Sinihibiskus, Hibiscus syriacus

kukkanenViime vuonna ostamani sinihibiskus on alkanut heräillä talviunestaan eli silmut vihertävät. Nostin sen ulos aurinkoon ja nyt pähkäilen mielessäni josko sen voisi jättää olemaan yötkin ulkona. Kestääkö pientä pakkasta? Kennellä on kokemusta? täh?

Onko kukaan kasvattanut sinihibiskusta siemenestä? Miten siementen kanssa tulisi toimia, että lähtisivät hyvin kasvamaan?

Törmäsin tuon sinihibiskuksen kuviin ja tahtoo tahtoo tahtoo! Aivan ihana! kieli ulkoa

_Q_ ei sinulla niitä siemeniä ole...? Tai oletko aikonut niitä jostakin ostaa tai tilata, etkä tarvitse kaikkia itse...? silmän isku Minulle riittäisi, kun saisi yhden kasvamaan. Katselin tuossa, että kovin tulisi kalliiksi tilata, kun en mitään muuta tarvitse.

Tai sitten jutita, ei sinulta pistokasta liikenisi? Siemenestä kasvatus tosin houkuttelisi enemmän.

Poldara, missä päin pidät majaa? Mulla on muutamia tämän kevään taimia, kaipa niistä yksi sinullekin liikenee. Laita yhteystietosi hölöihin niin jossain välissä koitan toimittaa, joko kustin polkemana tai mahdollisesti jonkun kuriirin matkassa. 

Oi paulastiina, olet ihana! Laitan hölöä.

Miten sinihibin saa kukkimaan? Tuo vain on. Ihan hyvältä se näyttää,muttei se kasva aikä kuki. elen laitoin llisää lannoiterakeita, vaikka vähän myöhä jo onkin. Ajattelin, jotta ravinteen puutteesta johtuis toi ongelma.

Minullakaan ei vielä kuki, mutta kymmeniä nuppuja näyttää olevan. Varmaan ekat aukeavat viikon sisällä. Onko Plumerialla hibi maassa vai ruukussa? Voimaa tarvitsee jonkun verran ruukussa kasvaessa. Olen lannoittanut vaaleanpunaisella kastelulannoitteella kun olen muistanut.

Ruukussa mörköilee, parvekepuutarhuri kun olen. Hepankakalla on tullut kauhena tuuheita kasveja,muttei kukkia, joten en nyt oikein uskalla sitä lykätä ruukkuun. Lannoiterakeissa on toi typpimäärä varmaan kohtuullisempi, joten laittelin niitä. Odottelen..... Ehkä jo ensi kesänä raaskin ostaa tuota vaaleanpunaista lannoitetta. Tähän asti on menty Lidlin rakeilla tms.

Muutama ylimääräinen tämän näköisen sinihibiskuksen siemen  olisi tarjolla.

en kyllä ole Hibiscus syriacusta kylmäkäsitellyt ja itäneet on siemenet muutamassa päivässä.

n kuukausi sitten toin sinihibin lämpimämpään ja valoisampaan ja nytten siinä n 30 nuppua. Pahoin pelkään miten kukinnan käy.

Mulla on yksi viime kevään taimi istunut keittiön pöydällä koko talven, ja siitä aion piakkoin katkaista latvan ja aloitta reilumman kastelun ja lannoituksen. Kaksi muuta ovat ovat olleet talviunilla äitini luona vanhassa navetassa, missä lämpötila on jokusen asteen plussan puolella. Kiinnostavaa nähdä, mitä niistä toisen elinvuotensa aikana kehkeytyy.

Mun Paulastiinalta saatu 10-senttinen sinihibiskus on eteisessä hengissä -ainakin vielä. Yksi pieni lehti töröttää päässä…

Juurtuko tuo sinibisku pistokkaasta?jos et itse pidä latva voisiko saada sen??

Liisukka, mun taimeni ovat puolimetrisiä!

Mielestäni laitoin sinihibin siemeniä siihen Siemeniä siemenettömille -ketjuun - Raili-45, eikö siinä ollut?

Juu oli mut mie luulin niitä et ovat kesäkiinanruusua sitä valkoista otin minä niitä kolme siementä.naurua

sit joku muukin en muista jus nyt mikä oli siitäkin oti kolmesiementä.

Mulla ollut kolme pistokasta n pari viikkoa juurtumassa. En tiedä onko juuria, mutta lehdet ovat hyväkuntoisia, Joka päivä tiirailen purkkien pohjia jos juuria näkyisi.

onpa ihana kukka. ja taas: jos nyt kylvää, niin minä vuonna voi odottaa tämän kaunottaren kukkivan?

Hibiscus syriacus Oiseau Bleun pistokkaat ovat juurtuneet.

Pari vapaana jos joku sattuu kiinnostumaan.

Ohh - sinistä! Saat hölön...