Siemenkirje: Jokaiselle jotakin, SULJETTU

Hei.  Jouduin luomaan itseni uudelleen.  Jostakin syystä vanha ei enää toiminut.   Hep siemenkirjeelle, jos vielä on tilaa

Hei lillifi. Valitettavasti kirje on jo viety postiin. Lähti sieltä tämän päivän kujetuksessa eteenpäin.
Mielenkiinnosta kysyn että mikä ongelma sinulla on ollut. Jouduitko siis ottamaan itsellesi uuden nimimerkin kun jostain syystä et aiemmalla nimimerkilläsi päässyt kirjautumaan sisälle vai mitä tapahtui ?  Jos sinulla on ollut aikaisemmin toinen nimimerkki, niin mikä se oli ?

Siemenkirjeen kiertojärjestys:
1. Gitte
2. Ylvalii
3. Raipel
4. Genesee
5. Karvari
6. LeonM
7. Itusilmä
8. Rastas
Palautus: Nuu

Noniin, siemenkirje on postin matkassa S-pakettina. Nouto postista tai asiamiespostin postilokerosta. Varmistin ennen netissä maksamista ensimmäiseltä vastaanottajalta mihin paikkaan hän toivoo paketin toimitettavaksi. Suosittelen samaa käytäntöä muille myös. Kirjeessä sisällä on vähän ohjetta sekä kirjeen osallistujajärjestys. Yhteystiedoissa on mukana myös puhelinnumero, se tarvitaan vastaanottajan tietoihin kun netissä maksaa lähetyksen. Maksun yhteydessä näpytellään vastaanottajan nimi, puhelinnumero, omat tiedot (mm. sähköposti) sekä valitaan paketin toimitustapa ja toimituspaikka. Maksun jälkeen saa “helposti koodin” joka kirjoitetaan paketin päälle. Posti toimittaa lähettäjän sähköpostiin lähetystiedot ja seurantakoodin eli lähetyksen kulkua voi seurata. Paketin hinta on 6.90 €. Ottakaa siemeniä siten että jäätte varmasti plussan puolelle :hehe:

Huomio: Paketin avausreuna on merkattu. Käyttäkään avaukseen ja sulkemiseen vain sitä reunaa niin paketti pysyy todennäköisesti kunnossa koko kierron ajan. Muistakaa sulkea kunnolla ennen uudelleenpostitusta (ohje mukana) !!

S-paketin toimitusaika on 1-3 arkipäivässä joten Gitellä se on aikaisintaan maanantaina ja viimeistään keskiviikkona. Seurataan aktiivisesti kirjeen kulkua ja ilmoitetaan siitä täällä kunnes oma osuus on kunnialla hoidettu alusta loppuun , eikä  vetkutella kirjeen eteenpäin toimituksen kanssa niin hyvin menee. Toivotan mukavia rapisteluhetkiä kaikille :kiss:

Mukava toi seuranta. Vilkasin äsken ja info kuuluu näin: “Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 22.11.2021 klo 16:00 mennessä.”  Gitte, laitan sulle seurantakoodin hölönä tulemaan, voit itsekin seurata. Mutta maanantaita veikkaavat saapumispäiväksi, ei huono :slight_smile:

Anteeksi kauheasti että paketti heti viivästyy.
Itsellä ei ole autoa ja tytär piti hakea eilen mutta
hänen autoon tuli jotain vikaa ja saan paketin vasta huomenna.
Harmittaa  koko osallistuminen, kun heti toppaa minun kohdalla.
Anteeksi vielä.

Gitte, huomasin että paketti on noudettu noutopaikasta eilen keskiviikkona.  Se pitäisi saada postitettua eteenpäin viimeistään huomisen perjantain postin mukana. Toivottavasti tämä onnistuu ?
Paketin sisällä on ohjeet nettimaksun hoitamiseen ja paketin postitukseen.

Paketti viety postiin. 

Ylvalii, sehän olis ens maanantaina iltaan mennessä. Luultavasti pitää paikkansakin toi päivämäärä.  Varmaan saat sen näppeihisi tiistaina viimeistään. Kuullostaa hyvältä :slight_smile:

Pate yllätti, sain 16:24 tekstarin, että noudettavissa automaatista. Käyty hakemassa, onkin hyvää aikaa huomenna tutkiskella :blush:

Lähetys Postin hallussa.

Kuinka vanhoja siemeniä kirjeeseen kehtaa laittaa? Järjestelin varastoani ja löysin kolme avaamatonta vuoden 2019 lehtikaalipussia. Itse olen useana vuotena kylvänyt monta vuotta vanhoja kaalikasvien siemeniä. Nytkin kylvin Plantuihin mizunaa, minkä pussissa lukee 2017 ja kaikki siemenet taisi itää.

Idätyslautta on hyvä tapa testata itävyyttä varsinkin siemenillä jotka pitää esikasvattaa. Siemeniä voi laittaa pieneen tilaan itämään ja siirtää purkkeihin sitä mukaa kun siemenet itää.

Arvioitu toimitusaika on 30.11.2021 klo 16:00 mennessä.

Huomenna jo - kyllä posti nyt nostaa osakkeitaan mun silmissä ! 
Ja kuinka upeeta että kaikki osanottajat on hereillä omalla vuorollaan, kiitos siitä :kiss:

Sellanen juttu mulla on ollut mielessä että useahan jo etukäteen vähän kertoili mitä olisi lisäämässä kirjeeseen vuorollaan ( jos ei tässä ketjussa ole niin siinä hyötärisiemenkirjeen halukkuus-tiedusteluketjussa. Ketju on vielä olemassa Siemenkirjeet-osiossa.). Kun kirjeen osanottojärjestystä ei pysty tietty mitenkään tekemään niin että jokaisella olis mahdollisuus ottaa halutessaan jokaisen lisäämiä siemeniä niin haluaisin antaa siihen kummiskin mahdollisuuden. Eli jos on jotain siemeniä mitä joku haluaisi mutta ei osanottojärjestyksen takia niitä saa, niin sitten vaan mulle viestiä niin hoidan sen erikseen kirjeen palattua kotiin. Osanottajille ei tule siitä ylimääräisiä kuluja.

Tuossa mielessä voitte halutessanne myös tähänkin ketjuun listata lisäämiänne siemeniä jotta lopussa olisi vielä mahdollisuus kaikilla katsoa onko tullut oman vuoron jälkeen jotain erityisen haluttavaa.

Saapunut (olipa plaraamista) - kiitti, lähtee huomenna seuraavalle!
Posti on todella yllättänyt nopeudellaan - olen jo vähän aiemmin todennut, että paketit (jotka ovat “liisainneet” muille kuljetusfirmoille) toimivat, mutta kirjeet eivät.

Tässä kiertojärjestys ettei tartte kaukaa etsiä. Genesee seuraavana. 

1. Gitte
2. Ylvalii
3. Raipel
4. Genesee
5. Karvari
6. LeonM
7. Itusilmä
8. Rastas
Palautus: Nuu

Paketti on matkalla. Toivottavasti Postin arvio pitää paikkansa ja paketti on noudettavissa huomenna. Silloin ehtisin käydä sen läpi illalla ja viedä perjantaina postiin, niin että se lähtee matkaan Karvarille jo ennen viikonloppua ja saattaisi olla perillä maanantaina.

Paketti on täällä ja nyt kuluu ilta mukavasti sitä plärätessä.

Lisäys:
No nyt on paketti käyty läpi ja siemeniä kerätty pieniin minigrip pusseihin. Laitoin sinne mukaan joitain itse kerättyjä ja muutamia ostosiemeniä.

Tässä on kuvat Aasian ihmeistä, mitä laitoin minigrip pusseissa, kun jätin vielä siemeniä itselle alkuperäisissä pusseissa. (wasabina, paksoi, kabocha ja punainen shiso)

Saan paketin huomenna postiin kohti Karvaria, kun meillä on sopivasti työpaikan joululounas keskustassa pääpostina toimivan Salen naapurissa.

Paketti täälä,kauhia määrä siemeniä :dizzy_face: 
En uskalla luvata että lähtee huomena :pleading_face: