Siili

Eli näin..vähän huono kuva kun ei tohtinut häiritä ja hämärää varjossa kuvakuva

Siilit ovat ihania. Kankaanpäässä niitä oli joka kesä pihalla mutta täällä en ole koskaan nähnyt.

Ihana tuo Jonnaponnan lösöttävä siili   

Kävin äskettäin pihalla vielä ja puskasta kuului jotain rapinaa....

En ole ruokkinut nyt siiliä. Luultavasti syötävää löytyy, kun olen monesti sen pihalla pyörimässä nähnyt.

kuva

Voi että, multa jäänyt Jonnaponnan mainiot siilikuvat vallan huomaamatta. Meillä ei myöskään ole siilejä lainkaan ja niitä on tosiaan vähän ikävä, kun lapsena niitä oli pihassa vaikka kuinka. Ei meilläkään niitä silloin ruokittu, vaikka joskus jotain grillaustähteitä jätettiinkin saataville. En kyllä koskaan onnistunut silloin näkemään siiliä nokosilla :) 

Määkö suursyöppö..ehei,vasta kolmas kerta tännää ..meinaavat jo lyödä lapun et ny loppu..mitä? hä??kuva

Mun sedät syöttää koiranmakkaraa ja silakkaa siileille ja hyvin maistuu ja kissat on niin kateita et syö koiranmakkarat jos ehtivät :slight_smile:

Minä olen rakentanut metsän siimekseen lähelle lintujen ruokintaa niin sellasen kasan siiliä houkutellakseni :slight_smile: Siinä on ensiksi risuja ja oksia ja katto on tehty rikkaruoho jätteestä, entisessä kämpässä se tehosi ja siili jopa talvehti siinä. Täällä hämeessä on vissiin fiinimmät siilit kun ei kelpaa asumus.

Nokosten aika kuvakuva

Ompa ihania kuvia siileistä!! En ole näitä ihania tuhisijoita nähnyt vuosiin. Kun olin nuorempi, isovanhempieni omakotitalon pihalla oli joka kesä useita siilejä. Nyt siellä ei ole yhtään. Lapsuudenkodissanikin kerrostaloyhtiössä oli paljon siilejä…no, mukavaa, että niitä jossain kuitenkin on.

Iltajumppaa,,räpylät ettee ja peffaa taakse...ääh..ei kiinnosta kuvakuva

Hyppäys..askel ja toinenkin..broken heartkuvakuvakuva

Voi ku son söpis <3

Piiritänpä..hiukka lähemmäs..no,eikös sitä sapuskaa jo saa kuvakuvakuva

Vielä on näköjään siili hereillä. Luulin, että oisivat jo talviunilla pikkuhiljaa? Omenoita söi lintujen ruokintapaikalla. Vein uusia omenoita sit noitten syötyjen tilalle.

kuva

Pullean näköinen, on ainakin tarpeeksi vararavintoa.

Tällä viikolla on näkynyt taas siili liikkuvan pihalla. Ruokaa varmaan piisaa ilman antamistakin. Sateen jälkeen on piha-asfaltti matoja pullollaan ja mitä kaikkee muuta tuolla vipeltääkään mullassa. Luonnonmukaista torjuntaa.

Tänään liikkui pihalla tuommonen pikkusiili. Oli ressukalle pakko viedä vähän purtavaa. Sateessa taapersi.

kuva

Kaverille kans? Tuosta halkopinon alta könys tuo toinen, kun vein ruokaa tälle ekaks paikalle tulleelle.

kuva

Aivan ihana, kuka sitä ny yksin, kaksin aina kaunihimpi.

Niin suloisia :heart::heart: