poppiuksella ja tyttärillään on kyllä taito hallussa. Upeita töitä!

Se pitää vielä sanoa, että nuo tuolla edellisillä sivuilla olevat Poppiuksen patsaat ovat kyllä ihan omaa luokkaansa eli upeita teoksia.

Keramiikkaa on tullut tehtyä kauan, tässä jotain minultakin :slight_smile: Kissaenkeli uinuu kukkapenkissä johon edesmenneiden kissakultien tuhkat on haudattu. Kuvassa ei oikein näy mutta kissalla on ihanaa pronssilasitetta siivissä aavistus, joka kimaltelee mukavasti auringossa…kokoluokka on oikean kissan kokoinen :wink:

Lintujen kylpyaltaita on tehty pitkä liuta ja muutenkin viime vuodet on tullut tehtyä lähinnä puutarhaa silmällä pitäen keramiikkaa…takana pullukka pupu joka on kerännyt kilonsa popsimalla minun kuunliljani suihinsa :wink: Kokoluokka tuossakin lähellä rusakkoa! Etualalla oleva kylpyallas on suosituin kaikista, siihen jonotetaan kesäisin pikkutinttien keskuudessa.

Löytyi vähän parempi kuva kisulista. Keraamiset patsaat rikkoutuvat herkästi, varsinkin jos ovat ympäri vuoden ulkona (kuten tämä) joten se asettaa patsaiden rakenteelle vähän haasteita. Riittävän jykeää tekoa pitää olla, yksityiskohdat myös ja ehdottomasti kivitavarasavea. Rakupoltetut esineet eivät kestä kostumista ja jäätymistä!

Tein oikein ison lintuallas-etanan josko se pelästyttäisi lehtokotilot ja peltoetanat tiehensä…eipä ole toiminut!

Siinähän niitä…tuo iso mustavihreä allas tuossa oikealla on mennyttä kalua…toinen kissoistamme yritti mennä altaan päälle kun olin sen nostanut keittiössä jakkaralle pesua odottamaan, altaat ovat jalallisia ja niinpä allas keikahti ison kissan alta ja kissa nolona luikki piiloon…ja allas oli tuhannen pirstaleina täytyy tehdä uusi…