Selleri: Mukulaselleri ( juuriselleri ), Apium graveolens var.rapaceum

Hieno juttu kun noin paljon säästyi. Ja huono juttu sit kun ne kakkoskylvöt itää, pulassa oot kaikkien niiden kanssa :grinning:

Mun kylvökset ei oo vielä itäneet. Laitoin 10.2. siemenet, nyt menny jo 9 päivää eikä vielä mitään. Mut eikös ne yleensä pari viikkoa viekin :thinking:

Mulla nuo kylyvetty 6.2

Hmm… ne mun siemenet oli parasta ennen 12/2019. Käytin niitä 2 vuotta sitten ja oikein hyvä itävyys oli sillon. Niitä oli vielä reilusti jäljellä, kylvin kaikki loput tänä vuonna. Jos osakin vaan itää niin määrä riittää mulle. Ja jos eivät idä niin tänä vuonna en kasvata mukulaselleriä.

Tilannekatsaus : ne 10.2. kylvetyt , parasta ennen 2019 siemenet, on edelleen elinvoimaisia niinkuin aattelinkin. Muutamia yksittäisiä taimia oli jo aikasemmin noussut ja nyt näyttäis siltä että itäminen on sitä luokkaa ettei mulle ainakaan pulaa tuu taimista :seedling: :grin: 2 viikkoa on mennyt kylvöstä.

1 tykkäys

Mukulasellerit pääs kasvariin saamaan valoa.Hyvin ovat kasvaneet.
Nuu,mikä tilanne sulla ?

2 tykkäystä

Mullon isommat ja näyttäis et isommassa ruukussakin. Sulla on kai 6x6, mulla on ollu pitkään 8x8. Ovat ulkoilleet päivät minimuovikasvarissa jo ehkä jotain pari viikkoa. Laitan sinne aamupäivällä tai myöhemmin sit kun lämpötila on kuutisen astetta, ja illan puolella otan samoissa lämpötiloissa sisään loisteputken alle. Hyvin on kestäneet. Lehdet on tummanvihreet.

Meen ihan kohta ottamaan ne sisään, otan kuvan sit.

Tässä mun mukulasellerit tällä hetkellä

On mulla varsiselleriäkin, ne on vielä pieniä. Laitan kuvan niidem ketjuun.

1 tykkäys

Hyvän kokoset :+1:t3:
Mullon ollu autotallissa josson ollu pakko pitää lämmöt alle 15 astetta ettei kasvustot pääse liian isoiksi.
Täälei saa maahan ku ehkä kesäkuun alussa,jos hyvin käy.

1 tykkäys