Senetti, Senecio pericallis

Terveisiä Chalille.

Karvari, :+1:
Onko ne miten pitkät?

Chali,noin 80 cm
Väri on aivan häkellyttävä.

Niin on täälläkin, kepit alkavat olla liian lyhyet.
Kohta alan katsoa pistokkaita.
Se väri on kyllä uskomaton, mikään kamera ei saa sitä väriä oikein.

Tönövahti, itse emokasveja en ole saanut talvetettua, pistokkaat kyllä, ja nämä on ne pistokkaat kuvissa.
Lue ketjua alaspäin, siinä on vähän näiden historiaa :smile:.

Harmittaa, taisin jättää Senetinpistokkaiden keräily vähän turhan myöhään.
Nämä keräsin viikko sitten.
Varret olivat jo vähän liian “puutuneita”.
Toivottavasti joku menee talven yli.

Chali,juurrutakko nuot senetit veessä vai suoraan mullassa?
Mullon ollu toista viikkoa veessä eikä tapahu mitään :frowning:

Ok,tänks Chali.

Senettipistokkaat alkavat tekemään juuria.
Yritän ehtiä istuttamaan ne ruukkuihin tänä viikonloppuna.
Nämä on ne yksiväriset siniset.
Lilat en ole vieläkään onnistunut juurruttamaan, mutta onhan tässä vielä kaksi planttua josta ottaa materiaalia.
Saisi nyt edes yhden pistokkaan juurtumaan.

Tässä minun vauvvelit :). Näyttäs ettovat alakaneet kasvamaan.

Karvari, hienoja alkuja!
Oletko kokeilut ottaa pistokkaita lilan värisistä?

Chali,mulleioo lilaa senettiä,vain sinistä jonka ite ostin ja sitä jonka sulta sain :slight_smile:

Tässä minun senettivauvvelit,laitettu juurtumaan elokuun alakupuolella.Yks näyttäis olevan huonossa hapessa,son ollu oikiastaan koko ajan huonossa jamassa.Muut ovat terhakoja ja lykkäävät nuppuja soihen tahtiin että kerkiääkö nuita napsimaan pois :smiley:

Chali,mikä tilanne sulla senettien kans?
Höh,minä hoijjin suurimman osan komppariin :frowning: 2 max 3 on tällä hetkellä hengissä :frowning:
Liikaa vettä :frowning:

Karvari, kaksi kaikista pistokkaista on kuukahtanut, loput hengissä.
En ole hoitanut mitenkään, ovat saanet vettä kun lehdet alkaneet lurpahtamaan.
Tuossa on n.20 elossa.
Ovat yhä turvenapeissa mihin ne syksyllä laitoin.
Vuodenvaihteessa purkitan isompiin ruukkuihin, silloin myös latvon ja istutan latvat.
Senetit ovat sitkeitä sissejä, jos annat vähänkin pikkurillistä valtaavat kaiken kasvutilan, kokemusta on, ja sen takia en ole niitä hoitanut, pitänyt vaan hengissä.
Kyllä näistä hyvät taimet tulee sitten alkukesästä.

Chali,hyvältä näyttää.

Kiehtova prosessi… Olen tätä kiinnostuneena taustalla seurannut.
Pitääpä pari tuommoista Senettiä koittaa ostaa itsekin jos tuommoisia täältä jostain löytyy.
Chali mistä oot ostanut tuommoisia kätsän näköisiä kasvulamppu systeemeitä? oliko niissä tuo pohja osa mukana? ja entä mistä nuita ritilähyllyjä löysit?

Menee hermot, meni Senetit. Tänään olisi olllut kastelupäivä mutta Senetit olivat tiensä päässä. Niissä oli tuhansia kirppuja / ötököitä. Kasveissa ei mitää eloa enää. Pitää keväällä hankkia uusi ja siitä sitten ottaa pistokkaita.
Taakeli, harmittaa niin. Onneksi ei ollut muita kasveja lähellä, olisivat varmasti päätyneet nekin kompostiin.

Chali,voihan jaska:(. Mulla vielä kaks tainta kituuttaa hengissä.Sormet ja varpaat ristiin että seleviäisivät kesään.

Ainokainen joka jäi henkiin viime talavena.