Savityöt, keramikkatyöt (itse tehdyt)

Ompas kissalla tyytyväinen ilme!

Erilaisia kukka-astioita tietenkin :wink:

Lisää lintualtaita…tuossa erivärisiä laseja sulateltu pohjakuvioon. Aika maanläheisinä tykkään pitää puutarhakeramiikan sävyt niin istuvat sillätavoin ympäröivään luontoon. Täytyy laittaa joku kerta kuvia noista isoista patsaista mitä sisätiloissa pidän :slight_smile:

Viimeksi tehdyt keramiikkatyöt. Jätin tällä kertaa lasittamatta, koska halusin pinnan olevan karhean rustiikkinen taimitensensanos.

Norsu-paran kärsä on suhteettoman jykevä.

Kenkään istutan timjamia tai jotain.

Kissoja syntyy aina välitöinä

Ja tässä vielä kaikki. Ei voi sijoittaa kovin lähelle toisiaan - kissa melkein samankokoinen kuin norsu

Voi jummi kun hienoja töitä!

Kyl nää kalpenee Ramseksen töiden rinnalla, mut on ne kuiteski omatekemiä :wink:

Ihania töitä Emolla ja Ramseksellakin upeita. Ei näitä keramiikkaharrastajien töitä voi oiekein verrata keskenään, jokaisen työt ovat uniikkeja ja itselle tärkeitä.

Ramses: Miten tuo lasien sulattaminen pohjakuvioon tapahtuu? Voiko lasituspolttoon laittaa lasinpalasia pohjalle vai pitääkö polttaa jossain eri lämpötilassa? Malja on hieno!

Ania: juu eli lasituspoltossa voi sulattaa, tosin riippuu aina vähän lasilaadusta että kuinka paljon siinä on jotain ylimääräistä se kuinka käyttäytyy poltossa. Muutaman kerran lasi on sulaessaan ruvennut kovasti kuplimaan ja sitten jäähtynyt sellaiseksi “kuplamössöksi” :wink: Eli ei ikinä tiedä minkänäköistä jälkeä tulee, varsinkaan jos pohjalla on joku lasite! Sitten tulee kaikkein näteintä kun sitä lasia on just sopiva määrä ja se krakleerautuu nätisti :slight_smile: Tuuripeliä tämmöiselle harrastelijalle! :smiley:

Poppius on siis niin ammattilainen, tuosta ei voi enää paremmaksi laittaa. Taidan jättää kokonaan savi/betonityöt, nehän ois täysiä töherryksiä. En muuten mistään löydä keijuja metsääni, niitä ei ilmeisesti ole pahemmin myynnissä.

Vähis, sen takia oman töherrykseni tänne laitoin, että taso pysyy alhaalla;)

Ammattilaisiin on turha verrata, ihaillaan vaan.

Jotain sentään tänäkin syksynä.

Tää on isännän mukaan salamanteri

…ja tää kuulemma pohjanlepakko

Mie kyllä aattelin siitä prototyyppiä ensi kesän projektille.

Ihania töitä teillä!! Itse olen tähän mennessä väsännyt savesta vain kippoja ja lautasia, mutta nyt rohkaistuin kokeilemaan muutakin. Tässä näytteeni pöllöstä. Toivottavasti poltto ja lasitus menee hyvin.

Eka Savipöllöni

Voin ilmoitella sitten myöhemmin miltä valmis tuotos näytti ja teenkö enää koskaan moisia patsaita…

Onpa hyvännäköinen. Teitkö itse muovaamalla vai muotilla?

Makkaratekniikalla ensin runko ja sitten lähdin lätkimään sulkia kiinni. Lyhyemmin sanottuna muovaamalla.

Aikaa vievä homma, mutta vaivan arvoinen.

Nyt vain pohdin tuota lasitusta. En ole koskaan lasittanut mitään. Oikeastaan savikokemukseni on ihan peruskoulutasolla. Onneksi pajalla, jossa olen käynyt, vaikuttaisi olevan todella pätevää porukkaa. Ymmärtävät varmaan minun hullut visiot.

Jos haluat useampaa väriä, alilasitusvärit varmaan paras vaihtoehto. Päälle väritön lasite. Mutta tuo on varmasti hieno yksivärisenäkin; vihertävä, ruskehtava tms.