Siemenkirje: Jokaiselle jotakin, SULJETTU

Tulipa taas nopsaan, upeeta !  Karvari, ei tartte lähteä huomenna eteenpäin !  

Sinä oot aina valmiina kaikille pentissä lähettämässä siemeniä (ja taimia)  jos vaan joku on jotain vailla joten nyt otat aikaa rauhassa sille kirjeelle.  Tutustut sisältöön ajan kanssa ja otat sit myös reippaasti kaikkee !

Kiitos Nuu,yritän plärätä nopiaa,muttaku on niin tolokuttomasti kaikkia ihanaa.
Ja huomenaki ehin tämän äärelle vasta myöhemmin :pleading_face: 

Paketti viety postiin.
LeonM,ooppa valaamiina

Täällä valmiina. :slight_smile: Lähetys on juuri lajilteltu Oulussa. Arvioitu saapuminen maanantaina.

Laitanko mukaan viiden eri magnolian siemeniä? Ne tarvitsevat kylmäkäsittelyn ja itävät parhaiten nyt heti keruuvuoden jälkeen > salpapussissa rahkasammaleen sekaan ja jääkaappiin. Jyväskylän pohjoispuolella tosin ei taida elää kuin ruukkukasvina ennen kuin ilmastonmuutos kasvattaa lämpösumman vuotuista kokonaiskertymää.

Minäki haluaisin :pleading_face:

SE on täällä!

Kiitos, olipa siinä plärättävää. “Kirje” jatkaa tänään matkaansa kohti Itusilmää. 

Lisäsin kirjeeseen seuraavia runsaasti:
Taitepapu ‘Ferrari’, tilli ‘Como’, lehtikaali ‘Half Tall’,
kääpiöauringonkukka ‘Sunspot’, jättiauringonkukka ‘Uniflorus’,
aitohunajakukka ja kuitupellava, kukkii sinisellä, mutta käytetään yleensä kuivakukkana.
Lisäksi viiden eri magnolia lajikkeen siemeniä > 5 kpl. Mulla on kylmäkäsittelyssä suuremmat määrät.

LeonM, toivottavasti löysit tarpeeksi sieltä myös itellesi kaikkea kivaa ! !
Jos hyvä tuuri käy niin Itusilmä saa paketin jo perjantaina ja voi rauhassa tutustua sisältöön koko viikonlopun. Pidetään peukkuja :) 

Ehti! “Kirje” tosiaan :slightly_smiling_face:. Mahtavaa päästä pläräämään ja fiilistelemään! 

Siemenkirje lähti eteenpäin. Olipas se aarreaitta! Toivottavasti ehtii joulun pakettisumasta huolimatta sutjakasti perille :slightly_smiling_face:.

Itusilmä, toivottavasti löysit sieltä reippaasti kaikkea kivaa itsellesi !
Seuraavahan on rastas, ja sitten onkin jo kotiin paluu. Rastas, se varmaan tulee sulle ennen joulua mutta älä turhaan sen kanssa panikoi kaikkien jouluvalmistelukiireidesi kanssa vaan pidä viikonlopun yli että kerkiät rauhassa maistelemaan ja haistelemaan sisältöä.
Kerro kummiskin heti kun oot saanut sen, on aina pieni pelko postin jouluruuhkista :slight_smile:

:crying:
Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
:crying:

Sain tekstarin postilta ja ovat tuupanneet sen lokeroon, joten saan sen hyppysiini huomenna \o/ jee :+1:
Maanantai taitaa olla ensimmäinen päivä kun posti on taas auki, joten silloin se jatkaa matkaansa.

HUH mikä aarreaitta siemeniä !!!  KIITOS kaikille osanottajille !  En olis ollenkaan osannut kuvitella että siemeniä tulee mulle huomattavasti enemmän kuin mitä laitoin alunperin liikkeelle. Ja mielenkiintoisia siemeniä !  Miten ihmeessä te ootte niin nopeesti saaneet tän myös loppupäässä  kulkemaan kun koko ajan on lajikkeet vaan lisääntyneet ?!?!

Nyt mulla on pienoinen ongelma sen kanssa että miten kaikilla olis mahdollisuus saada myös kaikkia niitä siemeniä mitä on lisätty oman vuoron jälkeen. Kaikkihan ei niitä listanneet tänne ketjuun eli ei ihan toimi se että sanon vaan “kertokaa mitä haluutte”.   Ja ihan kaikkien siemenpussukoiden kohdalla en tiedä kuka ne on lisännyt joten en niistä tiiä että ketkä kaikki ei niitä ole nähneet kirjeessä.  Toisaalta en jaksais kaikkia noita pussukoita alkaa ylöskään kirjaamaan.  Onko ne pienet salpapussit joissa on chilin siemeniä (oli myös mm. pelargonin ja varjoliljan siemeniä  samanlaisissa pikkupusseissa) raipellin vai ylvaliin lisäämiä ? Tieto auttais mua sijoittamaan ne kirjeen kulussa oikealle kohdalle.

Olisko mitään helppoa tietä siemenien jatkojakoon?  Esim. vaikka jako niin että ne ketkä on kiinnostuneet eniten hyötiksistä jotka on lisätty hänen vuoronsa jälkeen huutelis heppiä ?  Ja sit ne jotka on kiinnostuneet eniten kesäkukista ja perennoista jotka on lisätty hänen vuoronsa jälkeen huutelis heppiä ?  Laittaisin sit listaa lajikkeista joista on siemeniä senverran että riittää jakoon (ja niitä on)  ja niistä vois kukin pyytää haluamiaan. Ja sit ne jotka on kiinnostuneet ihan kaikesta, ja ne jotka ei oo kiinnostuneet enää mistään kertois sen myös.  Hoidan homman jollain tavalla, jollain aikataululla, ja ihan tosi mielelläni joten kertokaa mitä haluutte !

Kirjeessä viimeinen ennen mua eli rastas voi olla heppaamatta koska hän on päässyt tutkimaan ihan koko sisällön, onnentyttö kuten minäkin  :smiley:

Minua kiinnostaa ne magnolian siemenet ja mahollisesti myös perennat :roll_eyes: ( oliko yllätys??)

Ylvalii ja Karvari, teille on nyt lähetetty hölönä lista niistä  kesäkukista ja perennoista jotka on kirjeeseen lisätty teidän jälkeenne.  Pääsette vielä kerran googlaamaan kirjeen sisältöä, toivottavasti löytyy noistakin vielä jotain :slight_smile:

Entä onko muita halukkaita vielä saamaan tietoa jonkinsortin siemenistä joita on lisätty kirjeeseen oman vuoron jälkeen ?  Nyt ne on mulla tuolla pöydällä hyvässä , tai no ainakin jonkinlaisessa järjestyksessä joten on  mainio hetki listaa  tehdä ja laittaa halukkaille tutkittavaksi. 

Kiitos tarjouksesta. Mä pitäydyn noissa noin 30 paperikääreessä, jotka mulla tuolla odottavat oikeaa kylvöajankohtaa. :slight_smile:

Onko pelargonien siemenet vielä ja millaisia on? 

Nyt on näperretty taas. Karvarille ja Ylvaliille lähtee kirjeet tulemaan huomisen postin mukana. Siemenpusseihin kirjoitin samat tiedot mitkä löytyi siemenkirjeeseen laitetuista pussukoista, ja lisäksi laitoin tiedon kenen laittamia siemeniä ne olivat. On sit mahdollisuus kysyä suoraan laittajalta jos joistakin siemenistä jotain kysyttävää nousee mieleen.

Mielellään pian korjaisin siemenet pois pöydältä joten jos joku jotain itelleen haluaa lähetettäväksi vielä niin huomisen aikana hoitaisin asian.

Muoks. seuraavana päivänä 30.12.2021 : kirjeet lähti siemenineen matkaamaan. Kertokaa kun on tulleet perille niin saan mielenrauhan.

LeonM, magnolia-ketjussa olis sulle asiaa :slight_smile: