Kurppa, jotain laitan tarjolle ja kokeilen kenties talvipesän rakentamista.
Oi! Mä olisin niin onnellinen, jos meille muuttaisi siili. Tällä seudulla niitä ei vaan juurikaan ole näkynyt, sääli.
Höyrähtänyt, peukutin toivettasi, en siilien puuttumista :).
Laitoin siilille jo eilen pientä purtavaa ja vettä, mutta se ei ollut enää palannut yöllä. Tänään katan sille muun muassa kolkkaamiani isoja lehtokotiloita. Jospa se niistä huomaisi, että kannattaa tulla toistekin
Kyllä meillä tehtiin kauhealla tuhinalla reilu kuukausi sitten uusia siilejä
Monen vuoden siili-vieraalle on tainnut viime talvi olla kohtalokas, mutta onneksi tämä nuorukainen käy vierailemassa.
Tälläiset söpöliinit liikkuu vanhempieni pihapiirissä,kissanruoka hupenee parempiin suihin
Naapurilla on siilejä lähes joka päivä kesällä…myös monta oravaa siellä seikkailee…
taas kohta, jossa on hyvä muistaa, että keväällä pitää kiiruhtaa hitaasti…
Hyvä muistutus Meillä tosin voinee rojukasat pihalta siivota, siili taitaa pesiä autokatoksen nurkassa…
Hyvin tyhjenee joka yö siilin ruokakippo. Toivottavasti vanha kaveri on talvehtinut.
Siili tallusteli pihalla ja söi lintujen tiputtelemia siemeniä!! Heti sille kissanruokaa tuupattiin kun se on vähä niinku lemmikki meillä. Joka kevät huolissaan katellaan, että selviskö talven yli... ja taas selvis
.
Siilille voi tarjota r i k o t t u j a maapähkinoitä, nälkäinen on talven jälkeen kun siemenetkin kelpaa. Olen aina luullut sen olevan hyönteissyöjä. Piikkihampailla ei rouhita pähkinää, voipi tukehtua. Vettä varmaan tarvii myös, kuivaa on.
Miekin ajattelin mainita tuosta vesijutusta mutta valtsu jo ehtikin
Mie olen laittanut vettä illalla, kun varjoisassa paikassa ei meinaa yöllä jäätynyt vesi ehtiä sulaa.
Sellainen puhina pihan perällä että voisi odottaa pienten siilien näkemistä kesemmällä
Nyyh, meillä ei ole tänä keväänä yhtäkään piikkipaitaa näkynyt. Tais talvi kuitenkin olla niille paha.
Täältä tullaan! Pois alta ..nyt on mun vuoro .. ja sit ku vatta täys nii uni maittaa
Herttinen ku hellyyttäviä!
Kyllä on Jonnaponan pihassa ihanat aarteet.
No ei ole miulla…nyyh…ikävä niitä palleroisia,mutta isälläni Forssassa on monta piikkipalleroista kavereina.Pienin varsinkin tuo nukkuva on aivan ihana,tulee syömään lusikasta ja pyörii jaloissa nuuhkimassa ja kieltään lipomassa että hellyttävähän siinä on antamaan sapuskaa.Sen jälkeen taapertaa suoraan pöydän alle varjoon nokosille…useesti ihan mahallaan nukkuu,jalat taakse sojottaen :)Niin makeesti haukottelee että itellekkin tuppaa tuleen uni silmään…