Harmi, mut olihan se odotettavissa. No, hyvää kannattaa odottaa
Haettu, onneksi on aikaa viikonloppuna tutkia
Toivottavasti teet ihania löytöjä, reilusti !
Arvatkaas mitä mulla on ollut ohjelmassa tänään? Miten muuten noita pionin siemeniä kylvetään?
Sulla on ollut toivottavasti tosi kiva päivä, ohjelmasta päättelen Sano että siemeniä on löytynyt liikaa, sano ja tee mut onnelliseksi
Pionin siemenien kylvöstä mulla ei oo antaa neuvoja, mut onhan täällä pioni-ketjut (osa 1 ja osa 2) joista varmasti löytyy maailman parhaat neuvot jos vaan on aikaa selata ketjuja, ne on aika pitkiä. Sinuna ehkä alottasin siitä ekasta eli “Pioni, osa 1” :stä koska sillon joskus aikoinaan täällä oli paljon asiantuntijoita ja siitä johtuen vilkasta keskustelua. Kokemusperäistä mahtavaa tietoa taatusti löytyy jos on vaan mielenkiintoa ja aikaa lueskella :)
Yön voi hyvin käyttää sukeltamalla pionien kasvatuksen ihmeelliseen maailmaan, nukkuminen on yliarvostettua
Ja mun piti oikeesti hillitä itseni, mut sit kuitenkin…
Ylvalii, onko siellä vielä mukana niitä Golden sunrise -tomaatin siemeniä ? Mulla ei ole yhtään jäljellä, olin tyhmä kaikki laittanut sinne kirjeeseen :crying:
Hei, paketti on jo Postin käsissä matkalla Metsänasukkaalle, niin en pääse tarksitamaan.
-Eeva-
Ai se meni Metsänasukkaalle vielä uudestaan. Oletin ettei mene enää sinne koska hän ei oo täällä ollut sen alun jälkeen. Varmistitko että hän on valmiina ottamassa koppia kirjeestä ?
No, tässä nyt sitten Metsänasukkaalle viesti että jos niitä Golden Sunrise-tomskun siemeniä on siellä vielä niin jätä mulle myös. Älä pidä kirjettä kauaa niin saan sen kotiin ja tomskut ynnämuut kylvöön.
Kiitos sulle Ylvalii kun infoat kirjeen kulusta !
Eli Metsänasukas on hakenut postista siemenkirjelaatikon, tänään vissiin.
Oliko sulla Ylvalii hänen kanssaan mitään juttua siitä että pääseekö hän tänne penttiin raportoimaan ? Mietin, kun ei ole mitään nyt hänestä kuulunut
Metsänasukas on vienyt tänään siemenkirjelaatikon postiin ja kirje palaa seuraavaksi kotiin. Oli vielä löytänyt sieltä ainakin jotain todella mieluista tomaattia joka on tullut sinne tässä matkan varrella. Hieno juttu ! Pentin tekniset ongelmat estää häntä tänne itse pääsemästä viestittämään.
Siemenkirjepaketti on saapunut kotiin, ehjänä ja hyvin teipattuna. Paketti on käynyt monessa eri Suomen kolkassa. Pohjoisimpana Kemijärvellä, alaspäin siksakkia, etelässä Naantalin saaristosta rannikkoa pitkin Porvooseen. Kestänyt kaikki 10 postituskertaa, ensimmäinen 11.1.2024 ja viimeinen 6.3.2024. Kiitos kun piditte sen ehjänä ja postituskuntoisena loppuun saakka
Avaan sen huomenna kaikessa rauhassa
Tänään kävin siemenkirjeen uudelleen läpi. Kiitos siemeniä ottaneille ja lisänneille. Oli siellä mullekin uusia tuttavuuksia, osan heti siirsin syrjään tänkeväisiin kylvöihin.
Tällainenkin ihan avaamaton siemenpussi löytyi
Puskamaisena kasvava pienilehtinen basilika on jo kylvetty, sipulin siemenet menee kylvöön kuun lopussa (oletan et se olis oikea aika) ja tomaatti odottaa vuoroaan seuraavalle kaudelle.
Karvari, millon se pitkäpapu (parsapapu, hernepapu ym.ym.) kannattaa kylvää esikasvatukseen ? Mulle uusi tuttavuus ja tottakai laitettava tulemaan
Kyselen tässä ketjussa kun oletan et joku muukin kuin minä on niistä siemenistä innostunut
Kiitti
Ootko ite kasvattanut ulkona vai kasvarissa ? Mä aattelin laittaa johonkin ulos ne kasvamaan, sellasen paikkaan johon saan kiipeilytuet viritettyä. Kuinka korkeaksi se kasvaa, kiipeekö katolle saakka jos antaa ?
Nyt näyttää että pääsen läppärillä taas penttiin en muilla. Sunnuntaina tarjosi vielä sitä että kirjauksia on liikaa jne. Eli suuret kiitokset minunkin puolestani💚. Reityiskiitokset Ylvaliille ja Hennille jotka toimivat sanansaattajina😃.
Otin sieltä neljästä eri pussista, yksi niistä tietysti Karvarin oma valkosipuli josta koitan nyt kysellä että koska laittaisin ne esikasvatukseen.
Kiitos Nuu vaivannäöstä! Oli mukavaa olla mukana! Kiitos myös äitini puolesta.
Hei, kiitos Nuu siemenkirjeen järjestämisestä ja kiitos, kun sain olla mukana. Sain niin mieleisiä siemeniä, jotka jo ovat itämässä. Pöytäkoneella en pääse foorumille, tulee aina viesti sivu ei toimi. Hankin juuri uuden puhelimen ja tällä peittää. Kaikille satoisaa vuotta