Minulta myös tulee hölöä!
Täältäkin vielä toiveikkaana lähti yöhölöä.
Pistokkat nyt varattu, mutta laitoin uusia juurtumaan.
Nyt tapahtui juurtuneiden pistokkaiden kohdalla työtatapaturma!! Innokas taitamaon apulainen pääsi vähän papan kukkia hoitelemaan ja niistä ei kyllä ole mihinkään enää. Uudet pistokkaat ovat siis juurtumssa ja aika näyttää miten niiden kanssa käy.
Piti tulla tänne surkuttelemaan sinihibejäni. Mulla on kerrannainen sininen emo ja sen poikanen ja ne molemmat on ihan kuoleman kielissä. Emo teki uusia lehtiä syystalvella, sitten tuli muutto ja uudessa asunnossa talvetan kasveja viileässä makkarissa. Jossain vaiheessa sinihibin lehdet lakastuivat. Poikasesta nyykähtivät lehden alut. Varmaan saivat liikaa vettä. Melkein kolmeen kuukauteen ei ole näkynyt mitään elonmerkkejä, vaikka olen pitäytynyt lotraamisesta. Onkohan mitään tehtävissä? Onneksi edes valkoinen pistokas on hienossa kuosissa. Mutta tahtoisin pelastaa nuo siniset vielä. Onko kellään ideoita?
Ensimmäinen epäselvä tuulessa heiluva kukka.
olis vielä näitä siemeniä montakin jäljellä ja voisin joku näistäkin antaa vaihtonakin.
äippä&2, minkä värisen sinihibin taimia ja siemeniä sulla on?
en tiedä vielä minkä värisiä ovat.
'Oiseau Bleu' alkoi kukkia ja avasi monta nuppua kerralla.
'Woodbridge'llä vielä nuput kiinni... hitusen punaista vasta pilkottaa (juuri kun olen lähdössä lomalle ). Tällä on vaaleammat lehdet ja leveämpi kasvutapa kuin 'Oiseau Bleu'lla.
Kasvattaako kukaan Suomi-penttiläinen sinihibiskusta ulkona, kun se kerran on täällä puutarhapensaiden puolella?
Piti ostaa, kun sai halavala: Hibiscus syriacus ''Marina'' maksoi 8 euroa lähikaupungin Kodinanttilan pihapoistoissa.
Minä olen ihan menettänyt sydämeni näille sinihibeille...
On todella upea sininen!!
Ostin Lidlistä tänään kaksi kiinaria, 2,99 eur/kpl. Liekö ne sinihibejä vai "tavallisia"? Lapusta se ei tule ilmi. Kolmea väriä lie ollut tyrkyllä, mutta kahta oli vaan enää - olisin sen punaisenkin kyllä ostanut.
Istutin ne ulos, mutta otan pistokkaat talteen ensi tilassa.
No voe helevata, mä en ostanu, kun en tajunnu niiden näitä olevan!
Tosin ne kyllä makso silloin enemmänkin.
Fyllin puolella annoin itseni ymmärtää, että olisivat sinihibejä. Liisukka, jos bongaat jostain punaisen, osta mullekin, jookos? Mä voin pyörähtää Orivedellä vielä tyhjäämässä hyllyn, jos ennätän, mutta Kangasala ei osune reitin varrelle.
Ookke.
Huomenissa käy muutoinkin kaupoille tie…
Luin 30 min. sitten tätä ketjua ja ehdotin samantein miehelle, että käytäisiinkö hakemassa liidelistä hänelle pari iltaolutta. Olimme jo käyneet tänä iltana samaisessa kaupassa ja kääntelin silloin noita hibiskuksia, mutten ostanut kun en tiennyt mitä ne on. Nyt sitten teidän innoittamana uusi reissu hakemaan noita kukkia. Sain kaksi sinikukallista ja mies kaksi olutta.
Kyllä on kuulkaa odottavan aika pitkä. Valkoisessa kerrannaisessa sinihibissäni on nuppuja, mutta kun eivät aukea sitten millään. Kasvi on jotain 15-20 cm korkea eli pikkuinen napero vielä ja ruukussa elelee, mutta nuppuja on monta. Nuput ovat möllöttäneet kasvissa koko kesän, mutta eivät aukea. Lannoitetta ja aurinkoa on saanut, mutta kai sitä aurinkoa sitten vain on liian vähän.
Sinihibin ketju on täällä.
Istutin kaksi Lidlin hibiä ulos ja kolmas on nyt ruukkukasvina rappusilla. Jos talvesta ei tule sen kummempi kuin mitä edellinen oli, saattaisi vaikka talvehtiakin ulkona. Aion nakata niille havuja ja jotain muuta suojaa niskaan.