Tässä paikka jossa voi antaa, etsiä ja vaihtaa siemeniä. Joko vaihto päittäin tai postikuluja vastaan.
Minulta sais muutama tuoreita Puna-ailakin siemeniä.
Minulla kasvaa perenna penkissä luonnosta alunperin siirrettyä Ailakkia. Se on kolme kertaa korkeampaa kuin luonnossa ja kasvustoa voi sanoa pensaaksi, se on kukkinut koko kesän ja on tosi nätti. Siinä olis nyt kuivia kypsiä siemeniä… Vaihtaisin muihin kauniiden kesäkukkien tms. kivojen kasvien siemeniin. Ei kuitenkaan vaivalloisia joista ei pääse eroon. Ehdottaa saa. Sormustinkukkien siemenet kiinnostaa aina.
Haluaako joku tuoreita ruusumalvan siemeniä? Tuossa keikkuis priimalaatuisia jos joltakin tuo ihanuus puuttuu, mutta en muuten kerää tänä vuonna perennojen siemeniä.
Anteeksi huomasin, että oli vuoden vanha tarjous!
OLisi muutamalle tarjolla Töyhtövanan siemeniä.Niitä ei ole vielä montaa mutta pääsee muutamallakin kokeilemaan =)
POstimaksulla saa
Hei,olisiko joillakin penttiläisillä siemeniä seuraavista kukkasista,SAlkoruusu,valkeaa Ritarinkannusta.Valeunikkoa,Kolmilehteä,Heidinkukkaa kaikkia saa olla erivärisiä.Itse voin sitten lähettää ensikeväänä,JHS,siis jos herra Suo,erivärisiä Mustanmeren juurakoita tai Narrinhiipan juurakoita.Kiitos jos onnistuu.
Töyhtövanan saa kasvamaan myös lehdestä- Olen kokeillut ja hyvin lähti kasvuun.
Kiitos taas,kun kukaan ei viitsi edes vatata meitsin pyyntöihin.Eipä huolta,olen saanut muuta kautta paljon erikoisia kukan siemeniä.Ei tarvitse muitten enää vaivautua.
Oli,Kiitos vaan,sinä olet ainut,joka muistaa meikäläistä.Voipi toiset olla kiireisiä ja nuoria ihmisiä.Suurkiitokset sinulle Hoyabella.Siemenet ovat jo uudistetussa penkissä odottamassa ensi kesää.Kaikkea Hyvää sinne teille.
Kiitos kaikille,olette ihania ,toivon runsasta Siunausta .
Löytyisikö joltakulta valkoisen harmaamalvikin siemeniä?
Keltakuorisen Matin siemeniä riittää monelle halukkaalle
Bobbie ainaski on varannu jo
Matti paino rapiat 27 kg,jos joku haluaa kokeilla “pikkusta jättiä” kasvattaa.
Postimaksua vastaan saapi ja joille oon velekaa niin vinkkaamalla heille
Sattuisko jollakin olemaan kelloköynnöksen tämän vuoden siemeniä? Värillä ei ole väriä. Vaihtaria löytyy kyllä, laskeskelin tuossa n.400 eri lajiketta laidasta laitaan. Kysymällä selviää mitä on ja mitä ei. Toki postareillakin onnistuu.
Kyselyä on ollut kans arctotis venustasta, mutten enää muista että ketkä on kysellyt. Paljon ois niitä, tämän syksyn siemeniä. Jonkun verran ois kans omista syvän samettisen punaisia petunian siemeniä, joilla itävyys todella hyvä.
Mietiskelin tuossa, että laittaisko jotain sekametelisoppa siemenkirjettä matkaan vai ei. Paljon on edellisistä siemenkirjeistä matskua jäljellä, ja ne pitäis vikkelään nakella multaan. Muuten menee hukkaan. Tuntuu vain, että täällä on enimmäkseen ne, jotka on jo osallistunut kirjeeseen. Mitä mieltä ootte, laitanko vaiko en? Oon kyllä kerännyt tänä vuonna lisää siemeniä, vaikkei ollut edes tarkoitus… :Whistling: No, vähän on kiikunkaakun jaksaako vaiko ei. Siinä on aika iso homma.
Tiedoksi tänne että Kesänlapsen siemenkirje on tällä hetkellä jo kiertämässä, tässä ketjussa siihen ei kannata enää pyrkiä mukaan. Siemenkirjeet löytyvät Yhteistuumia-osiosta. Poistin aiheeseen liittyvät hepit täältä.
Kiitos Nuu.
Kelloköynnöksen siemeniä kaipailisin vieläkin. Ei taida löytyä keneltäkään, kun niiden siemenet ei oikein kerkeä kypsyä. Taidan laittaa itselleni joululahjan tulemaan nettikaupasta. Ja vähän pelargoneja kyytipojaksi.
Oisko jollakulla keijunmekon simeneiä jokunen?Vaihtareita varmaan löytyy kaikenlaista
Kelloköynnöksille ei ole enää tarvetta.
MUOKATTU!
Olisko kellään AHKERALIISAN siemeniä? Etsin ihanaa pinkin / aniliniin tai muun saman sävyn siemeniä.
Onko kellään ylimääräsiä ananaskirsikan siemeniä???
Tämä mämmikoura on laittannu omat siemenet niin hyvää talteen ettei löyvvy enää
Vaihtaria luulis löytyvän.
Karvari, mulla on yhdessä pussissa sekaisin omista 2009 ja 2010 kerättyjä pikkuisen. Sen jälkeen en oo tainnut kasvattaa sitä. Jos ei keltään löydy tuoreempia niin ota yhteyttä, laitan noita tulemaan. Uskon että itävät vielä ihan ok vaikkei itävyysprosentti välttämättä enää 100 ookaan. Mut eihän niitä taimia tartte kuin muutaman, eli luulis noillakin onnistuvan.