Siemenkirje: Jokaiselle jotakin, SULJETTU

Kirjeessä on nimensä mukaan sitä sun tätä:  erilaista hyötäriä mukaanlukien joitakin yrttejä sekä tomskuja ja chilejä / paprikoita. Monivuotista ja yksivuotista. Kesäkukkia ja perennoita. Itse kerättyjä siemeniä ja kaupan pussien pohjia.
Löytöjä tekemään pääsee max  10 ensiksi hepannutta joilla jo jonkinlainen tausta pentissä olemassa. 

Tässä ohjeet tähän siemenkirjeeseen osallistuville (pääosin yleiset siemenkirje-ohjeet):

Ilmoittautumiset tähän ketjuun ja lisäksi saman tien yhteystiedot yksityisviestillä minulle puhelinnumeron kera. Kirjeen postitusjärjestyksessä ensimmäisinä ovat ne joilla on aikomus kasvattaa chiliä (kylvöaika) joten mainitse asia hepatessasi. Osallistujalista (nimimerkit) tulee nähtäväksi tähän ketjuun sekä myös postituslistana mukaan kirjeeseen sisälle (yhteystiedot postitukseen).

Kirjeeseen osallistuva seuraa aktiivisesti kirjeen kulkua kunnes oma osa on hoidettu ja kunnossa. Jos jostain syystä et juuri silloin ole maisemissa kun kirje olisi tulossa sinulle, niin ilmoitathan siitä etukäteen täällä pentissä tai suoraan minulle, jotta voidaan vaihtaa paikkaasi jonkun muun kanssa.

Jokainen siemenkirjeessä mukana oleva laittaa viestin tähän siemenketjuun tiedoksi sekä kirjeen saapumisesta että eteenpäin lähtemisestä eli kuittaa tässä ketjussa kirjeen etenemisen osaltaan.  Jos netti ei pelaa niin siinä tapauksessa minulle tekstiviestillä ilmoitus kirjeen kulusta. Pyritään siihen että kirje viipyy kullakin vain pari päivää.

Kun lisäät siemenpussukoita käytä mahdollisimman pieniä ja kevyitä pussukoita. Jos laitat kirjeeseen mukaan jotain vain tietylle henkilölle tarkoitettua, kirjoita pussukan päälle selkeästi hänen nimensä. Vaihtareista ei tarvitse kamalasti huolta kantaa. Kiva tietysti jos jotain siihen pystyy lisäämään että osanottajilla olisi laaja aarrearkku mistä tehdä löytöjä, mutta lähden aina siitä että osanottajat jäisivät plussan puolelle rahallisesti kirjeeseen osallistumalla.

Pakkauksen sulkemiseen ei käy tavallinen paperiteippi, eikä maalarinteippikään tahdo pakkasilla pysyä kiinni. Pakkausteippi tai ilmastointiteippi ovat kestäviä, eli käytä niitä. Katso tarkkaan, että pakkaus on kunnolla teipattu. Jos pakkaus on reissussa liikaa rähjääntynyt, se tulee vaihtaa uuteen.

Postitus joko postin XXS-pakettina joka jaetaan postilaatikkoon jokaisena arkipäivänä ja jonka kulkua  pystyy seuraamaan, postin S-pakettina tai matkahuollon S-pakettina. Riippuu kirjeen sisällöstä ja sitä mukaa koosta.  Kerron sitten kunhan olen saanut koottua. Peruskirjeenä ei kannata nykyään siemenkirjeitä laitella koska se menisi n. 1 henkilö/viikko, isolla osanottajamäärällä liian hidas kulku.

Isolla joukolla nyt heppaamaan,
rapistelemisiin :kiss:

Rastas, Ylvalii, Itusilmä ja LeonM, olitte jo aiemmassa tiedusteluketjussa ihanasti aktiivisia. Muistakaa Hepata  tähän siemenkirjeeseen mukaan vielä erikseen :slight_smile:

Jonossa ollaan \o/

HEP!

Mulla olisi tuoreista itse kerätyistä siemenistä kirjeeseen laittaa ainakin japanilaisen kabocha-kurpitsan siemeniä, tomaatteja, chilejä ja virginiantupakkaa. Kaikenlaisia ostosiemeniä tietenkin löytyy ja ne pitäisi vaan inventoida.

Hienoa, kiva kun otatte osaa rastas ja Genesee. Hyvin alkoi :slight_smile:

Hep,jotaki varmaan löytyy :roll_eyes:

Hep! 
Mukana, kiitoksia Nuu muistutuksesta :slightly_smiling_face:.
Minulta löytyy itse kerättyinä ainakin laventelia ja iisoppia, ja jotain tomskua. Kaupan pusseista lisäystä, kun on tullut tilailtua monenlaista väliin tuplanakin vahingossa. 

Hep. :slight_smile:

Väliaikatietoa sisällöstä: lähdössä mukaan pakataan 16 eri chililajiketta joiden tulisuusasteet todella tulisesta todella mietoon,  ja 10 eri paprikalajiketta.  Luulisin että  löytyy jokaiselle jotakin noista lajeista :slight_smile:

Jos joku on erityisen kiinnostunut kasvattamaan chiliä niin kertokaa mulle että osaan laittaa teidät sinne kirjeen alkuosaan jotta saatte kasvatuksen alkamaan varmasti ajoissa.

Pikkuhiljaa kasailen kirjettä jo.  Mukaan lähdössä myös 49 tomaattilajiketta. Yritin raakata määrän silleen kohtuullisen kokoiseksi mutta lajikkeisiin mahtuu kaikenkokoista, ja niin ulko- kuin kasvarikasvaukseen.

Muut kirjeeseen mukaan tulevat lajit onkin paljon helpompi laittaa kun ei tartte sadoista eri lajikkeista valkata :smiley:

Tässä on nyt tällä hetkellä mun lisäksi 7 osanottajaa.  Ajattelin niin että odotan vielä tän viikon jos joku muu vielä heppaa mukaan. Tähän aikaan vuodesta monet ei käy täällä päivittäin eikä viikoittainkaan eli kirjeen huomaamiseen saattaa mennä kauankin aikaa.

Kasaan kirjeen nyt tän viikon aikana ja postitan eteenpäin joko jo perjantaina tai sitten ens viikon maanantaina. Nyt olis hyvä hetki vaikuttaa postitusjärjestykseen, eli jos jollain on toivomuksia järjestyksen suhteen niin kertokaa ihmeessä.  Järjestys ei välttämättä tule olemaan sama kuin heppausjärjestys vaan pikkuisen pähkäilen sen kanssa. Mutta vaikuttaa siis halutessaan saa.

Ja edelleen voi mukaan hepata jos kiinnostusta on. Hankikylvöjäkin pääsee halutessaan tekemään, multasäkki sisälle odottamaan :hehe:

Hei! Pääsiskö mukaan tällainen ei aktiivinen? Aika on mennyt ja kaikkea on tapahtunut.
Meni puutarha ja jäi kaikenkaista siementä, osa vanhaa. Ajattelin että saisi osaa pois kun
itsellä ei ole paikkaa missä kasvattaa. Sitä kasvimaata vielä toivoisin mutta
taitaa jäädä saamatta. Yksivuotisten kukkien siemeniäkin on kerääntynyt liikaa.

Gitte ilmoittautui mukaan kirjeeseen, kiva juttu ja tervetuloa :slight_smile:  Toivottavasti kirjeestä löytyy myös hänelle  mieleistä otettavaa !

Pientä muutosta siemeniin kun tytär halusi osan mutta
kaikkia jäi vielä.

Kysymys kaikille osallistujille:  Laitan talvivalkosipulin itusilmuja pussillisen mukaan JOS kiinnostuneita löytyy. Ne mahtuvat pakettiin lähdössä mutta jos pakettiin tulee matkalla lisäyksiä niin voi olla että jossain vaiheessa tekee tiukkaa. Niinpä kysymys: haluaako kukaan ?   Jos jokainen peukuttaisi tätä viestiä osoituksena että on lukenut sen, ja ne joilla on kiinnostusta itusilmuille laittais viestin.

Jos talvi on jo jonnekin päin Suomea saapunut, voi itusilmut  kylvää multaan johonkin istutusastiaan ja astia sitten ulos. Hyvin todennäköisesti ne sieltä keväällä lähtevät kasvuun. Aina kannattaa kokeilla jos tykkää valkkarista. Näistä pääsee kasvattamaan yksikyntisiä ja niistä seuraavana vuonna jo kynnellisiä. Lajikkeet mitä mulla on ovat Alexandra ja Tartto. Tartto on noista selvästi isokyntisempi. Oletettavasti itusilmut on pääosin Tarttoa.

Laitan kirjeen kulkujärjestyksen sen mukaan että itusilmut saadaan sieltä jo aika alussa otettua. Tällä hetkellä näyttäis siltä että kirjeen saisin liikkeelle huomenna perjantaina, ja ellei pakkauksessa tule ilmi mitään ongelmaa niin se lähtee postin XXS-pakettina joka toimitetaan vastaanottajan postilaatikkoon 2-3 arkipäivässä.

En minäkään tarvi,eioo tilaa.Ja nyt on jo ihan tarpeeksi.

En minäkään!

Kiitos, mutta ei ole tarvetta. On vielä kourallinen kaivamatta maahan.

Kiitos, mutta sama homma, omasta takaa on täälläkin, juuri laittelin yhden lavakauluksellisen pikkuitusilmuja tulemaan. :slightly_smiling_face:

Empä tarvi minäkään, en ole vielä tuohon valkosipuliin
innostunut.